"W punkt" - nowy miesięcznik tylko na tablety

"W punkt" - nowy miesięcznik tylko na tablety

Brief.pl / Aktualności

Informacje i publicystyka to najpopularniejsza kategoria tematyczna w polskiej mobilnej sieci. 28 maja ukazał się pierwszy numer magazynu na tablety "W punkt". Omawiane są w nim: zjawiska społeczne, wartości demokratyczne, stereotypy historyczne, kulturowe i polityczne. Dodatkowo można tam znaleźć zdjęcia i wersje audio tekstów. Pierwszy numer magazynu powstał dzięki serwisowi crowdfundigowemu Wspieramkulture.pl. Mecenasem "W punkt" jest ERGO Hestia, a partnerem Gemius.

-

Magazyn będzie się ukazywał w App Store w cyklu miesięcznym. Przez pierwsze miesiące bezpłatnie. Jego głównymi adresatami są użytkownicy internetu mobilnego. -  To pismo dla tych, którzy w kiosku na tablecie szukają dla siebie dobrej prasy, a znajdują tylko tradycyjne, dobrze znane tytuły -  mówi Jakub Halcewicz-Pleskaczewski, redaktor naczelny i wydawca magazynu, były redaktor "Gazety Wyborczej" oraz "Przeglądu Powszechnego".

Koncepcja magazynu jest spójna z realiami rynku. Jak wynika z badania ruchu na witrynach internetowych realizowanego przez firmę Gemius, 5 proc. ruchu w polskiej sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (dwukrotny wzrost w porównaniu z kwietniem 2012 roku), a najpopularniejszym tabletem, przy pomocy którego internauci łączą się z siecią jest iPad (24 proc. odsłon mobilnych w polskim internecie).

-  Autorzy elektronicznych wydań wielu pism, które tradycyjnie ukazują się w druku, nie korzystają w pełni z możliwości nowych technologii -  mówi Halcewicz-Pleskaczewski. -  Chcemy zacząć to robić. Dodajemy multimedia, zdjęcia, wersje audio niektórych tekstów. Poruszamy ważne tematy i podajemy je w przyjazny sposób -  dodaje.

Zdaniem Krzysztofa Rosińskiego, eksperta Gemiusa w obszarze rynku mobilnego, inicjatywa wydania miesięcznika dedykowanego urządzeniom przenośnym ma spore szanse powodzenia. - Informacje i publicystyka to najpopularniejsza kategoria tematyczna w polskiej mobilnej sieci. Znaczna część mobilnautów to bardzo świadomi użytkownicy, którzy w internecie aktywnie poszukują interesujących treści -  mówi Rosiński i dodaje: -  Magazyn, który trzyma wysoki poziom publicystyki i w pełni korzysta z możliwości interakcji z użytkownikiem, jaką dają tablety, może spotkać się z bardzo ciepłym przyjęciem wśród polskich internautów.

Magazyn tworzą dziennikarze, którzy pracowali dla takich tytułów jak: "Gazeta Wyborcza", "Polityka", "Newsweek Polska", "Bloomberg -  Businessweek Polska" oraz "Tygodnik Powszechny". W pierwszym numerze elektronicznego pisma m.in. rozmowa Miłady Jędrysik z Jakubem Wygnańskim o skutecznym rządzeniu państwem w rok po ACTA. W premierowym wydaniu znalazły się także teksty o globalnym problemie żywności (pisze Maciej Okraszewski) i narodowych klęskach (wywiad Małgorzaty Bilskiej z Marcinem Koszałką, reżyserem "Będziesz legendą, człowieku").

Nie zabraknie również felietonów: społecznych, kulturalnych, motoryzacyjnych. Na przykład autorem felietonów biznesowych jest Olgierd Świda, coach, a wcześniej autor polskiego słownictwa w Windowsie i współwynalazca Open Licence. - Piszą z nami sprawdzeni dziennikarze oraz ciekawi debiutanci. Mamy nadzieję, że przyniesiemy powiew świeżości w świecie mediów - opowiada Halcewicz-Pleskaczewski.


 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.