Dochody Polaków w dół

Dochody Polaków w dół

Brief.pl / Aktualności

Główny Urząd Statystyczny opublikował dane na temat dochodów Polaków w 2012 roku. Okazuje się, że ubiegły rok był drugim z kolei rokiem realnego spadku dochodów gospodarstw domowych, po sześciu latach wzrostów (2005-2010).

-

W 2012 roku w gospodarstwach domowych przeciętny miesięczny dochód na osobę kształtował się na poziomie  1270 zł i był realnie niższy o 0,2 proc. od dochodu z roku 2011. Dla porównania w 2011 roku obserwowaliśmy spadek o 1,4 proc.

Natomiast poziom przeciętnych miesięcznych wydatków w gospodarstwach domowych na osobę w 2012 roku wyniósł 1045 zł i był realnie niższy o 0,8 proc. niż w roku 2011. W 2011 roku odnotowano spadek o 1,8 proc. Najwięcej wydawaliśmy na towary i usługi konsumpcyjne – 1000 zł  miesięcznie, czyli o 0,8 proc. mniej niż w 2011 roku. Rok 2012 był drugim z kolei rokiem realnego spadku wydatków po pięciu kolejnych latach realnego wzrostu (2006-2010).

Źródło: GUS

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.