Finał konkursu „PRaktykuj za granicą” – staż na start z IMM!

Finał konkursu „PRaktykuj za granicą” – staż na start z IMM!

Brief.pl / Patronaty

Zakończyła się XI edycja konkursu „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Tegoroczni zwycięzcy konkursu pojadą na staże zagraniczne do międzynarodowych agencji public relations: Fleishman-Hillard w Londynie, LEWIS PR w Budapeszcie oraz w dziale komunikacji firmy MediaTrust w Bukareszcie.

-

20 listopada odbyła się Gala Finałowa konkursu Praktykuj za granicą. Konkurs składał się z trzech etapów, a głównym zadaniem uczestników było stworzenie strategii komunikacyjnej dla wybranej fundacji, a następnie zaprezentowanie projektu przed kapitułą jury. W tym roku uczestnicy zmierzyli się z trzema tematami. Mieli opracować strategie przyczyniające się do promocji działań CSR w trzech sektorach: „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” i „Promujemy kulturę”.

Uczestnicy docenili możliwość stworzenia strategii, która dotyczyła nie tyle instytucji, co ważnego problemu. „PRaktykuj zagranicą jest jednym z niewielu konkursów, którym przyświeca misja. Powodem, dla którego zdecydowałam się na udział w konkursie było w pierwszej kolejności to, że dotyczył problemu, który jest dla mnie z osobistego punktu widzenia niezwykle istotny i palący. W związku z tym największą nagrodą byłaby dla mnie świadomość, że dzięki mojej strategii Polacy dokonali zmiany swoich nawyków myślowych, a tym samym poprawiła się sytuacja zwierząt w Polsce.” – zauważa Marta Szyszka, laureatka konkursu PRaktykuj za granicą

„PRaktykuj za granicą” organizowany jest od 2003 roku we współpracy z najważniejszymi fundacjami oraz instytucjami na polskim rynku. W 2015 roku partnerami konkursu zostały: „Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt - Viva!”, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą” oraz Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, działające przy galerii Zachęta.

Walka o poprawę losu zwierząt, kampanie informacyjne, zachęcanie do adopcji – to tylko niektóre działania Fundacji „Viva”. Martyna Kozłowska, podkreśla, że „Fundacja Viva! czuje się wyróżniona mogąc aktywnie brać udział w konkursie PRaktykuj za granicą. „Chcemy rozwijać i unowocześniać nasze kampanie, dlatego spodobała nam się jego idea. Bardzo ważne jest dla nas szerzenie wiedzy na temat przemysłu futrzarskiego w społeczeństwie i uwrażliwianie go na krzywdę zwierząt. Praca z młodymi ludźmi i ich zaangażowanie w ten projekt są nieocenione.” 

Misją Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą” jest niesienie pomocy potrzebującym najmłodszym, walka o zagrożone życie dzieci, przywracanie im zdrowia oraz wspieranie ich edukacji. Liczba podopiecznych, którym pomogła fundacja to ponad 25 tysięcy osób. Fundacja zaangażowała się w konkurs „Praktykuj za granicą” ponieważ „zależało nam na wypromowaniu możliwości przekazywania 1% podatku wśród polskiego społeczeństwa, jako że jest jeszcze gro osób, które z tej możliwości nie korzystają. Ponadto opracowane przez uczestników konkursu kampanie będą stanowiły dla nas źródło inspiracji, w szczególności propozycje dotyczące pozyskiwania funduszy na prowadzenie ośrodków rehabilitacji AMICUS, BIOMICUS, CEMICUS dla podopiecznych Fundacji” podsumowała Agnieszka Ostas.

Promowanie kultury jest to jeden z obszarów tematycznych konkursu „Praktykuj za granicą”, w który wpisuje się Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych. Promowanie sztuki współczesnej, czerpanie z dorobku polskiej kultury, projekty edukacyjne są to działania Towarzystwa, którym mogli przyjrzeć się uczestnicy konkursu i zbudować w ich oparciu strategię. Jak twierdzi Justyna Markiewicz z Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych „Przystępując do projektu „PRaktykuj za granicą” koncentrowaliśmy na działaniach w dwóch obszarach. Po pierwsze chcieliśmy sprawdzić, na ile nasza strona internetowa i dostępne w sieci materiały o Towarzystwie są pomocne w zgromadzeniu rzetelnej wiedzy o stowarzyszeniu. Po drugie oceniając pracę osób biorących udział w konkursie chcieliśmy przyczynić się do promocji dobrych praktyk w zakresie mówienia i pisania o organizacji działającej w obszarze kultury, umiejętnego posługiwania się pojęciami z pełnym zrozumieniem specyfiki i charakteru Towarzystwa.”

Tegorocznymi zwycięzcami konkursu „Praktykuj za granicą”, którzy odbędą praktyki w europejskich filiach prestiżowych agencji i instytucji zostali:

- Miejsce I : Michał Szalast: staż w agencji Fleishman-Hillard w Londynie
- Miejsce II: Sara El Nemr: staż w agencji LEWIS PR w Budapeszcie
- Miejsce III: Marta Szyszka: staż w firmie MediaTrust w Bukareszcie

- nagroda dodatkowa dla Natalii Pochwały w postaci stażu w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych

Studenci podkreślają, że praktyki są nie tylko ciekawym pomysłem na spędzenie wakacji, ale przede wszystkim dają możliwość zdobycia pierwszych poważniejszych doświadczeń zawodowych w coraz bardziej wymagającym świecie komunikacyjnej public relations. „Udział w konkursie "PRaktykuj za granicą" to dla mnie pierwsza prawdziwa okazja do zmierzenia się z zadaniami, jakie na co dzień stawiane są profesjonalistom pracującym w branży oraz odpowiedzenie sobie na pytanie czy podoba mi się taki styl pracy. Od początku zaangażowałem się w przygotowanie projektu, gdyż polecenia były bardzo rozbudowane i wydały mi się niezwykle ciekawe. Mimo że cały projekt dotyczył jednego wybranego tematu, każdy z etapów wymagał od uczestników skupienia się na innym aspekcie i wykorzystaniu różnych umiejętności, co sprawiło, że przygotowywanie strategii było niezwykle angażujące. Udział w konkursie to także możliwość pracy na profesjonalnym narzędziu jakim jest automatyczny monitoring internetu i niepowtarzalna szansa spróbowania swoich sił na zagranicznym stażu w jednej z wiodących firm związanych z public relations i monitoringiem mediów.” – podkreślił zwycięzca XI edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” Michał Szalast.

Konkurs, którego organizatorem od jedenastu lat jest Instytut Monitorowania Mediów, skierowany jest do studentów zainteresowanych public relations i komunikacją. Jego głównym celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego. Udział w konkursie pozwala młodym ludziom zdobyć wiedzę i umiejętności. Stwarza szansę na rozwinięcie skrzydeł i zdobycie wyjątkowo cennego doświadczenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.