wp - grudzien 2016

ZAPROJEKTUJ SWÓJ PRODUKT DLA PAKAMERY – GENERATIONS

ZAPROJEKTUJ SWÓJ PRODUKT DLA PAKAMERY – GENERATIONS

Brief.pl / Patronaty

Mamy przyjemność zaprezentować pierwsze rezultaty projektów powstałych w ramach programu ‘Zaprojektuj produkt dla Pakamery – GENERATIONS’ organizowanego wspólnie przez serwis Pakamera.pl i School of Form. Jednocześnie ogłaszamy ogólnopolski nabór do drugiej edycji programu!

-

Zadaniem studentów School of Form było stworzenie produktu łączącego pokolenia, którego będą mogli używać rodzice, dziadkowie, młodsza siostra lub małe dziecko. Zaprojektowany produkt miał budować wspólne relacje, zachęcać do wspólnego spędzania czasu, zostawić po sobie pamiątkę lub opowiedzieć drugiemu pokoleniu o swoim świecie. Ważna była również ponadczasowość produktu, to jak będzie się zachowywał, zmieniając swój wygląd i funkcje w przyszłości.

Pierwsze efekty pracy studentów dostępne na platformie www.pakamera.pl 
 “SCHOOL OF FORM PRO ACADEMICA”

I EDYCJA NAGRODZONE PROJEKTY:

BUK POWSZEDNI- proj. Magda Majnusz

Stół to element łączący ludzi wokół rytuałów. Jednym z nich może być wspólne przygotowywanie posiłków i ich przyprawianie. Tak powstała bukowa deska z drewnianym moździerzem do scalenia soli i pieprzu - dwóch podstawowych elementów smaku. W tej mieszance możemy znaleźć alegorię emocji, które towarzyszą nam w życiu codziennym.

Twarde, spoiste i wytrzymałe bukowe drewno, w starożytności uważane było za symbol szczęścia, miłości, płodności i cierpliwości. Buk to trwałe, często spotykane drewno z długą tradycją. Deska „Buk Powszedni” doskonale nadaje się do łączenia innych ziół, podawania przystawek czy przygotowywania takich potraw jak tatar.

KoLo – proj. Anna Pawlewska

KoLo to z pozoru jedynie kolejny elegancki i prosty drewniany element dekoracyjny doskonale wpisujący się w przestrzeń gabinetu bądź mieszkania. Statyczny przedmiot w naszym otoczeniu szybko może zmienić się w dwa samochodziki, wypełniając czas zabawą.

Faktura drewna i jego zapach od zawsze fascynuje pokolenia, z niego powstają przedmioty dekoracyjne i użytkowe. KoLo to połączenie obu. W złożonej figurce aut wypatrzeć można uśmiechniętą buzię, co skłania do odłożenia przedmiotu na miejsce.

KUBEK WARM – proj. Irina Grishina

Wpasowany w dłoń, rozgrzewający zmarznięte ręce porcelanowy kubek przenosi nas do domu, miejsca gdzie czujemy się zrelaksowani i bezpieczni. Złapane między palcami nasiona symbolizują rodzinę. Kubek ma przypomnieć jak ważne są relacje, ich ochrona i ciepło. W sprzedaży dostępny w kolorze białym i piaskowym.

NOTES KOLEKSTORY – proj. Viktoriia Nosach

KOLEKSTORY – to próba stworzenia idealnego notesu dla projektanta. Produkt ma stać się ikoną, która przy upływie lat łączyć będzie twórcze pokolenia. Zebrana między twardymi okładkami organizatora mozaika szkiców, notatek, próbek materiałów, inspiracji i ważnych zapisków będzie symbolem stworzonej kolekcji, linkiem między pokoleniem adeptów i profesjonalistów. Produkt wykonany ręcznie z największa starannością.

AM! – proj. Olga Zelenska, Viktoria Hornanova

Tradycyjne przepisy i smaki dzieciństwa to elementy scalające rodzinę i łączące pokolenia. Tak powstał AM! - pomysł na małą książeczkę magazynującą najważniejsze kulinarne wspomnienia i przepisy. Seria przygotowanych pytań przywołuje smaki i historie z nimi związane. Właściciel AM! może wypełnić ją sam albo poszukać odpowiedzi wśród najbliższych. Wypełniona książeczka stanie się kulinarną esencją domu. Projekt Am! ułatwi spisanie i ochronę rodzinnych skarbów, a zestaw 10 pocztówek z autorską grafiką umożliwi podzielenie się sekretnymi przepisem z przyjaciółmi bądź dalszymi członkami rodziny.

TRX.90.210 – proj. Błażej Teliński, Kinga Korbalewska

Do wykonania skórzanych akcesoriów użyto ponadczasowego materiału, czyli skóry. Charakteryzuje ją duża wytrzymałość i plastyczność. Skóra z czasem się zmienia, ale od czasów prehistorii jest zawsze modna. W kolekcji znaleźć można nowoczesne paski nawiązujące do dawnych rzemyków, skórzany brelok oraz bransoletke.

SZYDŁAKI – proj. Agnieszka Gawrysiak

Stwórz rodzinę Szydłaków! Naucz się jak w prosty sposób wyszydełkować jednego ze stworów. Czytelny instruktarz i niezbędne komponenty zamknięte w pudełku pozwolą odkryć na nowo magie łączącego pokolenia szydełka. Wspólna zabawa, prezent dla najbliższej osoby i niekończąca się pula możliwości pozwolą cieszyć się zestawem przez długi czas.

PROJEKT PUF! – proj. Olgierd Jaskulski, Jadwiga Pańczyniak, Valerie Riabko

Więzi między pokoleniami można budować́ na wielu płaszczyznach. Wspólne stworzenie przedmiotu z rodzicami, majsterkowanie przy nim z dziadkiem, czy budowa na nim z babcią namiotu z koców i chust, to doskonałe okazje by spędzić razem czas. Stołek, to mały, niewidoczny przedmiot który zawsze powinien byćpod ręką. Idealny gdy babcia obiera warzywa na zupę lub gdy wnuczek z dziadkiem naprawiają coś w kuchni. Podręczny i wygodny PUF dzięki swej lekkości jest łatwy do przeniesienia zarówno dla osoby starszej jak i najmłodszych członków rodziny. PUF! to projekt DIY gotowy do użycia po 48 godzinach od napełnienia.

::

RUSZA NABÓR DO II EDYCJI!

Celem Projektu jest wyłonienie i promocja projektantów młodego pokolenia, których prace charakteryzują się:

-nawiązaniem do tematu Generations

-zwróceniem uwagi na potrzeby różnych grup wiekowych

-odpowiedzią na pytania dotyczące relacji między pokoleniami

-ponadczasowością

-świadomością użytych materiałów

-potencjałem wdrożeniowym

-formą, która odpowiada założeniom projektu, spełniając przy tym aspekty estetyczne



WEŹ UDZIAŁ, PRZEŚLIJ ZGŁOSZENIE DO 30.11.2015 I ZAWALCZ O WDROŻENIE SWOJEGO PROJEKTU NA RYNEK!

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

::

Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.