Globalne zaufanie do reklamy według Nielsena

Globalne zaufanie do reklamy według Nielsena

Brief.pl / Aktualności

Czy ufamy reklamom, a jeśli tak to jakim? Odpowiedzi na te pytania dostarcza nam najnowszy raport Nielsena - „Global trust in advertising”.

-

Reklama w dzisiejszych czasach rozwija się w niezwykłym tempie. Ma zaskakiwać, a przede wszystkim przykuwać uwagę odbiorcy, co obecnie nie jest wcale prostym zadaniem. Ich twórcy wykorzystują innowacyjne formaty, technologie i szukają coraz nowszych sposobów na dotarcie do konsumentów.

Charakterystyką współczesnego odbiorcy natomiast jest nieustające korzystanie z urządzeń mobilnych. Jak powszechnie wiadomo nie służą nam one wyłącznie do komunikacji. Na telefonach oglądamy filmy, słuchamy muzyki, czytamy wiadomości – często za pośrednictwem różnych aplikacji. Dlatego dla reklamy jest to naturalne miejsce na zaistnienie.

 

Jednak jakie reklamy uznajemy za najbardziej godne zaufania? Według Nielsena przekaz, który trafia do nas najczęściej to taki, który pochodzi od osób, które znamy – 83 proc. respondentów twierdzi, że całkowicie ufa poleceniom przyjaciół bądź rodziny. Co ciekawe aż 66 proc. osób deklaruje zaufanie wobec opinii konsumentów umieszczanych online. Także kanały zarządzane przez marki są postrzegane jako jedne z najbardziej zaufanych formatów reklamowych – twierdzi tak, aż 70 proc. respondentów. Ponadto 56 proc. konsumentów ufa reklamom zamieszczonym w mailingu, do którego się zapisali.

::

Najważniejsze wnioski:

 

  • Strony firmowe są postrzegane jako drugie najbardziej zaufane medium w kontekście formatów reklamowych. Na pierwszym miejscu uplasowały się rekomendacje od znajomych i przyjaciół

  • Dwie trzecie przebadanych konsumentów ufa opiniom zamieszczonym online

  • Tradycyjne kanały reklamowe nie zanotowały znacznych spadków w zaufaniu – 63 proc. respondentów ufa reklamie w telewizji, 60 proc. ufa tej w prasie codziennej, natomiast 58 proc. reklamom umieszczonym w magazynach

  • Millenialsi, na tle reszty pokoleń, wykazują największy poziom zaufania

  • Na rynkach zachodnich najlepiej sprawdzają się reklamy związane z humorem, tematyka zdrowotna jest najwyżej oceniana w Ameryce Łacińskiej, natomiast reklamy obrazujące codzienne sytuacje są najbardziej atrakcyjne w regionie Azji i Pacyfiku oraz Afryki i Bliskiego Wschodu.

     

Chcecie wiedzieć więcej? Raport w całości tutaj.

 ::

Zdjęcia: nielsen.com; fotolia.com/  Autor: tashatuvango

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.