wp - grudzien 2016

Google otwiera Campus Warsaw − centrum dla startupów z Europy Środkowo-Wschodniej

Google otwiera Campus Warsaw − centrum dla startupów  z Europy Środkowo-Wschodniej

Brief.pl / Aktualności

Google otwiera Campus Warsaw, miejsce, w którym przedsiębiorcy mogą uzyskać bezpłatne wsparcie i wiedzę oraz budować firmy technologiczne o zasięgu globalnym. Campus znajduje się na warszawskiej Pradze i będzie dostępny już od 23 listopada br. dla wszystkich startupów z Europy Środkowo-Wschodniej. Warszawski campus jest pierwszym w Europie Centralnej i piątym działającym na świecie tego typu miejscem.

-

- Przyszłość rozwoju Europy to przedsiębiorczość i innowacyjność. Otwarcie Campusu Warsaw jest kolejnym krokiem Google w kierunku wspierania Polski i regionu w tych obszarach. Campus Warsaw będzie nową przestrzenią dla przedsiębiorców, dzięki której uzyskają wiedzę, nawiążą międzynarodowe kontakty i będą tworzyć firmy, które być może zmienią świat − mówi Matt Brittin, prezes Google na Europę.

Celem Campusu Warsaw jest stworzenie przestrzeni, która zintegruje społeczność startupową z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Chcemy zaoferować przedsiębiorcom miejsce, w którym będą mogli realizować swoje marzenia. Tworzenie startupu wymaga ciężkiej pracy, ale też dostępu do wiedzy, globalnego doświadczenia i wymiany myśli oraz współpracy z innymi firmami. Campus Warsaw realizuje wszystkie te cele i daje świetne warunki do pracy, dlatego mamy nadzieję, że pobudzi on do innowacyjności cały region − mówi Rafał Plutecki, szef Campusu Warsaw. − Campus Warsaw nie ma na celu inwestycji w startupy, a stworzenie miejsca, które daje polskim i regionalnym przedsiębiorcom jak najlepsze szanse rozwoju. Najbardziej ucieszymy się, gdy campus przyczyni się do stworzenia nowych miejsc pracy, tak jak stało się to w wypadku już otwartych campusów.

Przestrzeń Campus Warsaw

 

Campus Warsaw znajduje się na terenie Centrum Praskiego Koneser przy ulicy Ząbkowskiej w Warszawie. To 1600 m2 przestrzeni podzielonej na trzy piętra. Sercem tego miejsca jest znajdująca się na parterze Campus Cafe prowadzona przez znaną warszawską kawiarnię Emesen. Tuż obok przedsiębiorcy mają dostęp do przestrzeni eventowej oraz sali szkoleniowej, w których codziennie będą organizowane dla członków społeczności bezpłatne spotkania, takie jak szkolenia, sesje mentoringowe, warsztaty i wykłady inspirujących mówców. Na parterze mieści się także strefa Innovation Nest, polskiego partnera Campusu Warsaw. Pierwsze i drugie piętro budynku to siedziba kolejnego partnera Campusu Warsaw − TechHub, który prowadzi przestrzeń coworkingową oraz tworzy międzynarodową społeczność startupów.

Campus Warsaw ma swoje miejsce również w sieci, dostępne pod adresem campus.co/warsaw. Aby dołączyć do społeczności warszawskiego campusu, wystarczy się zarejestrować − członkostwo jest bezpłatne i daje dostęp do campusowej kawiarni, możliwość wstępu na wszystkie wydarzenia organizowane dla społeczności oraz dostęp do sieci campusów na całym świecie. Na stronie będą się też odbywały zapisy do programów edukacyjnych, a chętni będą mogli zgłaszać propozycje organizacji własnych wydarzeń.


Partnerzy Campus Warsaw


Campusy na całym świecie współpracują bardzo blisko z najlepszymi organizacjami startupowymi. Obecnie Campus Warsaw ma dwóch partnerów, z którymi będzie tworzył i wspierał społeczność startupową: polski Innovation Nest oraz międzynarodowy TechHub.

Innovation Nest to wywodzący się z Krakowa fundusz venture capital, który będzie prowadzić program akceleracyjny „Growth!” i spotkania dla startupów na wczesnym etapie rozwoju, zapewniać dostęp do najlepszych mentorów oraz dostarczać wsparcie finansowe typu seed. Innovation Nest został założony w 2010 r. przez doświadczonych przedsiębiorców Piotra Wilama i Marka Kapturkiewicza, którzy teraz podzielą się swoim doświadczeniem z campusową społecznością.

Mamy nadzieję, że współpraca z Campusem Warsaw pozwoli nam stworzyć nową i ciekawą ofertę dla startupów pochodzących nie tylko z Polski, a również z Europy Środkowo-Wschodniej. Jest to dla nas ważny projekt, w którym wspólnie chcemy stworzyć europejski hub wymiany wiedzy − mówi Piotr Wilam, partner zarządzający Innovation Nest.

TechHub jest globalną społecznością skupiającą przedsiębiorców działających w branży technologicznej. Po raz pierwszy zawita do Polski w ramach Campus Warsaw, gdzie będzie się mieścić jej siedziba. Organizacja współpracuje z Google już od wielu lat w takich ośrodkach jak campusy w Londynie i Madrycie. Może poszczyć się bogatym doświadczeniem we wspieraniu różnorodnych społeczności i przestrzeni pracy twórczej na całym świecie. TechHub stawia sobie 
a cel pomoc polskim przedsiębiorcom w ekspansji na rynkach globalnych, co jest możliwe za pośrednictwem jej oddziałów w siedmiu dużych miastach na całym świecie.

W swoim warszawskim biurze TechHub zaoferuje polskim startupom różnorodne pakiety członkowskie dostosowane do potrzeb branży technologicznej, zaś Campus Warsaw zapewni przedsiębiorcom okazjonalne lub stałe miejsce pracy wraz z dostępem do wielu wydarzeń otwierających przed nimi nowe możliwości. Przykładem mogą być TechHubTuesday Demo Nights − wirtualne spotkania przedsiębiorców z Londynu, Madrytu, Bangalore i Warszawy, podczas których będą oni prezentować swoje innowacyjne produkty. TechHub Warsaw zajmie pierwsze i drugie piętro w budynku Campus Warsaw, natomiast członkostwo w tej społeczności będzie dla startupów kluczem do biur organizacji zlokalizowanych w Londynie, Swansea, Rydze, Bukareszcie, Madrycie i Bangalore.

− Fundamentem działalności TechHub jest tworzenie wspólnoty i atmosfery współpracy między różnymi ludźmi. Dlatego nasza oferta jest chętnie wybierana przez nowe, młode firmy, dla których możliwość rozwijania sieci kontaktów i styczność z globalnymi perspektywami myślenia stanowią ogromną wartość dodaną. Zapewniamy przedsiębiorcom dostęp do różnorodnych usług, zarówno porad rekrutacyjnych, jak i szkoleń w zakresie nowych technologii czy doradztwa finansowego. Idea campusów okazała się być strzałem w dziesiątkę m.in. w Londynie. Cieszymy się, że możemy przenieść nasze dotychczasowe doświadczenia na grunt polski i mieć swój udział w tworzeniu przyszłości polskich startupów − mówi Elizabeth Varley, prezes TechHub.

Programy Campusu Warsaw


Przedsiębiorcy znajdą w campusie różnorodną ofertę programów szkoleniowych i wydarzeń − od spotkań mentoringowych, podczas których eksperci będą się dzielić swoją wiedzą, po demo days, na których przedsiębiorcy będą mieli szansę zaprezentować swoje produkty.
W pierwszym miesiącu działalności Campusu Warsaw odbędzie się kilka programów organizowanych przez Google, m.in.:

Mentoring@Campus - copiątkowe sesje mentoringowe, czyli spotkania 1 : 1 dla przedsiębiorców i startupów z ekspertami Google. Każdego tygodnia temat będzie inny: od projektowania interfejsu użytkownika, przez regulacje prawne ważne dla działalności firm, po omówienie rozwoju produktu.  

Campus Exchange - intensywny tygodniowy program stworzony w celu wsparcia przedsiębiorców z Europy Środkowo-Wschodniej w działalności globalnej.

Women’s Breakfast at Campus − comiesięczne spotkania dla kobiet zajmujących się technologią, podczas których można się podzielić doświadczeniami i poznać inne członkinie społeczności.
• VC Office Hours presented by Campus – przedstawiciele czołowych funduszy VC z Polski i Europy będą dyżurować i spotykać się ze społecznością campusu. Już w pierwszym tygodniu działalności campusu Innovation Nest oraz Speedup Group z Poznania będą się spotykały ze startupami. Z kolei SeedCamp, fundusz zalążkowy z Londynu, zorganizuje spotkanie zapoznawcze i dyżury, by podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi 
 mentoringiem i pozyskiwaniem środków.
Google Developer Relations Launchpad − tygodniowy program, który zapewnia deweloperom dostęp do technologii, wydarzeń, zasobów online, wiedzy oraz społeczności –wszystkiego, co jest potrzebne do uruchomienia i wyskalowania własnej aplikacji.
Na liście wydarzeń nie zabraknie też spotkań organizowanych przez społeczność, np.:
• Demo Nights – międzynarodowe wydarzenie #TechHubTuesday Demo Night stworzone przez globalną społeczność startupów technologicznych TechHub. To świetna okazja dla założycieli firm i przedsiębiorców, by swoje startupy i produkty zaprezentować społeczności międzynarodowej.
SPIN – dwudniowe warsztaty organizowane przez Innovation Next, przeznaczone dla przyszłych i obecnych przedsiębiorców na różnych etapach rozwoju: zarówno dla osób 
 pomysłem na biznes chcących dopracować go oraz podjąć decyzję o założeniu swojego startupu, jak i przedsiębiorców na wczesnych bądź dalszych etapach rozwoju, którzy chcą poznać nowe możliwości ekspansji. Zespoły uczestniczące w warsztatach mają szanse dopracować swoje modele biznesowe, otrzymać cenne porady od mentorów i udoskonalić swoją ofertę.
Growth! − akcelerator Innovation Nest − to trwające 3 tygodnie sesje, które mają na celu pomoc startupom w zwiększeniu przychodów i naukę sztuki pozyskiwania funduszy poprzez pracę z doświadczonymi VC i mentorami. W ramach programu wybrane zespoły zostaną zaproszone do odwiedzenia Doliny Krzemowej, a demo days odbędą się w Campusie Warsaw i Campusie London.

Listę wszystkich programów można znaleźć na stronie internetowej Campus Warsaw.

Campusy na świecie

Poza warszawskim campusem na świecie działają jeszcze ośrodki w Madrycie, Londynie, Tel Awiwie i Seulu. Niebawem zostanie otwarty także Campus São Paulo. Cztery działające dotychczas campusy mają łącznie ponad 70 tys. członków, przyczyniły się do powstania ponad 4,6 tys. miejsc pracy, a firmy w nich zrzeszone pozyskały ponad 215 mln dolarów finansowania. Wszystkie campusy są tworzone przez Google for Entrepreneurs, zespół Google, którego celem jest wspieranie przedsiębiorczości.

Więcej informacji o Campusie Warsaw można znaleźć na stronie https://www.campus.co/warsaw, a także na profilach Campusu Warsaw na Facebooku, Twitterze oraz na Instagramie.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.