Drugie życie kultowego Garbusa

Drugie życie kultowego Garbusa

Brief.pl / Inspiracje

Ichwan Noor, artysta z Indonezji, postanowił połączyć sztukę, motoryzację i recycling. Na warsztat wziął jeden z najbardziej kultowych samochodów - żółtego Garbusa (VW Beetle), rocznik 1953. W efekcie, z karoserii auta uformowana została kulista rzeźba. Mieszkający w Jakarcie Noor już wcześniej realizował podobne prace, zamieniając samochody w wielkie kule i kostki.

-

Żółty Garbus został pokazany w trakcie majowych targów sztuki Art Basel w Hong Kongu.  Jak podaje "The Japan Times", praca została sprzedana za 88 tys. dol. wkrótce po otwarciu wystawy. W rodzinnej Indonezji Noor jest znanym artystą, ale dopiero impreza rangi takiej jak targi Art Basel daje mu szansę zaistnieć na skalę międzynarodową.

Na targach Art Basel można spotkać prace różnych artystów z całego świata. Przykładowo, wart wiele milionów dolarów obraz Picassa może sąsiadować z pracą mniej znanego twórcy, wycenioną na 15 tys. euro. Hong Kong jest trzecim, po Nowym Jorku i Londynie miejscem, które liczy się na globalnym rynku sztuki. Według "The Japan Times" inwestowanie w sztukę staje się coraz popularniejsze, szczególnie wśród zamożnych Chińczyków. 

Ichwan Noor, Beetle Sphere

Źródło: https://www.facebook.com/HiFructose i "The Japan Times"

::

Polecamy też czerwcowe wydanie magazynu "Brief", a w nim artykuł "Jak łączyć sztukę z biznesem?" Jest to wywiad z Bogusławem Deptułą, redaktorem naczelnym magazynu "Art&Business". Omawia szerzej rynek sztuki i dóbr luksusowych w Polsce i na świecie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.