wp - grudzien 2016

Posłuchajmy mądrych kobiet – rusza II edycja Tygodnia Znanych Ekspertek

Posłuchajmy mądrych kobiet – rusza II edycja Tygodnia Znanych Ekspertek

Brief.pl / Patronaty

Ten tydzień będzie należał w mediach do kobiet. Wszystko za sprawą inicjatywy „Znane Ekspertki”, która promuje obecność kobiet w dyskursie publicznym. W ciągu trzech dni odbędą się też debaty, w których udział wezmą przedstawicielki m.in. takich instytucji i firm, jak NBP, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Gospodarki, MasterCard, Google, Uber, Oriflame, MEDI-system, Pramerica, eService, PayTel.

-

Jak wynika z cyklicznego raportu Global Media Monitoring Project, na całym świecie kobiety stanowią zaledwie 20 proc. mówców i ekspertów, cytowanych w przekazach mediowych.  Również w polskich mediach w roli komentatorów częściej występują mężczyźni, zwłaszcza w tematyce gospodarczej i finansowej. Dlatego właśnie powstała inicjatywa „Znane Ekspertki” zrzeszająca doświadczone top-specjalistki z różnych dziedzin. Projekt został zainaugurowany 16 czerwca 2014 i zrzesza obecnie blisko 400 kobiet-ekspertów, w tym ponad 60 CEO, dyrektorów generalnych dużych korporacji, firm, instytucji publicznych, członków zarządu oraz ponad 40 kobiet z tytułem profesora.  Głównym celem przedsięwzięcia jest zmiana stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. 

W dniach 23-29 listopada b.r. kobiety będą więc gościły w mediach częściej niż zwykle. W ramach obchodów II Tygodnia ZE odbędą się także 3 debaty, organizowane we współpracy z firmą MasterCard, która jest partnerem strategicznym kampanii oraz Centrum Prasowym PAP. Dyskusja dotyczyła będzie m.in.: przełomowych innowacji, obrotu bezgotówkowego oraz współpracy na rzecz wyzwań współczesnej Europy.

25 listopada 2015 roku, o godzinie 11:00 odbędzie się panel dyskusyjny pt.: „Współpraca liderów biznesu na rzecz wyzwań współczesnej Europy”, dotyczący możliwości i sposobów nawiązywania współpracy między liderami biznesu w celu sprostania wyzwaniom współczesnej Europy, zaprezentowane zostaną także najciekawsze, inspirujące case studies. W panelu udział wezmą m.in: Beata Pawłowska, Oriflame; Aneta Podyma, Pramerica; Beata Leszczyńska, MEDI-system; Joanna Pruszyńska- Witkowska, Headlines Porter Novelli.

Druga debata będzie miała miejsce w czwartek, 26 listopada, b.r., o godzinie 11.00, pod hasłem „W czym tkwi siła disruptive innovations?” Czy wynika ona z tego, że burzą dotychczasowy porządek, czy raczej z tego, że znajdują zupełnie nowe rozwiązania starych problemów? W panelu udział wezmą: Ilona Grzywińska Dyrektor Komunikacji Uber; Beata Lubos, Ministerstwo Gospodarki; przedstawiciel Wydziału Telekomunikacji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji; prof. Anna Olejniczak-Merta, Akademia Koźmińskiego; Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Google; Agnieszka Sznyk, Instytut Innowacyjna Gospodarka oraz Daria Tataj, Tataj Innovation. 

Ostatnia z zaplanowanych na ten tydzień debat odbędzie się w piątek, 27 listopada, o godz. 14:00, pt.: „Dla kogo jest korzystny obrót bezgotówkowy? Kto na tym zyskuje, a kto traci?” Udział w panelu wezmą: Kamila Kaliszyk, MasterCard; Joanna Seklecka, eService; Anna Ostaszkiewicz, PayTel; Katarzyna Zajdel – Kurowska, NBP.

Wszystkie debaty będą miały miejsce w Centrum Prasowym PAP, przy ulicy Brackiej 6/8 w Warszawie. Dzięki takim inicjatywom głos kobiet z roku na rok może stać się coraz bardziej widoczny i słyszalny – niewykluczone, że w przyszłości Tydzień Znanych Ekspertek znajdzie przedłużenie w codzienności. 

::

Inicjatorka projektu Znane Ekspertki,  Joanna Pruszczyńska - Witkowska, została Człowiekiem Rozwoju Przedsiębiorczości Kobiet "Brief" 2015.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.