Budujący spór o przyszłość

Budujący spór o przyszłość

Brief.pl / Patronaty

Gdyby kierować się wyłącznie zainteresowaniem jakie wzbudza w branży finansowej odpowiedzialność społeczna, jej służebna rola, czy zrównoważony rozwój, można byłoby być spokojnym o moralną kondycję sektora. - I rzeczywiście można mówić o motywacji do zmiany – mówi Artur Nowak-Gocławski z ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych, pomysłodawcy i współorganizatora konferencji „nienieodpowiedzialni.pl”, poświęconej zagadnieniu odpowiedzialności w sektorze finansowym.

-

W tegorocznej, trzeciej odsłonie konferencji „nienieodpowiedzialnych” - odbywającej się pod tytułem „Źródła wartości firm branży finansowej. Jak osiągać zyski i budować zaufanie?”, która odbyła się 4 listopada br. - do debaty nad odpowiedzialnością zasiedli nietuzinkowi prelegenci. Zaczęło się od mocnego uderzenia, czyli wykładu „Siedem grzechów głównych: 2. Chciwość” w wykonaniu prof. Magdaleny Środy. Emocje nie miały jak opaść po dającym do myślenia wystąpieniu ikony polskiej bankowości, Józefa Wancera o odpowiedzialnej sprzedaży. Kulminacją poruszanych w trakcie konferencji wątków była debata: „Za 5 lat zdecydowana większość klientów będzie ufać bankom?”, w formule oksfordzkiej.

Po stronie zwolenników tak postawionego pytania zasiedli: Przemysław Gdański, wiceprezes zarządu mBank, Mariusz Grendowicz, członek rady nadzorczej AVIVA, Stefan Kawalec, prezes zarządu Capital Strategy, Olesia Frączek, wiceprezes Federacji Konsumentów. Po stronie przeciwników: Maria Pasło-Wiśniewska z Uniwersytetu Warszawskiego, Adam Aduszkiewicz, filozof, członek prezydium Izby Coachingu, Maciej Samcik, dziennikarz ekonomiczny, Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i prof. Bolesław Rok, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego.

Choć zgromadzona na konferencji ponad 300 osobowa publiczność, w formie głosowania, z pesymizmem oceniła pięcioletnią perspektywę odbudowy przez sektor bankowy nadszarpniętego przez kryzysy zaufania, to już sama debata, podnoszone przez strony argumenty i kontrargumenty, napawały optymizmem. – Wysłuchaliśmy bezsprzecznie jednego z najciekawszych sporów o kondycję branży finansowej, który był budujący, pozwalający dobrze myśleć o przyszłości – ocenił Andrzej Roter, dyrektor generalny Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych.

Ponad połowa ankietowanych przez MillwardBrown w trakcie zrealizowanego w lipcu br. badania „Reputacja firm w Polsce” uważa, że uczciwość przedsiębiorstwa wobec klientów ma ogromny wpływ na jego reputację. Uczestnikom konferencji wnioski z tego badania zaprezentował Marek Biskup. Natomiast Aleksandra Stanek-Kowalczyk z Deloitte wyjaśniła, czym jest customer engagement i jaki ma wpływ na wyniki sprzedażowe. Kontynuacją dla tych wystąpień stała się rozmowa z Rafałem Grodzickim, członkiem zarządu PZU, największego ubezpieczyciela w naszym kraju, z sukcesami – ale nie bez przeszkód – realizującego politykę zrównoważonego rozwoju.

Organizatorzy wydarzenia zadbali też, aby przedstawiciele sektora finansowego otrzymali odpowiednią dawkę inspiracji. W rolę inspiratorów wcielili się Marek Rybiec, prezes zarządu TFI Skarbiec, Paweł Łukasiak, prezes Akademia Rozwoju Filantropii, Jacqueline Kacprzak, sekretarz Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w Ministerstwie Gospodarki, Rafał Serafin z FPDS, Krzysztof Kaczmar, prezes zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy oraz Agata Stafiej-Bartosik, dyrektor Ashoki w Polsce. Wywiady z tą grupą ekspertów przeprowadził Paweł Oksanowicz, dziennikarz radiowy, autor audycji „Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny”. Zgromadzonym w Sali pod Kopułą Ministerstwa Gospodarki prof. Bolesław Rok, wspólnie z Kamilem Wyszkowskim, dyrektorem generalnym Global Compact w Polsce zaprezentowali Koalicję Rzeczników Etyki, powołaną w ramach Programu Global Compact „Biznes a prawa człowieka”.

Tradycyjnie finałem konferencji była uroczystość wręczenia nagród w konkursie Verba Veritatis, przeznaczonym dla studentów oraz doktorantów piszących o etyce i odpowiedzialności w biznesie. A dla wytrwałych, w części popołudniowej konferencji zorganizowano warsztaty, które poprowadził Łukasz Makuch z agencji The Sustainers.

- Z satysfakcją muszę odnotować jakościowy skok, jaki dokonał się na przestrzeni ostatnich kilku lat w dyskusjach nad odpowiedzialność społeczna w biznesie - mówiła prof. Anna Lewicka-Strzałecka, reprezentująca Polską Akademię Nauk. – Jednym z tego dowodów jest ta konferencja.

::

Konferencja była objęta honorowym patronatem Ministra Gospodarki. Doszła do skutku dzięki finansowemu wsparciu Bibby Financial Services, BIK, Banku Zachodniego WBK, Deloitte, Eurobanku, Grupy Generali, MACIF Życie TUW i Fundacji PZU.

Patronami medialnym konferencji byli: Bankier.pl, CR Navigator, FranczyzaBanku.pl, portal odpowiedzialnybiznes.pl, Stowarzyszenie Content Marketing Polska, ThinkTank oraz Brief.

Współorganizatorami konferencji obok pomysłodawcy czyli ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych byli: Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych, Centrum Etyki Biznesu, Akademia im. Leona Koźmińskiego, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Towarzystwo Naukowe Prakseologii. Inicjatywami partnerskimi była: koalicja Prezesi-Wolontariusz i Dobroczyńca Roku.

Więcej na stronie wydarzenia.

::

źródlo: materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.