wp - grudzien 2016

Czy ekspert to zawód – czyli kim jest infopreneur?

Czy ekspert to zawód – czyli kim jest infopreneur?

Brief.pl / Aktualności

Zarabia na tworzeniu treści. Działa przede wszystkim w sieci. Dostarcza informacji na temat zagadnień, które wpisujesz w wyszukiwarkę Google'a. Jeżeli i Ty chciałbyś zostać infopreneurem, sprawdź jak to zrobić!

-

Kim jest infopreneur?

Opierając się na definicji, jest to przedsiębiorca, który zarabia pieniądze dzięki dostarczaniu informacji elektronicznych. Ale na czym to tak naprawdę polega? Są to przede wszystkim działania w sieci – pisanie artykułów na blogi, konsultacja z klientami, tworzenie kursów online, ale także publikowanie książek czy występowanie na konferencjach.

Ludzie wykorzystują internet między innymi do tego, aby zdobyć informację, które są im potrzebne. W związku z tym zadaniem infopreneura jest zapewnienie, że dana strona  oferuje użyteczne, edukacyjne bądź rozrywkowe treści, odpowiadające na oczekiwania użytkownika. 

Jak nim zostać?

Podstawą do zostania udanym infopreneurem jest przekucie swojej wiedzy w informacje, które będą użyteczne dla innych. Posiadanie jej na konkretny temat jest tu w zasadzie kluczowe – nie musi być ona związana wyłącznie z biznesem. Równie dobrze może być to pasja, na temat której  wiesz naprawdę dużo, mogą to być umiejętności nabyte w pracy albo podczas podróży zagranicznych, które np. przydadzą się innym turystom. Zanim jednak postanowisz ostatecznie jaki temat będzie Twoim przewodnim podczas działań biznesowych, upewnij się, że jest to coś czego jesteś prawdziwym pasjonatem – entuzjazm, który wywołuje hobby będzie przydaty w wiarygodnym przekazywaniu treści, a także utrzymaniu motywacji.

Sprawdź, czego chcą się dowiedzieć

W wymyślaniu przedmiotu swojego przekazu można kierować się także trendami w wyszukiwaniach. Nie zawsze stawianie na niszę i tematykę nietypową może okazać się najwłaściwszym posunięciem. Dlatego skorzystaj na przykład z AdWords, aby sprawdzić liczbę wyszukiwań słów kluczowych związanych z Twoim tematem. Ale przede wszystkim nastaw się na pomoc innym. Podziel się swoją własną historią i pomóż innym osiągnąć cele. Jeżeli będziesz to robił konsekwentnie przyniesie Ci to zysk. Pamiętaj jednak, że nie jest to „zawód”, który przyniesie duże pieniądze, w krótkim czasie.

W jaki sposób zarabia infopreneur?

Podstawowym narzędziem do pracy infopreneura jest strona www bądź blog. To tam umieszcza on treści, które mają przynieść mu zysk. W końcu celem w budowaniu biznesu jako infopreneur jest generowanie dochodów. Jak zarobić na stronie? Przede wszystkim można umieścić tam reklamy pay-per-click bądź dołączyć do programu partnerskiego i promować produkty poprzez umieszczanie ich w formie bannerów, grafik lub linków. Wielu infoprenerów zarabia także na tworzeniu własnych produktów, takich jak na przykład e-booki.

Jeżeli wybierzesz na przykład tematykę sportową, możesz pokusić się o produkcję gadżetów bądź choćby zdrowej żywności. Świetnym przykładem dla takiej działalności jest Ewa Chodakowska, która co prawda jest twarzą Adidasa, ale dzięki motywującym wpisom, planom ćwiczeniowym czy jadłospisom udostępnianym za darmo w internecie stworzyła własną markę. Dziś zarabia na swojej pasji.

Jak łatwo zauważyć infopreneur ma wiele cech wspólnych z blogerem. Jednak warto podkreślić, że  jego działanie jest nastawione na zysk, jak również na tworzenie wartościowych treści z konkretnym przekazem. Zatem nie ma tu miejsca na prywatne opinie czy subiektywne treści. Infopreneur może budować swoją markę, ale nie musi, może działać z ramienia marki zewnętrznej.

 ::

Zdjęcie: Fotolia.com/ Autor: kittitee550

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.