Drugie życie kultowego Garbusa

Drugie życie kultowego Garbusa

Brief.pl / Inspiracje

Ichwan Noor, artysta z Indonezji, postanowił połączyć sztukę, motoryzację i recycling. Na warsztat wziął jeden z najbardziej kultowych samochodów - żółtego Garbusa (VW Beetle), rocznik 1953. W efekcie, z karoserii auta uformowana została kulista rzeźba. Mieszkający w Jakarcie Noor już wcześniej realizował podobne prace, zamieniając samochody w wielkie kule i kostki.

-

Żółty Garbus został pokazany w trakcie majowych targów sztuki Art Basel w Hong Kongu.  Jak podaje "The Japan Times", praca została sprzedana za 88 tys. dol. wkrótce po otwarciu wystawy. W rodzinnej Indonezji Noor jest znanym artystą, ale dopiero impreza rangi takiej jak targi Art Basel daje mu szansę zaistnieć na skalę międzynarodową.

Na targach Art Basel można spotkać prace różnych artystów z całego świata. Przykładowo, wart wiele milionów dolarów obraz Picassa może sąsiadować z pracą mniej znanego twórcy, wycenioną na 15 tys. euro. Hong Kong jest trzecim, po Nowym Jorku i Londynie miejscem, które liczy się na globalnym rynku sztuki. Według "The Japan Times" inwestowanie w sztukę staje się coraz popularniejsze, szczególnie wśród zamożnych Chińczyków. 

Ichwan Noor, Beetle Sphere

Źródło: https://www.facebook.com/HiFructose i "The Japan Times"

::

Polecamy też czerwcowe wydanie magazynu "Brief", a w nim artykuł "Jak łączyć sztukę z biznesem?" Jest to wywiad z Bogusławem Deptułą, redaktorem naczelnym magazynu "Art&Business". Omawia szerzej rynek sztuki i dóbr luksusowych w Polsce i na świecie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.