Prezydent Wrocławia najpopularniejszy

Prezydent Wrocławia najpopularniejszy

Brief for Poland / Wiedza

Rafał Dutkiewicz drugi miesiąc z kolei okazał się najpopularniejszy w mediach. Tuż za nim uplasowała się Hanna Gronkiewicz-Waltz, która w marcu – odwrotnie niż w miesiącu poprzednim – wyprzedziła Ryszarda Grobelnego. Press-Service Monitoring Mediów opublikował kolejne wydanie raportu „Prezydenci miast wojewódzkich”.

-

Identyczna kolejność obowiązuje również w klasyfikacji ogólnej, podsumowującej obecność prezydentów 18. miast wojewódzkich w prasie, internecie i RTV w I kwartale br. Pierwszą piątkę zamykają Hanna Zdanowska oraz Krzysztof Żuk.

W marcu prezydent Wrocławia odnotował łącznie 1 046 informacji. Dutkiewicz zwiększył w analizowanym miesiącu nie tylko częstotliwość występowania w mediach – o 6 proc. w porównaniu do lutego, ale również swą przewagę pod względem obecności w tytułach publikacji – o 20 wystąpień więcej niż w miesiącu poprzednim. Nie ma sobie równego także jeśli chodzi o częstotliwość pojawiania się na pierwszej stronie – aż 49 razy wymieniono jego nazwisko w prasie w kontekście najważniejszych tematów. Nie dziwi więc, że publikacje na jego temat osiągnęły drugi - po prezydent Warszawy – wynik w podsumowaniu AVE. Łączny ekwiwalent reklamowy informacji o nim wyniósł blisko 3,3 mln zł.
 
Hanna Gronkiewicz-Waltz niezmiennie od stycznia pozostaje najczęściej pojawiającą się wśród prezydentów miast w mediach ogólnopolskich – informacje te stanowiły 68,5 proc. całego marcowego przekazu na jej temat. W analizowanym okresie w prasie, internecie i RTV wymieniono ją w sumie 958 razy. Po raz kolejny publikacje te miały najwyższą wartość - ekwiwalent reklamowy wyniósł 7,9 mln zł.
 
Ryszard Grobelny budził największe spośród wszystkich prezydentów zainteresowanie stacji RTV. Prawie 25 proc. przekazu na jego temat to emisje radiowe i telewizyjne. Najaktywniejszą stacją ogólnopolską okazało się Radio Eska, na antenie którego nazwisko prezydenta wymieniono 32 razy. Regionalnie najczęściej prezydent Poznania pojawiał się w Telewizji WTK (53 informacje) oraz Polskim Radiu Merkury Poznań (36). Łącznie w marcu na temat Grobelnego pojawiło się 861 informacji.
 
Większość prezydentów zwiększyła swą aktywność względem lutego. Najznaczniejszy przyrost liczby publikacji odnotował Paweł Adamowicz – o prawie 104 proc. Znaczący wzrost osiągnęli także Piotr Krzystek – ponad 53 proc. oraz Tadeusz Truskolaski – przeszło 64 proc. Największy spadek liczby publikacji wystąpił w przypadku Piotra Uszoka – o ponad 36 proc. Mniejszym zainteresowaniem mediów cieszyli się również Michał Zaleski (-29 proc.) oraz Krzysztof Żuk (-19 proc.).  
 
Pozycję najczęściej wymienianego w prasie stracił w marcu Krzysztof Żuk. Wyprzedzili go prezydenci: Wrocławia, Łodzi i Warszawy. Prezydenci tych miast zebrali również najwięcej informacji w internecie. Największe zainteresowanie nimi wśród portali ogólnopolskich wykazywały polskatimes.pl oraz wyborcza.pl. W grupie serwisów regionalnych najczęściej publikowały informacje odpowiednio gazetawroclawska.pl, uml.lodz.pl oraz warszawa.gazeta.pl.
 
Pod względem aktywności w mediach ogólnopolskich w marcu wyróżnia się Paweł Adamowicz - 44,4 proc. przekazu na jego temat opublikowano w tytułach, portalach i stacjach ogólnopolskich. Na podobnym poziomie jak miesiąc wcześniej obecny był w tego rodzaju mediach Piotr Uszok – 40,8 proc., natomiast rzadziej niż w lutym wymieniano Tadeusza Truskolaskiego (z 48,3 proc. do 36 proc.).
 
Od stycznia do marca br. analitycy Press-Service Monitoring Mediów objęli badaniem blisko 24,7 tys. publikacji. Po lutowym spadku, omawiany miesiąc przyniósł o 10 proc. informacji więcej. Podobnie jak w miesiącach poprzednich rozłożył się udział publikacji w poszczególnych rodzajach mediów – ponad 70 proc. informacji o wszystkich prezydentach łącznie ukazało się w internecie, 18,9 proc. w prasie, 11 proc. w stacjach RTV.

Mapa benchmarkingowa
::
 
Metodologia badania

W badaniu uwzględniono nazwiska prezydentów 18 polskich miast wojewódzkich (po dwa nazwiska w przypadku województw kujawsko-pomorskiego i lubuskiego): Piotr Krzystek – Szczecin, Paweł Adamowicz – Gdańsk, Piotr Grzymowicz – Olsztyn, Tadeusz Truskolaski – Białystok, Hanna Gronkiewicz-Waltz – Warszawa, Rafał Bruski – Bydgoszcz, Michał Zaleski – Toruń, Ryszard Grobelny – Poznań, Tadeusz Jędrzejczak – Gorzów Wlkp., Janusz Kubicki – Zielona Góra, Rafał Dutkiewicz – Wrocław, Ryszard Zembaczyński – Opole, Hanna Zdanowska – Łódź, Krzysztof Żuk – Lublin, Wojciech Lubawski – Kielce, Tadeusz Ferenc – Rzeszów, Jacek Majchrowski – Kraków, Piotr Uszok - Katowice.

Metoda: ilościowa analiza danych

Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz kilkudziesięciu wybranych stacji RTV

Zakres czasowy: marzec 2013

Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne

Analizowane słowa kluczowe: ww. nazwiska prezydentów miast wojewódzkich we wszystkich odmianach

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.