Google dla przedsiębiorców – rusza platforma edukacyjna

Google dla przedsiębiorców – rusza platforma edukacyjna

Brief.pl / Aktualności

Małe i średnie przedsiębiorstwa to rdzeń każdej gospodarki, również w naszym kraju. Z tego względu tak ważne jest, by duże firmy dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniami z mniejszymi – i wydaje się, że jedną z firm, która dobrze zdaje sobie z tego sprawę, jest Google. Dowodem tego jest uruchomiona właśnie platforma edukacyjna, która ma pomóc rozwijać umiejętności internetowe polskich przedsiębiorców i osób zainteresowanych poszerzaniem wiedzy na ten temat.

-

Platforma, oferująca zróżnicowane tematycznie kursy oparte o materiały wideo, jest elementem ogłoszonego w czerwcu programu Internetowe Rewolucje, który do końca 2016 roku ma zapewnić wsparcie w rozwoju kompetencji cyfrowych ok. 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce.

Celem przedsięwzięcia jest przede wszystkim umożliwienie przedsiębiorcom wykorzystania potencjału działań w internecie, niezależnie od ich obecnego poziomu umiejętności i celów biznesowych. Na platformie udostępnione są między innymi krótkie filmy instruktażowe, w których eksperci objaśniają, jak wykorzystać internet do tego, by zwiększyć obroty swojej firmy i zdobyć więcej klientów. Wirtualne warsztaty dotyczą m.in. narzędzi do analizy danych, aplikacji mobilnych czy skutecznego wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych.

 

Poszerzanie kompetencji cyfrowych

 

Platforma pozwala na indywidualne dopasowanie materiału w zależności od stopnia wiedzy użytkownika; zawiera treści zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie internetu jak i dla tych, którzy posiadają już pewne informacje lub doświadczenie w tym zakresie. Na zakończenie każdego działu przygotowane są krótkie testy i powtórki. Po przejściu i zaliczeniu wszystkich etapów nauki użytkownik otrzymuje certyfikat poświadczający uczestnictwo w szkoleniu. Na platformie można znaleźć także odsyłacze do omawianych narzędzi przydatnych podczas rozpoczynania działalności w internecie. Poza narzędziami Google, internetowy kurs oferuje także przegląd różnych innych rozwiązań przydatnych dla przedsiębiorców.

– Chcemy zachęcać polskich przedsiębiorców do tego, aby myśleli o tym, jak mogą wykorzystać potęgę internetu i aby znaleźli czas na bardzo ważną inwestycję - inwestycję w rozwój swoich umiejętności cyfrowych. - mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska. - Jest to tu dla nas szczególnie ważne, ponieważ poziom przyswajania technologii cyfrowych przez polskie małe i średnie firmy wciąż należy do najniższych w Europie. Pamiętajmy, że konsumenci są coraz bardziej wymagający i to właśnie internet staje się dla nich źródłem informacji, a często też miejscem zakupu produktów i usług. Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom wykorzystać ten potencjał, dlatego w ramach programu Internetowe Rewolucje zapewniamy bezpośrednie wsparcie w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim, a nawet globalnym − dodaje.

 

Platforma na bazie doświadczeń

 

Na stronie Internetowych Rewolucji przedsiębiorcy mogą zainspirować się również historiami sukcesu polskich firm, na przykład Pixers. To wrocławska firma, której misją jest ożywianie wnętrz przez dekorowanie ich spersonalizowanymi fototapetami, naklejkami, obrazami i plakatami. Od początku swojej działalności w 2010 r. firma Pixers korzysta z różnych narzędzi internetowych, dzięki którym dociera do klientów nie z tylko z państw europejskich, ale także do Rosji, Stanów Zjednoczonych czy Brazylii.

Platforma powstała między innymi na bazie doświadczeń z lipcowego programu pilotażowego w województwie śląskim. 30 ekspertów Internetowych Rewolucji przez 5 tygodni w 9 głównych miastach aglomeracji śląskiej udzielało indywidualnych konsultacji i doradzało przedsiębiorcom, jak najlepiej wykorzystać narzędzia internetowe. Zainteresowanie warsztatami ukazało faktyczne zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy. W szkoleniach wzięło dotąd udział prawie 1600 osób, z których ponad 99 proc. stwierdziło, że zaprezentowane narzędzia pomogą im w dalszym rozwoju biznesu. Właściciele firm postrzegają obecność w sieci jako ważną (86 proc.uczestników pilotażu posiada własną witrynę, a pozostałe 14 proc. chciałoby ją założyć), wyzwaniem jest jednak dla nich zaplanowanie dalszego rozwoju w internecie, dobranie i skuteczne wykorzystanie odpowiednich rozwiązań. Dzięki warsztatom Google'a przedsiębiorcy mają szansę nauczyć się świadomego wykorzystania narzędzi internetowych i optymalizowania ich potencjału dla swoich potrzeb.  

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.