Mieszkam w mieście, czytam prasę

   Mieszkam w mieście, czytam prasę

Brief.pl / Wiedza

Jak na czytelnictwo prasy wpływa miejsce zamieszkania odbiorów czy korzystanie z mobilnego internetu? - rozmowa z Katarzyną Dutkalską, koordynatorką projektu w Polskich Badaniach Czytelnictwa

-

Jak na czytelnictwo prasy wpływa miejsce zamieszkania odbiorów czy korzystanie z mobilnego internetu?

Zasięg prasy rośnie wraz z wielkością miejsca zamieszkania. W przypadku mieszkańców wsi wynosi on 82,5 proc, zaś metropolii już 95,3 proc. Jednocześnie jest on większy wśród osób korzystających z internetu mobilnego, niezależnie od miejsca zamieszkania, przy czym korzystanie z niego jest wyższe w dużych miastach. Możemy stwierdzić, że prawie wszyscy mieszkańcy metropolii korzystający z internetu w smartfonie są czytelnikami prasy.

Mieszkańcy miasta i wsi sięgają po inną prasę?

Jeśli chodzi o rodzaj pism, to największe zróżnicowanie wynikające z miejsca zamieszkania dotyczy dzienników ogólnopolskich. Są one czytane 2,5 razy częściej w metropoliach niż wsiach. Co ciekawe, nie występują różnice w czytelnictwie dzienników regionalnych ogółem. W naszej analizie nie zostały uwzględnione zasięgi terytorialne, a więc nie możemy na tym poziomie rozstrzygnąć, które z nich są bardziej popularne. Jednocześnie niewielkie różnice obserwujemy w czytelnictwie dwutygodników ogółem, aczkolwiek inne tytuły są najczęściej wybierane w dużych miastach, a inne na wsi.

A jak to wygląda w przypadku użytkowników urządzeń mobilnych?

PBC nie bada czytelnictwa prasy na urządzeniach mobilnych. Od początku 2013 roku badamy jednak, ile osób czyta internetowe wydania tytułów prasowych na smartfonach i tabletach. Wstępne dane pokazują, że najczęściej są to czytelnicy dzienników ogólnopolskich oraz miesięczników.

:: ::

Więcej na temat dostępności mediów ze względu na miejsce zamieszkania i przyzwyczajeń Polaków związanych z korzystaniem z mediów będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznik "Brief", który wkrótce ukaże się na rynku. 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.