Drugie życie kultowego Garbusa

Drugie życie kultowego Garbusa

Brief.pl / Inspiracje

Ichwan Noor, artysta z Indonezji, postanowił połączyć sztukę, motoryzację i recycling. Na warsztat wziął jeden z najbardziej kultowych samochodów - żółtego Garbusa (VW Beetle), rocznik 1953. W efekcie, z karoserii auta uformowana została kulista rzeźba. Mieszkający w Jakarcie Noor już wcześniej realizował podobne prace, zamieniając samochody w wielkie kule i kostki.

-

Żółty Garbus został pokazany w trakcie majowych targów sztuki Art Basel w Hong Kongu.  Jak podaje "The Japan Times", praca została sprzedana za 88 tys. dol. wkrótce po otwarciu wystawy. W rodzinnej Indonezji Noor jest znanym artystą, ale dopiero impreza rangi takiej jak targi Art Basel daje mu szansę zaistnieć na skalę międzynarodową.

Na targach Art Basel można spotkać prace różnych artystów z całego świata. Przykładowo, wart wiele milionów dolarów obraz Picassa może sąsiadować z pracą mniej znanego twórcy, wycenioną na 15 tys. euro. Hong Kong jest trzecim, po Nowym Jorku i Londynie miejscem, które liczy się na globalnym rynku sztuki. Według "The Japan Times" inwestowanie w sztukę staje się coraz popularniejsze, szczególnie wśród zamożnych Chińczyków. 

Ichwan Noor, Beetle Sphere

Źródło: https://www.facebook.com/HiFructose i "The Japan Times"

::

Polecamy też czerwcowe wydanie magazynu "Brief", a w nim artykuł "Jak łączyć sztukę z biznesem?" Jest to wywiad z Bogusławem Deptułą, redaktorem naczelnym magazynu "Art&Business". Omawia szerzej rynek sztuki i dóbr luksusowych w Polsce i na świecie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.