Projekt Ekspansja: TOP 10 rosyjskich stron WWW

Projekt Ekspansja: TOP 10 rosyjskich stron WWW

Brief.pl / Wiedza

Kontynuujemy wspólny cykl Brief.pl i Gemiusa, w którym prezentujemy przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynki zagraniczne. Dziś pokazujemy jakie strony internetowe zyskiwały w ostatnim czasie na znaczeniu wśród rosyjskich internautów.

-

W aktualnej sytuacji politycznej, kiedy normą stały się nagminne kontrole i inspekcje prowadzące do kolejnych zakazów importu coraz to nowych grup produktów z Polski do Rosji, prowadzenie biznesu w tym kraju jest szczególnie trudne. Jednak dla osób, które mimo utrudnień rozwijają swój biznes u wschodniego sąsiada przydatne może okazać się zestawienie, prezentujące 10 najpopularniejszych stron internetowych w Rosji według dynamiki wzrostu udziału internautów.

Największy skok popularności wśród rosyjskich internautów odnotowała platforma Aliexpress.com - chiński serwis sprzedażowy, należący do Alibaba Group Holding, skierowany do klientów międzynarodowych, który również w Polsce cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

Na drugim miejscu znalazł się Yandex.ru, czyli największa rosyjska wyszukiwarka internetowa, ósma wyszukiwarka świata. Natomiast trzecią pozycję zajmuje serwis mapowy 2gis.ru.

TOP10 rosyjskich stron internetowych według dynamiki wzrostu udziału internautów

  

Źródło: gemiusAudience, wrzesień w latach 2014 i 2015

Co ważne w zestawieniu TOP 10 pojawiają tylko trzy międzynarodowe serwisy (Aliexpress.com, Indeed.com oraz Fishki.net). Nie znajdziemy tu przykładowo serwisów Google'a. Rosjanie najczęściej korzystają z rodzimych platform.

Mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularnością na tak dużym rynku jakim jest Rosja. Oczywiście, nie jest to najłatwiejszy z rynków, ale może jednak nie warto go całkiem przekreślać?

::

Foto: Fotolia/© vege

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.