Amazon otwiera księgarnię

Amazon otwiera księgarnię

Brief.pl / Aktualności

Amazon, największy na świecie sklep internetowy, otworzył fizyczną księgarnię w Seattle, oferując w niej książki w takiej samej cenie, która obowiązuje na stronie WWW. Dlaczego CEO Amazona, Jeff Bezos, zdecydował się na taki krok, pozornie sprzeczny z panującą dziś opinią, zgodnie z którą handel powoli przenosi się do sieci?

-

Z najnowszego raportu IAB, zatytułowanego „Customer Journey Online 2015”, jasno wynika, że rola kanału e-commerce w procesie sprzedażowym nieustannie rośnie. W Stanach Zjednoczonych wskaźnik dynamiki wzrostu udziału e-commerce w handlu wynosi prawie 15 proc., w Polsce zaś niemal 23 proc. Detaliści coraz częściej poszukują więc sposobów dotarcia do konsumentów za pomocą internetu, wierząc, że kanał ten może być określony mianem „kanału przyszłości”.

Pod prąd?

 

Tymczasem, działający od dwudziestu lat Amazon, będący nie tylko jednym z pionierów, ale również jednym z najważniejszych graczy na rynku sprzedaży internetowej, zdecydował się pójść nieco „pod prąd”, otwierając sklep Amazon Books w University Village w amerykańskim Seattle. Klienci fizycznej księgarni będą mogli znaleźć w niej około 6 tys. tytułów, wybranych na podstawie recenzji użytkowników oraz danych dotyczących sprzedaży, pochodzących z internetowej witryny Amazona. Co ważne, produkty mają być sprzedawane w takiej samej cenie, jaka podana jest w sieci.

Dodatkowo, do niedawna wyłącznie internetowy gigant, planuje również prezentować w realu takie urządzenia, jak Kindle lub tablet Fire. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, nie jest to sklep typu „pop–up”, tylko wybrana na dłuższy czas lokalizacja. Co więcej, w sieci natknąć się można również na opinie, że liczba tego typu sklepów w przeciągu najbliższych kilkunastu miesięcy może wzrosnąć. Świadczyć mogą o tym chociażby wypowiedzi wiceprezes Amazon Books -  Jennifer Cast, która wyraziła nadzieję, iż nie jest to jedyna tego typu księgarnia Amazona.

Sprzedaż wielokanałowa

 

Dlaczego więc w chwili, gdy „handel przenosi się do sieci”, jeden z największych graczy internetowych postanowił pójść w drugą stronę? Amazon nie ustosunkował się bezpośrednio do tego pytania. Takie działanie może być jednak związane z rosnącym znaczeniem tzw. podejścia wielokanałowego, znanego również pod nazwą omnichannel, zakładającego m.in., że granice między światem online a światem offline coraz bardziej zacierają się - choćby z uwagi na rosnącą rolę urządzeń mobilnych w procesie sprzedaży oraz zachęcającego przedsiębiorców do obecności zarówno w sieci, jaki i w „fizycznym” świecie.

Zgodnie ze słowami Kareema Yusufa, opublikowanymi na łamach magazynu „Brief” w sierpniu br., dziś elementem „mobilnym” w układance sprzedażowej jest człowiek – jednostka, która może przykładowo znaleźć produkt na smartfonie, następnie przyjrzeć się mu w domu na ekranie komputera, a później jeszcze obejrzeć go w sklepie fizycznym. I nie ulega wątpliwości, że w każdym z wymienionych kanałów oczekuje ona jednakowego zaangażowania oraz spójnego przekazu – którego utrzymanie jest niewątpliwie prawdziwym wyzwaniem. 

::

Fot. Fotolia.com/monticellllo

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.