3 startupy, które warto mieć na oku

3 startupy, które warto mieć na oku

Brief.pl / Aktualności

Polski rynek obfituje w startupy. Twórcy młodych biznesów najczęściej stawiają na innowacje i nieoczywiste rozwiązania. Redakcja magazynu "Brief" bacznie przygląda się firmom, działającym na naszym rynku, zarówno tym z ugruntowaną pozycją, jak i tym dopiero wschodzącym, walczącym o rangę dobrze prosperującego biznesu. Przedstawiamy 3 startupy, które według nas, warto mieć na oku. Co o nich sądzicie?

-

NESS

 Startup tworzą trzej wspólnicy: Ivan Kosarovych, Dawid Chmielarz i Mateusz Patrzałek, którzy wzajemnie się uzupełniają: Ivan zna się na środkach chemicznych i samochodach, Dawid jest od finansów, a Mateusz zajmuje się sprawami technicznymi. Skąd pomysł na biznes związany z ekologicznym myciem samochodów? - Myjąc samochód czy też podlewając trawnik rzadko myślimy o tym, że woda pitna jest cennym surowcem i jej brak może być najpoważniejszym problemem świata. W związku z tym wpadliśmy na pomysł, aby ograniczyć to zużycie, a co za tym idzie, zaczęliśmy szukać technologii mycia samochodu bez wody, aby ją zastosować w Polsce – mówi Ivan Kosarovych.

Sama metoda mycia pochodzi z Australii, gdzie naukowcy na potrzeby lotnictwa pracowali nad stworzeniem środków do bezwodnego mycia samolotów w warunkach pustynnych. Jak to zwykle bywa technologia ta znalazła potem zastosowanie na co dzień. W związku z tym dostrzegli szansę w takiej metodzie mycia i wprowadzają ją sukcesywnie na terenie Krakowa, a w niedługim czasie planują działania na większym obszarze. Średnio na każde mycie samochodu marnuje się 200 litrów wody. Sama metoda powoduje, że woda jest jedynie nośnikiem substancji w związku z czym zużywamy jej jedynie około 0,5 litra. Podczas mycia samochodu cząsteczki brudu są zbierane i pochłaniane w tzw. nanopowłowki, który ścieramy za pomocą szmatki z mikrofibry. - Sam efekt jest piorunujący, bo auto często wygląda jak nowe – dodaje Dawid Chmielarz.

To nie wszystko. W przyszłości NESS chce się skupić na badaniach naukowych tego typu środków oraz chemii motoryzacyjnej, a także ich ulepszaniem, widząc w tym potencjał. Już prowadzą rozmowy z laboratoriami i inwestorami. Jednak co do tego drugiego są bardzo ostrożni, gdyż chcą się motywować nie pieniędzmi, tylko wizją i pasją, bo to ona tworzy profesjonalizm.

 

Mrolnik.pl

Najzyskowniejsze gospodarstwa rolne funkcjonują zwykle jak profesjonalne firmy. Korzystają z innowacyjnych narzędzi aby planować uprawy i rozwijać sprzedaż. Teraz mogą znacznie usprawnić swoją pracę dzięki mrolnik.pl, który udostępnił bezpłatną aplikację do zarządzania gospodarstwem. Aplikacja ułatwia efektywną współpracę doradcy rolnemu z rolnikami. Wspiera ich w planowaniu upraw dla poszczególnych gospodarstw oraz oblicza ich zyskowność na dany rok. Prosty w użyciu dziennik zarządza formalnościami, wystawianie faktur jest bezpłatne, system monituje płatności, upraszcza urzędowe sprawy.

Mrolnik.pl powstał z inicjatywy rolników, doradców rolnych oraz osób związanych z przetwórstwem płodów skupionych wokół ruchu społeczno - gospodarczego Zdrowa Ziemia. Dzięki funkcjom aplikacji każdy rolnik w szybki, niewymagający profesjonalnej ekonomicznej wiedzy, sposób zapanuje nad kosztami i zaplanuje realne do osiągnięcia zyski. W łatwy sposób obniży koszty kupując grupowo, a co najważniejsze bezpośrednio dotrze do klientów.

Aplikację mrolnik.pl opracowało Polskie Centrum Innowacji Rolnych sp z .o.o., które zajmuje się wspieraniem i rozwijaniem polskich gospodarstw rodzinnych. Prowadzi badania nad poprawą rentowności w rolnictwie, w tym nad nowymi metodami upraw (NCBiR). Rozwija projekty przy tworzeniu zaawansowanych platform IT i oprogramowania dla nowoczesnego rolnictwa oraz upowszechnia wiedzę z badań.

 

TransitArt

Ten polski projekt umożliwia wizualizację i integrację informacji pasażerskiej ze stroną WWW lub aplikacją mobilną. Zostaje ona zwizualizowana w formie rozkładu jazdy, planera podróży biorącego pod uwagę różne formy komunikacji publicznej (multimodalność) lub planera przedstawiającego odjazdy komunikacji miejskiej w czasie rzeczywistym.

Program został już wdrożony do działania i można go wypróbować dzięki działającej już stronie poloko.pl. Jest to portal informacji pasażerskiej dla głównych miast i aglomeracji na terenie Polski.

 

::

Źródło: mat. prasowe; zdjęcie: fotolia.com/Autor: Coloures-pic

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.