Jak zrozumieć Doodle?

Jak zrozumieć Doodle?

Brief.pl / Aktualności

11 listopada, w dniu Święta Niepodległości, na wszystkich użytkowników wyszukiwarki Google'a zerkał bocian. Nie każdemu przypadło to do gustu. Wiele osób, na czele z przedstawicielami świata polityki, dopominało się tam białego orła. Postanowiliśmy przyjrzeć się więc bliżej temu jak powstają słynne doodle i poznać lepiej intencje twórców.

-

Z jakiej okazji powstają doodle, co sprawia, że wydarzenie jest warte zaznaczenia?

Obok celebrowania powszechnych świąt, wybieramy rocznice i specjalne daty przypominające o wydarzeniach i ludziach, którzy zmienili świat, o których czasem niewiele osób wie lub pamięta. Staramy się znaleźć coś nieoczywistego, co zaskoczy użytkowników, wzbogaci ich wiedzę, wywoła uśmiech. Poprzez doodle przypominamy sylwetki wielkich artystów i naukowców. Nie pozwalamy zapomnieć o wydarzeniach przełomowych z punktu widzenia historii, rozwoju techniki, medycyny czy popkultury. Stąd doodle z okazji rocznicy urodzin Jana Karskiego, pierwszego lotu samolotem, odkrycia DNA, czy też z okazji 30-lecia Pac Mana. Najbardziej nas cieszy, gdy doodle sprawi, że użytkownicy na chwilę oderwą się od codzienności i poczują się zainspirowani. Czy będzie to doodle związany z twórczością Stanisława Lema, rocznicą urodzin Charliego Chaplina, odkryciem wody na Marsie czy kultowym Kabaretem Starszych Panów, mamy nadzieję, że sprawi on, że tego dnia spojrzymy na świat choć trochę inaczej.

Galerię doodli z całego świata i więcej informacji można znaleźć na stronie Doodles.
 
Czym kieruje się Google w wyborze chociażby symboli prezentowanych przy nazwie marki?

Doodle tworzy zespół artystów i grafików pracujący w siedzibie Google w Kalifornii. To, jak będzie wyglądał dany projekt zależy od twórczej inwencji i wyobraźni autora, dlatego często zdarza się, że doodle to małe dzieła sztuki.

Skąd pomysł na przedstawienie bociana w przypadku ostatniej aktualizacji?

W tym roku na całym świecie logo zmieniamy w święta niepodległości poszczególnych państw nie tylko poprzez nadanie barw państwowych lub wykorzystanie symboli narodowych, ale także przez dodanie sympatycznych motywów, często elementów flory lub fauny charakterystycznej dla danego kraju. W Polsce doodla w polskich barwach narodowych postanowiliśmy urozmaicić wkomponowując w niego bociana. Jest nie tylko kojarzony z krajobrazem Polski (co czwarty bocian na świecie “jest Polakiem”!), ale również, zgodnie z polską tradycją i folklorem - z wartościami rodzinnymi. Myśląc o ojczyźnie, przywołują go w swej poezji choćby Juliusz Słowacki czy Cyprian Kamil Norwid. Bocian, jako zwiastun wiosny, kojarzony jest także z odnową życia, odradzaniem się przyrody i pobudzaniem jej żywotnych sił. To zatem zarówno charakterystyczny przedstawiciel polskiej przyrody, jak i metaforyczne nawiązanie właśnie do odzyskiwania wolności.  

Przykładowe doodle nawiązujące do świąt niepodległości w różnych krajach można obejrzeć TUTAJ.

::

Fot. Fotolia/ Tamas Zsebok

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?