Jak zrozumieć Doodle?

Jak zrozumieć Doodle?

Brief.pl / Aktualności

11 listopada, w dniu Święta Niepodległości, na wszystkich użytkowników wyszukiwarki Google'a zerkał bocian. Nie każdemu przypadło to do gustu. Wiele osób, na czele z przedstawicielami świata polityki, dopominało się tam białego orła. Postanowiliśmy przyjrzeć się więc bliżej temu jak powstają słynne doodle i poznać lepiej intencje twórców.

-

Z jakiej okazji powstają doodle, co sprawia, że wydarzenie jest warte zaznaczenia?

Obok celebrowania powszechnych świąt, wybieramy rocznice i specjalne daty przypominające o wydarzeniach i ludziach, którzy zmienili świat, o których czasem niewiele osób wie lub pamięta. Staramy się znaleźć coś nieoczywistego, co zaskoczy użytkowników, wzbogaci ich wiedzę, wywoła uśmiech. Poprzez doodle przypominamy sylwetki wielkich artystów i naukowców. Nie pozwalamy zapomnieć o wydarzeniach przełomowych z punktu widzenia historii, rozwoju techniki, medycyny czy popkultury. Stąd doodle z okazji rocznicy urodzin Jana Karskiego, pierwszego lotu samolotem, odkrycia DNA, czy też z okazji 30-lecia Pac Mana. Najbardziej nas cieszy, gdy doodle sprawi, że użytkownicy na chwilę oderwą się od codzienności i poczują się zainspirowani. Czy będzie to doodle związany z twórczością Stanisława Lema, rocznicą urodzin Charliego Chaplina, odkryciem wody na Marsie czy kultowym Kabaretem Starszych Panów, mamy nadzieję, że sprawi on, że tego dnia spojrzymy na świat choć trochę inaczej.

Galerię doodli z całego świata i więcej informacji można znaleźć na stronie Doodles.
 
Czym kieruje się Google w wyborze chociażby symboli prezentowanych przy nazwie marki?

Doodle tworzy zespół artystów i grafików pracujący w siedzibie Google w Kalifornii. To, jak będzie wyglądał dany projekt zależy od twórczej inwencji i wyobraźni autora, dlatego często zdarza się, że doodle to małe dzieła sztuki.

Skąd pomysł na przedstawienie bociana w przypadku ostatniej aktualizacji?

W tym roku na całym świecie logo zmieniamy w święta niepodległości poszczególnych państw nie tylko poprzez nadanie barw państwowych lub wykorzystanie symboli narodowych, ale także przez dodanie sympatycznych motywów, często elementów flory lub fauny charakterystycznej dla danego kraju. W Polsce doodla w polskich barwach narodowych postanowiliśmy urozmaicić wkomponowując w niego bociana. Jest nie tylko kojarzony z krajobrazem Polski (co czwarty bocian na świecie “jest Polakiem”!), ale również, zgodnie z polską tradycją i folklorem - z wartościami rodzinnymi. Myśląc o ojczyźnie, przywołują go w swej poezji choćby Juliusz Słowacki czy Cyprian Kamil Norwid. Bocian, jako zwiastun wiosny, kojarzony jest także z odnową życia, odradzaniem się przyrody i pobudzaniem jej żywotnych sił. To zatem zarówno charakterystyczny przedstawiciel polskiej przyrody, jak i metaforyczne nawiązanie właśnie do odzyskiwania wolności.  

Przykładowe doodle nawiązujące do świąt niepodległości w różnych krajach można obejrzeć TUTAJ.

::

Fot. Fotolia/ Tamas Zsebok

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.