Prezydent Wrocławia najpopularniejszy

Prezydent Wrocławia najpopularniejszy

Brief for Poland / Wiedza

Rafał Dutkiewicz drugi miesiąc z kolei okazał się najpopularniejszy w mediach. Tuż za nim uplasowała się Hanna Gronkiewicz-Waltz, która w marcu – odwrotnie niż w miesiącu poprzednim – wyprzedziła Ryszarda Grobelnego. Press-Service Monitoring Mediów opublikował kolejne wydanie raportu „Prezydenci miast wojewódzkich”.

-

Identyczna kolejność obowiązuje również w klasyfikacji ogólnej, podsumowującej obecność prezydentów 18. miast wojewódzkich w prasie, internecie i RTV w I kwartale br. Pierwszą piątkę zamykają Hanna Zdanowska oraz Krzysztof Żuk.

W marcu prezydent Wrocławia odnotował łącznie 1 046 informacji. Dutkiewicz zwiększył w analizowanym miesiącu nie tylko częstotliwość występowania w mediach – o 6 proc. w porównaniu do lutego, ale również swą przewagę pod względem obecności w tytułach publikacji – o 20 wystąpień więcej niż w miesiącu poprzednim. Nie ma sobie równego także jeśli chodzi o częstotliwość pojawiania się na pierwszej stronie – aż 49 razy wymieniono jego nazwisko w prasie w kontekście najważniejszych tematów. Nie dziwi więc, że publikacje na jego temat osiągnęły drugi - po prezydent Warszawy – wynik w podsumowaniu AVE. Łączny ekwiwalent reklamowy informacji o nim wyniósł blisko 3,3 mln zł.
 
Hanna Gronkiewicz-Waltz niezmiennie od stycznia pozostaje najczęściej pojawiającą się wśród prezydentów miast w mediach ogólnopolskich – informacje te stanowiły 68,5 proc. całego marcowego przekazu na jej temat. W analizowanym okresie w prasie, internecie i RTV wymieniono ją w sumie 958 razy. Po raz kolejny publikacje te miały najwyższą wartość - ekwiwalent reklamowy wyniósł 7,9 mln zł.
 
Ryszard Grobelny budził największe spośród wszystkich prezydentów zainteresowanie stacji RTV. Prawie 25 proc. przekazu na jego temat to emisje radiowe i telewizyjne. Najaktywniejszą stacją ogólnopolską okazało się Radio Eska, na antenie którego nazwisko prezydenta wymieniono 32 razy. Regionalnie najczęściej prezydent Poznania pojawiał się w Telewizji WTK (53 informacje) oraz Polskim Radiu Merkury Poznań (36). Łącznie w marcu na temat Grobelnego pojawiło się 861 informacji.
 
Większość prezydentów zwiększyła swą aktywność względem lutego. Najznaczniejszy przyrost liczby publikacji odnotował Paweł Adamowicz – o prawie 104 proc. Znaczący wzrost osiągnęli także Piotr Krzystek – ponad 53 proc. oraz Tadeusz Truskolaski – przeszło 64 proc. Największy spadek liczby publikacji wystąpił w przypadku Piotra Uszoka – o ponad 36 proc. Mniejszym zainteresowaniem mediów cieszyli się również Michał Zaleski (-29 proc.) oraz Krzysztof Żuk (-19 proc.).  
 
Pozycję najczęściej wymienianego w prasie stracił w marcu Krzysztof Żuk. Wyprzedzili go prezydenci: Wrocławia, Łodzi i Warszawy. Prezydenci tych miast zebrali również najwięcej informacji w internecie. Największe zainteresowanie nimi wśród portali ogólnopolskich wykazywały polskatimes.pl oraz wyborcza.pl. W grupie serwisów regionalnych najczęściej publikowały informacje odpowiednio gazetawroclawska.pl, uml.lodz.pl oraz warszawa.gazeta.pl.
 
Pod względem aktywności w mediach ogólnopolskich w marcu wyróżnia się Paweł Adamowicz - 44,4 proc. przekazu na jego temat opublikowano w tytułach, portalach i stacjach ogólnopolskich. Na podobnym poziomie jak miesiąc wcześniej obecny był w tego rodzaju mediach Piotr Uszok – 40,8 proc., natomiast rzadziej niż w lutym wymieniano Tadeusza Truskolaskiego (z 48,3 proc. do 36 proc.).
 
Od stycznia do marca br. analitycy Press-Service Monitoring Mediów objęli badaniem blisko 24,7 tys. publikacji. Po lutowym spadku, omawiany miesiąc przyniósł o 10 proc. informacji więcej. Podobnie jak w miesiącach poprzednich rozłożył się udział publikacji w poszczególnych rodzajach mediów – ponad 70 proc. informacji o wszystkich prezydentach łącznie ukazało się w internecie, 18,9 proc. w prasie, 11 proc. w stacjach RTV.

Mapa benchmarkingowa
::
 
Metodologia badania

W badaniu uwzględniono nazwiska prezydentów 18 polskich miast wojewódzkich (po dwa nazwiska w przypadku województw kujawsko-pomorskiego i lubuskiego): Piotr Krzystek – Szczecin, Paweł Adamowicz – Gdańsk, Piotr Grzymowicz – Olsztyn, Tadeusz Truskolaski – Białystok, Hanna Gronkiewicz-Waltz – Warszawa, Rafał Bruski – Bydgoszcz, Michał Zaleski – Toruń, Ryszard Grobelny – Poznań, Tadeusz Jędrzejczak – Gorzów Wlkp., Janusz Kubicki – Zielona Góra, Rafał Dutkiewicz – Wrocław, Ryszard Zembaczyński – Opole, Hanna Zdanowska – Łódź, Krzysztof Żuk – Lublin, Wojciech Lubawski – Kielce, Tadeusz Ferenc – Rzeszów, Jacek Majchrowski – Kraków, Piotr Uszok - Katowice.

Metoda: ilościowa analiza danych

Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz kilkudziesięciu wybranych stacji RTV

Zakres czasowy: marzec 2013

Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne

Analizowane słowa kluczowe: ww. nazwiska prezydentów miast wojewódzkich we wszystkich odmianach

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.