Powrót Alfy Romeo – wielki plan Włochów

Powrót Alfy Romeo – wielki plan Włochów

Magazyn / Inspiracje

Marka Alfa Romeo to jedna z najjaśniejszych gwiazd motoryzacji. Ma za sobą tradycję sięgającą ponad setki lat. Mimo ogromnej spuścizny pozostawionej po wielu poprzednich modelach, początek tego dziesięciolecia nie wróżył dobrze legendarnej, włoskiej marce. Odeszły modele GT, Brera, 8C i 159, pozostawiając tylko kompaktową Giuliettę i małą MiTo. Mimo małego kryzysu, ktoś wpadł na szalony pomysł, by dogonić najmocniejszych graczy z Niemiec. Rok temu przedstawiono stosowny plan, a teraz Alfa ruszyła do ataku.

-

Pierwszym mocnym uderzeniem po wcześniejszym wprowadzeniu sportowej 4C miała być Giulia, czyli następca wspomnianej 159. Reszta planu zakłada dalszy ciąg ofensywy w latach 2016 – 2018. W tym okresie Alfa Romeo ma przedstawić łącznie siedem modeli. W tym zawiera się wóz sportowy pozycjonowany ponad 4C, dwa SUV-y, prawdopodobnie rozmiarów Audi Q3 oraz Q5, luksusowy sedan segmentu E oraz kompaktowy następca Giulietty.

Sednem planu napisanego przez Fiat Chrysler Automobiles jest wprowadzenie marki Alfa Romeo do segmentu premium. To oznacza poprawę jakości produktów i nadanie im cech charakterystycznych dla wozów wyższej klasy. Dlatego Alfa Romeo odświeży gamę swoich silników. Teraz pod maski samochodów tej marki będą trafiać motory o mocy dochodzącej do ponad 500 KM w przypadku jednostek benzynowych i znacznie przekraczających 300 KM w dieslach. Wisienką na torcie będą napędy na tylną oś i na wszystkie koła. Alfy Romeo mają się wyśmienicie prowadzić i oferować wszystko to, co sprzedają Niemcy w postaci marek BMW, Audi i Mercedes, ale zapakowane w emocje i charakter typowe dla włoskich samochodów. To czyni pierwszą z wyżej wymienionej trójki firm najważniejszym graczem w bitwie z Alfą Romeo.

Realizacja tego bardzo ambitnego planu ma być możliwa dzięki 5 mld euro, którymi koncern FCA dofinansowuje włoską markę. Jednocześnie gigant ma dać częściowo wolną rękę Alfie Romeo, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Ferrari. Co ciekawe, w tej włoskiej ofensywie biorą udział właśnie inżynierowie i osoby zarządzające legendarną sportową marką spod znaku Cavallino Rampante. To wszystko oznacza, że FCA pod wodzami Sergio Marchionne nie tylko postawiło przed Alfą niełatwe zadanie, ale także dało stosowne narzędzia do jego realizacji.

O skuteczności działań Włochów świadczy najnowsze dziecko Alfy Romeo i pierwszy bezpośredni konkurent niemieckich wozów. Jest to model Giulia w wersji Quadrifoglio. Alfa Romeo nie przedstawiła jeszcze odmiany podstawowej tej maszyny. Na początek wytoczyła najcięższe działo i wystrzeliła potężną salwę w postaci 510 KM generowanych przez 3-litrowe V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Giulia pokonała tor Nürburgring w 7 min 39 s, m.in. dzięki doskonałemu rozkładowi mas 50:50 i czasowi przyspieszenia do 100 km/h równemu 3,9 s. To techniczne dzieło sztuki Alfa Romeo wyceniła we Włoszech na 79 tys. euro.

W tym momencie w Niemczech zrobiło się gorąco. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jest znacznie szybsza od konkurentów i mniej kosztuje. Cenowo lepiej wypada tylko 50 euro tańsze BMW M3.

Wygląda na to, że Sergio Marchionne przed odejściem ze stanowiska CEO FCA zostawi po sobie światu motoryzacji piękny prezent. Jeśli ambitny plan dla Alfy Romeo nadal będzie realizowany tak dobrze jak do tej pory, wkrótce w klasie premium pojawi się nowy, bardzo mocny gracz z Włoch.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?