Drugie życie kultowego Garbusa

Drugie życie kultowego Garbusa

Brief.pl / Inspiracje

Ichwan Noor, artysta z Indonezji, postanowił połączyć sztukę, motoryzację i recycling. Na warsztat wziął jeden z najbardziej kultowych samochodów - żółtego Garbusa (VW Beetle), rocznik 1953. W efekcie, z karoserii auta uformowana została kulista rzeźba. Mieszkający w Jakarcie Noor już wcześniej realizował podobne prace, zamieniając samochody w wielkie kule i kostki.

-

Żółty Garbus został pokazany w trakcie majowych targów sztuki Art Basel w Hong Kongu.  Jak podaje "The Japan Times", praca została sprzedana za 88 tys. dol. wkrótce po otwarciu wystawy. W rodzinnej Indonezji Noor jest znanym artystą, ale dopiero impreza rangi takiej jak targi Art Basel daje mu szansę zaistnieć na skalę międzynarodową.

Na targach Art Basel można spotkać prace różnych artystów z całego świata. Przykładowo, wart wiele milionów dolarów obraz Picassa może sąsiadować z pracą mniej znanego twórcy, wycenioną na 15 tys. euro. Hong Kong jest trzecim, po Nowym Jorku i Londynie miejscem, które liczy się na globalnym rynku sztuki. Według "The Japan Times" inwestowanie w sztukę staje się coraz popularniejsze, szczególnie wśród zamożnych Chińczyków. 

Ichwan Noor, Beetle Sphere

Źródło: https://www.facebook.com/HiFructose i "The Japan Times"

::

Polecamy też czerwcowe wydanie magazynu "Brief", a w nim artykuł "Jak łączyć sztukę z biznesem?" Jest to wywiad z Bogusławem Deptułą, redaktorem naczelnym magazynu "Art&Business". Omawia szerzej rynek sztuki i dóbr luksusowych w Polsce i na świecie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.