Finał konkursu „PRaktykuj za granicą” – staż na start z IMM!

Finał konkursu „PRaktykuj za granicą” – staż na start z IMM!

Brief.pl / Patronaty

Zakończyła się XI edycja konkursu „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Tegoroczni zwycięzcy konkursu pojadą na staże zagraniczne do międzynarodowych agencji public relations: Fleishman-Hillard w Londynie, LEWIS PR w Budapeszcie oraz w dziale komunikacji firmy MediaTrust w Bukareszcie.

-

20 listopada odbyła się Gala Finałowa konkursu Praktykuj za granicą. Konkurs składał się z trzech etapów, a głównym zadaniem uczestników było stworzenie strategii komunikacyjnej dla wybranej fundacji, a następnie zaprezentowanie projektu przed kapitułą jury. W tym roku uczestnicy zmierzyli się z trzema tematami. Mieli opracować strategie przyczyniające się do promocji działań CSR w trzech sektorach: „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” i „Promujemy kulturę”.

Uczestnicy docenili możliwość stworzenia strategii, która dotyczyła nie tyle instytucji, co ważnego problemu. „PRaktykuj zagranicą jest jednym z niewielu konkursów, którym przyświeca misja. Powodem, dla którego zdecydowałam się na udział w konkursie było w pierwszej kolejności to, że dotyczył problemu, który jest dla mnie z osobistego punktu widzenia niezwykle istotny i palący. W związku z tym największą nagrodą byłaby dla mnie świadomość, że dzięki mojej strategii Polacy dokonali zmiany swoich nawyków myślowych, a tym samym poprawiła się sytuacja zwierząt w Polsce.” – zauważa Marta Szyszka, laureatka konkursu PRaktykuj za granicą

„PRaktykuj za granicą” organizowany jest od 2003 roku we współpracy z najważniejszymi fundacjami oraz instytucjami na polskim rynku. W 2015 roku partnerami konkursu zostały: „Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt - Viva!”, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą” oraz Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, działające przy galerii Zachęta.

Walka o poprawę losu zwierząt, kampanie informacyjne, zachęcanie do adopcji – to tylko niektóre działania Fundacji „Viva”. Martyna Kozłowska, podkreśla, że „Fundacja Viva! czuje się wyróżniona mogąc aktywnie brać udział w konkursie PRaktykuj za granicą. „Chcemy rozwijać i unowocześniać nasze kampanie, dlatego spodobała nam się jego idea. Bardzo ważne jest dla nas szerzenie wiedzy na temat przemysłu futrzarskiego w społeczeństwie i uwrażliwianie go na krzywdę zwierząt. Praca z młodymi ludźmi i ich zaangażowanie w ten projekt są nieocenione.” 

Misją Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą” jest niesienie pomocy potrzebującym najmłodszym, walka o zagrożone życie dzieci, przywracanie im zdrowia oraz wspieranie ich edukacji. Liczba podopiecznych, którym pomogła fundacja to ponad 25 tysięcy osób. Fundacja zaangażowała się w konkurs „Praktykuj za granicą” ponieważ „zależało nam na wypromowaniu możliwości przekazywania 1% podatku wśród polskiego społeczeństwa, jako że jest jeszcze gro osób, które z tej możliwości nie korzystają. Ponadto opracowane przez uczestników konkursu kampanie będą stanowiły dla nas źródło inspiracji, w szczególności propozycje dotyczące pozyskiwania funduszy na prowadzenie ośrodków rehabilitacji AMICUS, BIOMICUS, CEMICUS dla podopiecznych Fundacji” podsumowała Agnieszka Ostas.

Promowanie kultury jest to jeden z obszarów tematycznych konkursu „Praktykuj za granicą”, w który wpisuje się Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych. Promowanie sztuki współczesnej, czerpanie z dorobku polskiej kultury, projekty edukacyjne są to działania Towarzystwa, którym mogli przyjrzeć się uczestnicy konkursu i zbudować w ich oparciu strategię. Jak twierdzi Justyna Markiewicz z Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych „Przystępując do projektu „PRaktykuj za granicą” koncentrowaliśmy na działaniach w dwóch obszarach. Po pierwsze chcieliśmy sprawdzić, na ile nasza strona internetowa i dostępne w sieci materiały o Towarzystwie są pomocne w zgromadzeniu rzetelnej wiedzy o stowarzyszeniu. Po drugie oceniając pracę osób biorących udział w konkursie chcieliśmy przyczynić się do promocji dobrych praktyk w zakresie mówienia i pisania o organizacji działającej w obszarze kultury, umiejętnego posługiwania się pojęciami z pełnym zrozumieniem specyfiki i charakteru Towarzystwa.”

Tegorocznymi zwycięzcami konkursu „Praktykuj za granicą”, którzy odbędą praktyki w europejskich filiach prestiżowych agencji i instytucji zostali:

- Miejsce I : Michał Szalast: staż w agencji Fleishman-Hillard w Londynie
- Miejsce II: Sara El Nemr: staż w agencji LEWIS PR w Budapeszcie
- Miejsce III: Marta Szyszka: staż w firmie MediaTrust w Bukareszcie

- nagroda dodatkowa dla Natalii Pochwały w postaci stażu w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych

Studenci podkreślają, że praktyki są nie tylko ciekawym pomysłem na spędzenie wakacji, ale przede wszystkim dają możliwość zdobycia pierwszych poważniejszych doświadczeń zawodowych w coraz bardziej wymagającym świecie komunikacyjnej public relations. „Udział w konkursie "PRaktykuj za granicą" to dla mnie pierwsza prawdziwa okazja do zmierzenia się z zadaniami, jakie na co dzień stawiane są profesjonalistom pracującym w branży oraz odpowiedzenie sobie na pytanie czy podoba mi się taki styl pracy. Od początku zaangażowałem się w przygotowanie projektu, gdyż polecenia były bardzo rozbudowane i wydały mi się niezwykle ciekawe. Mimo że cały projekt dotyczył jednego wybranego tematu, każdy z etapów wymagał od uczestników skupienia się na innym aspekcie i wykorzystaniu różnych umiejętności, co sprawiło, że przygotowywanie strategii było niezwykle angażujące. Udział w konkursie to także możliwość pracy na profesjonalnym narzędziu jakim jest automatyczny monitoring internetu i niepowtarzalna szansa spróbowania swoich sił na zagranicznym stażu w jednej z wiodących firm związanych z public relations i monitoringiem mediów.” – podkreślił zwycięzca XI edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” Michał Szalast.

Konkurs, którego organizatorem od jedenastu lat jest Instytut Monitorowania Mediów, skierowany jest do studentów zainteresowanych public relations i komunikacją. Jego głównym celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego. Udział w konkursie pozwala młodym ludziom zdobyć wiedzę i umiejętności. Stwarza szansę na rozwinięcie skrzydeł i zdobycie wyjątkowo cennego doświadczenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.