Finał konkursu „PRaktykuj za granicą” – staż na start z IMM!

Finał konkursu „PRaktykuj za granicą” – staż na start z IMM!

Brief.pl / Patronaty

Zakończyła się XI edycja konkursu „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Tegoroczni zwycięzcy konkursu pojadą na staże zagraniczne do międzynarodowych agencji public relations: Fleishman-Hillard w Londynie, LEWIS PR w Budapeszcie oraz w dziale komunikacji firmy MediaTrust w Bukareszcie.

-

20 listopada odbyła się Gala Finałowa konkursu Praktykuj za granicą. Konkurs składał się z trzech etapów, a głównym zadaniem uczestników było stworzenie strategii komunikacyjnej dla wybranej fundacji, a następnie zaprezentowanie projektu przed kapitułą jury. W tym roku uczestnicy zmierzyli się z trzema tematami. Mieli opracować strategie przyczyniające się do promocji działań CSR w trzech sektorach: „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” i „Promujemy kulturę”.

Uczestnicy docenili możliwość stworzenia strategii, która dotyczyła nie tyle instytucji, co ważnego problemu. „PRaktykuj zagranicą jest jednym z niewielu konkursów, którym przyświeca misja. Powodem, dla którego zdecydowałam się na udział w konkursie było w pierwszej kolejności to, że dotyczył problemu, który jest dla mnie z osobistego punktu widzenia niezwykle istotny i palący. W związku z tym największą nagrodą byłaby dla mnie świadomość, że dzięki mojej strategii Polacy dokonali zmiany swoich nawyków myślowych, a tym samym poprawiła się sytuacja zwierząt w Polsce.” – zauważa Marta Szyszka, laureatka konkursu PRaktykuj za granicą

„PRaktykuj za granicą” organizowany jest od 2003 roku we współpracy z najważniejszymi fundacjami oraz instytucjami na polskim rynku. W 2015 roku partnerami konkursu zostały: „Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt - Viva!”, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą” oraz Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, działające przy galerii Zachęta.

Walka o poprawę losu zwierząt, kampanie informacyjne, zachęcanie do adopcji – to tylko niektóre działania Fundacji „Viva”. Martyna Kozłowska, podkreśla, że „Fundacja Viva! czuje się wyróżniona mogąc aktywnie brać udział w konkursie PRaktykuj za granicą. „Chcemy rozwijać i unowocześniać nasze kampanie, dlatego spodobała nam się jego idea. Bardzo ważne jest dla nas szerzenie wiedzy na temat przemysłu futrzarskiego w społeczeństwie i uwrażliwianie go na krzywdę zwierząt. Praca z młodymi ludźmi i ich zaangażowanie w ten projekt są nieocenione.” 

Misją Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą” jest niesienie pomocy potrzebującym najmłodszym, walka o zagrożone życie dzieci, przywracanie im zdrowia oraz wspieranie ich edukacji. Liczba podopiecznych, którym pomogła fundacja to ponad 25 tysięcy osób. Fundacja zaangażowała się w konkurs „Praktykuj za granicą” ponieważ „zależało nam na wypromowaniu możliwości przekazywania 1% podatku wśród polskiego społeczeństwa, jako że jest jeszcze gro osób, które z tej możliwości nie korzystają. Ponadto opracowane przez uczestników konkursu kampanie będą stanowiły dla nas źródło inspiracji, w szczególności propozycje dotyczące pozyskiwania funduszy na prowadzenie ośrodków rehabilitacji AMICUS, BIOMICUS, CEMICUS dla podopiecznych Fundacji” podsumowała Agnieszka Ostas.

Promowanie kultury jest to jeden z obszarów tematycznych konkursu „Praktykuj za granicą”, w który wpisuje się Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych. Promowanie sztuki współczesnej, czerpanie z dorobku polskiej kultury, projekty edukacyjne są to działania Towarzystwa, którym mogli przyjrzeć się uczestnicy konkursu i zbudować w ich oparciu strategię. Jak twierdzi Justyna Markiewicz z Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych „Przystępując do projektu „PRaktykuj za granicą” koncentrowaliśmy na działaniach w dwóch obszarach. Po pierwsze chcieliśmy sprawdzić, na ile nasza strona internetowa i dostępne w sieci materiały o Towarzystwie są pomocne w zgromadzeniu rzetelnej wiedzy o stowarzyszeniu. Po drugie oceniając pracę osób biorących udział w konkursie chcieliśmy przyczynić się do promocji dobrych praktyk w zakresie mówienia i pisania o organizacji działającej w obszarze kultury, umiejętnego posługiwania się pojęciami z pełnym zrozumieniem specyfiki i charakteru Towarzystwa.”

Tegorocznymi zwycięzcami konkursu „Praktykuj za granicą”, którzy odbędą praktyki w europejskich filiach prestiżowych agencji i instytucji zostali:

- Miejsce I : Michał Szalast: staż w agencji Fleishman-Hillard w Londynie
- Miejsce II: Sara El Nemr: staż w agencji LEWIS PR w Budapeszcie
- Miejsce III: Marta Szyszka: staż w firmie MediaTrust w Bukareszcie

- nagroda dodatkowa dla Natalii Pochwały w postaci stażu w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych

Studenci podkreślają, że praktyki są nie tylko ciekawym pomysłem na spędzenie wakacji, ale przede wszystkim dają możliwość zdobycia pierwszych poważniejszych doświadczeń zawodowych w coraz bardziej wymagającym świecie komunikacyjnej public relations. „Udział w konkursie "PRaktykuj za granicą" to dla mnie pierwsza prawdziwa okazja do zmierzenia się z zadaniami, jakie na co dzień stawiane są profesjonalistom pracującym w branży oraz odpowiedzenie sobie na pytanie czy podoba mi się taki styl pracy. Od początku zaangażowałem się w przygotowanie projektu, gdyż polecenia były bardzo rozbudowane i wydały mi się niezwykle ciekawe. Mimo że cały projekt dotyczył jednego wybranego tematu, każdy z etapów wymagał od uczestników skupienia się na innym aspekcie i wykorzystaniu różnych umiejętności, co sprawiło, że przygotowywanie strategii było niezwykle angażujące. Udział w konkursie to także możliwość pracy na profesjonalnym narzędziu jakim jest automatyczny monitoring internetu i niepowtarzalna szansa spróbowania swoich sił na zagranicznym stażu w jednej z wiodących firm związanych z public relations i monitoringiem mediów.” – podkreślił zwycięzca XI edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” Michał Szalast.

Konkurs, którego organizatorem od jedenastu lat jest Instytut Monitorowania Mediów, skierowany jest do studentów zainteresowanych public relations i komunikacją. Jego głównym celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego. Udział w konkursie pozwala młodym ludziom zdobyć wiedzę i umiejętności. Stwarza szansę na rozwinięcie skrzydeł i zdobycie wyjątkowo cennego doświadczenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.