Mieszkam w mieście, czytam prasę

   Mieszkam w mieście, czytam prasę

Brief.pl / Wiedza

Jak na czytelnictwo prasy wpływa miejsce zamieszkania odbiorów czy korzystanie z mobilnego internetu? - rozmowa z Katarzyną Dutkalską, koordynatorką projektu w Polskich Badaniach Czytelnictwa

-

Jak na czytelnictwo prasy wpływa miejsce zamieszkania odbiorów czy korzystanie z mobilnego internetu?

Zasięg prasy rośnie wraz z wielkością miejsca zamieszkania. W przypadku mieszkańców wsi wynosi on 82,5 proc, zaś metropolii już 95,3 proc. Jednocześnie jest on większy wśród osób korzystających z internetu mobilnego, niezależnie od miejsca zamieszkania, przy czym korzystanie z niego jest wyższe w dużych miastach. Możemy stwierdzić, że prawie wszyscy mieszkańcy metropolii korzystający z internetu w smartfonie są czytelnikami prasy.

Mieszkańcy miasta i wsi sięgają po inną prasę?

Jeśli chodzi o rodzaj pism, to największe zróżnicowanie wynikające z miejsca zamieszkania dotyczy dzienników ogólnopolskich. Są one czytane 2,5 razy częściej w metropoliach niż wsiach. Co ciekawe, nie występują różnice w czytelnictwie dzienników regionalnych ogółem. W naszej analizie nie zostały uwzględnione zasięgi terytorialne, a więc nie możemy na tym poziomie rozstrzygnąć, które z nich są bardziej popularne. Jednocześnie niewielkie różnice obserwujemy w czytelnictwie dwutygodników ogółem, aczkolwiek inne tytuły są najczęściej wybierane w dużych miastach, a inne na wsi.

A jak to wygląda w przypadku użytkowników urządzeń mobilnych?

PBC nie bada czytelnictwa prasy na urządzeniach mobilnych. Od początku 2013 roku badamy jednak, ile osób czyta internetowe wydania tytułów prasowych na smartfonach i tabletach. Wstępne dane pokazują, że najczęściej są to czytelnicy dzienników ogólnopolskich oraz miesięczników.

:: ::

Więcej na temat dostępności mediów ze względu na miejsce zamieszkania i przyzwyczajeń Polaków związanych z korzystaniem z mediów będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznik "Brief", który wkrótce ukaże się na rynku. 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.