Mieszkam w mieście, czytam prasę

   Mieszkam w mieście, czytam prasę

Brief.pl / Wiedza

Jak na czytelnictwo prasy wpływa miejsce zamieszkania odbiorów czy korzystanie z mobilnego internetu? - rozmowa z Katarzyną Dutkalską, koordynatorką projektu w Polskich Badaniach Czytelnictwa

-

Jak na czytelnictwo prasy wpływa miejsce zamieszkania odbiorów czy korzystanie z mobilnego internetu?

Zasięg prasy rośnie wraz z wielkością miejsca zamieszkania. W przypadku mieszkańców wsi wynosi on 82,5 proc, zaś metropolii już 95,3 proc. Jednocześnie jest on większy wśród osób korzystających z internetu mobilnego, niezależnie od miejsca zamieszkania, przy czym korzystanie z niego jest wyższe w dużych miastach. Możemy stwierdzić, że prawie wszyscy mieszkańcy metropolii korzystający z internetu w smartfonie są czytelnikami prasy.

Mieszkańcy miasta i wsi sięgają po inną prasę?

Jeśli chodzi o rodzaj pism, to największe zróżnicowanie wynikające z miejsca zamieszkania dotyczy dzienników ogólnopolskich. Są one czytane 2,5 razy częściej w metropoliach niż wsiach. Co ciekawe, nie występują różnice w czytelnictwie dzienników regionalnych ogółem. W naszej analizie nie zostały uwzględnione zasięgi terytorialne, a więc nie możemy na tym poziomie rozstrzygnąć, które z nich są bardziej popularne. Jednocześnie niewielkie różnice obserwujemy w czytelnictwie dwutygodników ogółem, aczkolwiek inne tytuły są najczęściej wybierane w dużych miastach, a inne na wsi.

A jak to wygląda w przypadku użytkowników urządzeń mobilnych?

PBC nie bada czytelnictwa prasy na urządzeniach mobilnych. Od początku 2013 roku badamy jednak, ile osób czyta internetowe wydania tytułów prasowych na smartfonach i tabletach. Wstępne dane pokazują, że najczęściej są to czytelnicy dzienników ogólnopolskich oraz miesięczników.

:: ::

Więcej na temat dostępności mediów ze względu na miejsce zamieszkania i przyzwyczajeń Polaków związanych z korzystaniem z mediów będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznik "Brief", który wkrótce ukaże się na rynku. 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.