Dochody Polaków w dół

Dochody Polaków w dół

Brief.pl / Aktualności

Główny Urząd Statystyczny opublikował dane na temat dochodów Polaków w 2012 roku. Okazuje się, że ubiegły rok był drugim z kolei rokiem realnego spadku dochodów gospodarstw domowych, po sześciu latach wzrostów (2005-2010).

-

W 2012 roku w gospodarstwach domowych przeciętny miesięczny dochód na osobę kształtował się na poziomie  1270 zł i był realnie niższy o 0,2 proc. od dochodu z roku 2011. Dla porównania w 2011 roku obserwowaliśmy spadek o 1,4 proc.

Natomiast poziom przeciętnych miesięcznych wydatków w gospodarstwach domowych na osobę w 2012 roku wyniósł 1045 zł i był realnie niższy o 0,8 proc. niż w roku 2011. W 2011 roku odnotowano spadek o 1,8 proc. Najwięcej wydawaliśmy na towary i usługi konsumpcyjne – 1000 zł  miesięcznie, czyli o 0,8 proc. mniej niż w 2011 roku. Rok 2012 był drugim z kolei rokiem realnego spadku wydatków po pięciu kolejnych latach realnego wzrostu (2006-2010).

Źródło: GUS

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.