"W punkt" - nowy miesięcznik tylko na tablety

"W punkt" - nowy miesięcznik tylko na tablety

Brief.pl / Aktualności

Informacje i publicystyka to najpopularniejsza kategoria tematyczna w polskiej mobilnej sieci. 28 maja ukazał się pierwszy numer magazynu na tablety "W punkt". Omawiane są w nim: zjawiska społeczne, wartości demokratyczne, stereotypy historyczne, kulturowe i polityczne. Dodatkowo można tam znaleźć zdjęcia i wersje audio tekstów. Pierwszy numer magazynu powstał dzięki serwisowi crowdfundigowemu Wspieramkulture.pl. Mecenasem "W punkt" jest ERGO Hestia, a partnerem Gemius.

-

Magazyn będzie się ukazywał w App Store w cyklu miesięcznym. Przez pierwsze miesiące bezpłatnie. Jego głównymi adresatami są użytkownicy internetu mobilnego. -  To pismo dla tych, którzy w kiosku na tablecie szukają dla siebie dobrej prasy, a znajdują tylko tradycyjne, dobrze znane tytuły -  mówi Jakub Halcewicz-Pleskaczewski, redaktor naczelny i wydawca magazynu, były redaktor "Gazety Wyborczej" oraz "Przeglądu Powszechnego".

Koncepcja magazynu jest spójna z realiami rynku. Jak wynika z badania ruchu na witrynach internetowych realizowanego przez firmę Gemius, 5 proc. ruchu w polskiej sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (dwukrotny wzrost w porównaniu z kwietniem 2012 roku), a najpopularniejszym tabletem, przy pomocy którego internauci łączą się z siecią jest iPad (24 proc. odsłon mobilnych w polskim internecie).

-  Autorzy elektronicznych wydań wielu pism, które tradycyjnie ukazują się w druku, nie korzystają w pełni z możliwości nowych technologii -  mówi Halcewicz-Pleskaczewski. -  Chcemy zacząć to robić. Dodajemy multimedia, zdjęcia, wersje audio niektórych tekstów. Poruszamy ważne tematy i podajemy je w przyjazny sposób -  dodaje.

Zdaniem Krzysztofa Rosińskiego, eksperta Gemiusa w obszarze rynku mobilnego, inicjatywa wydania miesięcznika dedykowanego urządzeniom przenośnym ma spore szanse powodzenia. - Informacje i publicystyka to najpopularniejsza kategoria tematyczna w polskiej mobilnej sieci. Znaczna część mobilnautów to bardzo świadomi użytkownicy, którzy w internecie aktywnie poszukują interesujących treści -  mówi Rosiński i dodaje: -  Magazyn, który trzyma wysoki poziom publicystyki i w pełni korzysta z możliwości interakcji z użytkownikiem, jaką dają tablety, może spotkać się z bardzo ciepłym przyjęciem wśród polskich internautów.

Magazyn tworzą dziennikarze, którzy pracowali dla takich tytułów jak: "Gazeta Wyborcza", "Polityka", "Newsweek Polska", "Bloomberg -  Businessweek Polska" oraz "Tygodnik Powszechny". W pierwszym numerze elektronicznego pisma m.in. rozmowa Miłady Jędrysik z Jakubem Wygnańskim o skutecznym rządzeniu państwem w rok po ACTA. W premierowym wydaniu znalazły się także teksty o globalnym problemie żywności (pisze Maciej Okraszewski) i narodowych klęskach (wywiad Małgorzaty Bilskiej z Marcinem Koszałką, reżyserem "Będziesz legendą, człowieku").

Nie zabraknie również felietonów: społecznych, kulturalnych, motoryzacyjnych. Na przykład autorem felietonów biznesowych jest Olgierd Świda, coach, a wcześniej autor polskiego słownictwa w Windowsie i współwynalazca Open Licence. - Piszą z nami sprawdzeni dziennikarze oraz ciekawi debiutanci. Mamy nadzieję, że przyniesiemy powiew świeżości w świecie mediów - opowiada Halcewicz-Pleskaczewski.


 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.