Republika Konga szansą dla polskiego biznesu

Republika Konga szansą dla polskiego biznesu

Brief for Poland / Inspiracje

- W 2015 r. chcemy podwoić wskaźniki relacji handlowych i gospodarczych z Afryką. Zależy nam także na dobrych wynikach współpracy z Republiką Konga – poinformował wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas spotkania z ministrem gospodarki, finansów, planowania, budżetu i integracji Republiki Konga Gilbertem Ondongo. Rozmowy odbyły się 28 maja 2013 r. w MG.

-

Wicepremier Piechociński zaznaczył, że Polska w obliczu spowolnienia, z którym borykają się partnerzy handlowi w Europie, otwiera się na współpracę gospodarczą z innymi kontynentami, przede wszystkim z Afryką. - Nasze kraje mogą przedstawić sobie bardzo interesującą ofertę dotyczącą m.in. eksploatacji surowców, branży energetycznej, przetwórstwa rolno-spożywczego i przemysłu elektrotechnicznego – ocenił wicepremier.

Minister Ondongo podkreślił z kolei, że Republika Konga jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek w Afryce Środkowej. – Nasz roczny wzrost PKB kształtuje się na poziomie 5-7 proc. Mamy również niski stopień inflacji, zwykle nieprzekraczający 5 proc. – poinformował.

Zaznaczył, że jego kraj jako jeden z eksporterów ropy naftowej stale zwiększa wydobycie tego surowca. Zachęcił też polskie firmy do eksploracji zasobów naturalnych, w tym metali rzadkich, i inwestowania w kluczowe, pozanaftowe segmenty gospodarki kongijskiej. – Opracowujemy zakrojony na szeroką skalę narodowy program inwestycyjny. Jesteśmy również w trakcie tworzenia specjalnych stref ekonomicznych, skierowanych w głównej mierze do eksporterów – dodał minister Ondongo.

::

Obroty handlowe pomiędzy Polską i Republiką Konga w 2012 r. osiągnęły 11,8 mln euro. Dynamika eksportu wzrosła o 65 proc., importu - o 35 proc. Wartość polskiego eksportu wyniosła w 2012 r. 9,8 mln euro, importu – 2 mln euro. Do Republiki Konga sprzedajemy przede wszystkim pojazdy mechaniczne, maszyny do produkcji żywności, produkty mięsne oraz części do maszyn. W imporcie z Konga przeważa z kolei miedź oraz drewno.

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.