Globalne zaufanie do reklamy według Nielsena

Globalne zaufanie do reklamy według Nielsena

Brief.pl / Aktualności

Czy ufamy reklamom, a jeśli tak to jakim? Odpowiedzi na te pytania dostarcza nam najnowszy raport Nielsena - „Global trust in advertising”.

-

Reklama w dzisiejszych czasach rozwija się w niezwykłym tempie. Ma zaskakiwać, a przede wszystkim przykuwać uwagę odbiorcy, co obecnie nie jest wcale prostym zadaniem. Ich twórcy wykorzystują innowacyjne formaty, technologie i szukają coraz nowszych sposobów na dotarcie do konsumentów.

Charakterystyką współczesnego odbiorcy natomiast jest nieustające korzystanie z urządzeń mobilnych. Jak powszechnie wiadomo nie służą nam one wyłącznie do komunikacji. Na telefonach oglądamy filmy, słuchamy muzyki, czytamy wiadomości – często za pośrednictwem różnych aplikacji. Dlatego dla reklamy jest to naturalne miejsce na zaistnienie.

 

Jednak jakie reklamy uznajemy za najbardziej godne zaufania? Według Nielsena przekaz, który trafia do nas najczęściej to taki, który pochodzi od osób, które znamy – 83 proc. respondentów twierdzi, że całkowicie ufa poleceniom przyjaciół bądź rodziny. Co ciekawe aż 66 proc. osób deklaruje zaufanie wobec opinii konsumentów umieszczanych online. Także kanały zarządzane przez marki są postrzegane jako jedne z najbardziej zaufanych formatów reklamowych – twierdzi tak, aż 70 proc. respondentów. Ponadto 56 proc. konsumentów ufa reklamom zamieszczonym w mailingu, do którego się zapisali.

::

Najważniejsze wnioski:

 

  • Strony firmowe są postrzegane jako drugie najbardziej zaufane medium w kontekście formatów reklamowych. Na pierwszym miejscu uplasowały się rekomendacje od znajomych i przyjaciół

  • Dwie trzecie przebadanych konsumentów ufa opiniom zamieszczonym online

  • Tradycyjne kanały reklamowe nie zanotowały znacznych spadków w zaufaniu – 63 proc. respondentów ufa reklamie w telewizji, 60 proc. ufa tej w prasie codziennej, natomiast 58 proc. reklamom umieszczonym w magazynach

  • Millenialsi, na tle reszty pokoleń, wykazują największy poziom zaufania

  • Na rynkach zachodnich najlepiej sprawdzają się reklamy związane z humorem, tematyka zdrowotna jest najwyżej oceniana w Ameryce Łacińskiej, natomiast reklamy obrazujące codzienne sytuacje są najbardziej atrakcyjne w regionie Azji i Pacyfiku oraz Afryki i Bliskiego Wschodu.

     

Chcecie wiedzieć więcej? Raport w całości tutaj.

 ::

Zdjęcia: nielsen.com; fotolia.com/  Autor: tashatuvango

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.