Amazon otwiera księgarnię

Amazon otwiera księgarnię

Brief.pl / Aktualności

Amazon, największy na świecie sklep internetowy, otworzył fizyczną księgarnię w Seattle, oferując w niej książki w takiej samej cenie, która obowiązuje na stronie WWW. Dlaczego CEO Amazona, Jeff Bezos, zdecydował się na taki krok, pozornie sprzeczny z panującą dziś opinią, zgodnie z którą handel powoli przenosi się do sieci?

-

Z najnowszego raportu IAB, zatytułowanego „Customer Journey Online 2015”, jasno wynika, że rola kanału e-commerce w procesie sprzedażowym nieustannie rośnie. W Stanach Zjednoczonych wskaźnik dynamiki wzrostu udziału e-commerce w handlu wynosi prawie 15 proc., w Polsce zaś niemal 23 proc. Detaliści coraz częściej poszukują więc sposobów dotarcia do konsumentów za pomocą internetu, wierząc, że kanał ten może być określony mianem „kanału przyszłości”.

Pod prąd?

 

Tymczasem, działający od dwudziestu lat Amazon, będący nie tylko jednym z pionierów, ale również jednym z najważniejszych graczy na rynku sprzedaży internetowej, zdecydował się pójść nieco „pod prąd”, otwierając sklep Amazon Books w University Village w amerykańskim Seattle. Klienci fizycznej księgarni będą mogli znaleźć w niej około 6 tys. tytułów, wybranych na podstawie recenzji użytkowników oraz danych dotyczących sprzedaży, pochodzących z internetowej witryny Amazona. Co ważne, produkty mają być sprzedawane w takiej samej cenie, jaka podana jest w sieci.

Dodatkowo, do niedawna wyłącznie internetowy gigant, planuje również prezentować w realu takie urządzenia, jak Kindle lub tablet Fire. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, nie jest to sklep typu „pop–up”, tylko wybrana na dłuższy czas lokalizacja. Co więcej, w sieci natknąć się można również na opinie, że liczba tego typu sklepów w przeciągu najbliższych kilkunastu miesięcy może wzrosnąć. Świadczyć mogą o tym chociażby wypowiedzi wiceprezes Amazon Books -  Jennifer Cast, która wyraziła nadzieję, iż nie jest to jedyna tego typu księgarnia Amazona.

Sprzedaż wielokanałowa

 

Dlaczego więc w chwili, gdy „handel przenosi się do sieci”, jeden z największych graczy internetowych postanowił pójść w drugą stronę? Amazon nie ustosunkował się bezpośrednio do tego pytania. Takie działanie może być jednak związane z rosnącym znaczeniem tzw. podejścia wielokanałowego, znanego również pod nazwą omnichannel, zakładającego m.in., że granice między światem online a światem offline coraz bardziej zacierają się - choćby z uwagi na rosnącą rolę urządzeń mobilnych w procesie sprzedaży oraz zachęcającego przedsiębiorców do obecności zarówno w sieci, jaki i w „fizycznym” świecie.

Zgodnie ze słowami Kareema Yusufa, opublikowanymi na łamach magazynu „Brief” w sierpniu br., dziś elementem „mobilnym” w układance sprzedażowej jest człowiek – jednostka, która może przykładowo znaleźć produkt na smartfonie, następnie przyjrzeć się mu w domu na ekranie komputera, a później jeszcze obejrzeć go w sklepie fizycznym. I nie ulega wątpliwości, że w każdym z wymienionych kanałów oczekuje ona jednakowego zaangażowania oraz spójnego przekazu – którego utrzymanie jest niewątpliwie prawdziwym wyzwaniem. 

::

Fot. Fotolia.com/monticellllo

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.