FINAŁ 9. EDYCJI ART & FASHION FORUM BY GRAŻYNA KULCZYK – znamy zwycięzców New School i II edycji Global Fashion Battle

FINAŁ 9. EDYCJI ART & FASHION FORUM BY GRAŻYNA KULCZYK  – znamy zwycięzców New School i II edycji Global Fashion Battle

Brief.pl / Aktualności

W sobotę, 24 października w poznańskim Starym Browarze odbyła się ceremonia finałowa 9. edycji Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, podczas której poznaliśmy laureatów warsztatów New School oraz zwycięzców drugiej edycji Global Fashion Battle, pojedynku modowych start-upów z całego świata.

-

Tegoroczny Art & Fashion Forum był 9. edycją wydarzenia zainicjowanego przez Grażynę Kulczyk, które co roku organizowane jest w poznańskim Starym Browarze. W ciągu ostatnich lat impreza zyskała reputację otwartej platformy inspiracji i edukacji, pełnej eksperckich seminariów, kreatywnych warsztatów oraz spotkań z najbardziej wpływowymi ludźmi ze świata mody, sztuki 
i technologii.

Motywem przewodnim 9. edycji AFF były zmysły - „Five Senses”. Za koncepcję imprezy odpowiadała supermodelka Anja Rubik i W P Onak. „Pracowaliśmy razem, by połączyć wszystkie zmysły w jedno namacalne interaktywne Art & Fashion Forum w Poznaniu, zapraszamy Was do - Dotknięcia, Spróbowania, Usłyszenia, Powąchania, Zobaczenia. Tak jak chciała tego natura…”- mogliśmy przeczytać w manifeście przygotowanym przez Anję Rubik.

Program 9. edycji był wyjątkowo bogaty. Przez blisko dwa tygodnie poznański Stary Browar gościł autorytety i gwiazdy z obszaru mody, sztuki oraz nowych technologii. W ramach Open University można było wziąć udział w blisko 15 wykładach, m.in. podziwiać show Jean Charles de Castelbajaca, francuskiego kreatora mody, który jako pierwszy wykorzystał grafiki myszki Miki w swoich kolekcjach ubrań, a w 1997 zaprojektował szaty liturgiczne dla Jana Pawła II, poczuć jak pachnie zapach świata, projekt amerykańskiej artystki, Gayil Nalls oraz posłuchać jak śpiewa a capella Jihae.
Od wtorku, 20.10 do soboty, 24.10 goście Starego Browaru mogli podziwiać performance Millie Brown, brytyjskiej artystki współpracującej z Instytutem Mariny Abramović.

Ale to nie wszystko! Ponad 50 młodych twórców w dniach 12-23 października wzięło udział 
w warsztatach New School prowadzonych przez wybitnych praktyków z dziedziny mody w sześciu kategoriach. Najlepszych uczestników poznaliśmy w sobotę wieczorem w trakcie 30-sekundowych prezentacji podczas gali AFF.

Werdyktem jury w składzie Grażyna Kulczyk (twórczyni AFF), Anja Rubik (kurator), W P Onak (dyrektor artystyczny), Jean Charles de Castelbajac (kreator mody, gość AFF), Jihae (wokalistka, gość AFF), Gayil Nalls (artystka, twórczyni „world sensorium”, gość AFF), Anna Orska (mentor fashion jewellery), Marta Kowalska (mentor fashion writing), Adam Pluciński (mentor fashion photography), Olka Osadzińska (fashion illustration), Ina Lekiewicz (art direction), Monika Klejewska (YES), Celestyna Zachariasz (CGM Fashion and Beauty Allegro), zwycięzcami New School zostali:

Fashion Design: Dastin Poraziński
Fashion Illustration: Elena Ciuprina
Fashion Photography: Joanna Krawczyk
Fashion Jewellery: Kamila Iżykowicz
Fashion Writing: Adrianna Molka

Laureaci poszczególnych warsztatów New School otrzymali w nagrodę statuetki zaprojektowane przez Annę Orską oraz letnie stypendium na prestiżowym Central St. Martin’s College of Art & Design w Londynie.

Maja Dobrzańska, zwyciężczyni kategorii Art Direction otrzymała statuetkę oraz bon o wartości 1000 zł na zakupy w księgarni „Bookarest”.
Dodatkowo, w kategorii Fashion Writing przyznano wyróżnienie Joannie Dziekan w postaci stażu 
w redakcji ELLE.
Nagrodę specjalną od firmy YES otrzymała Basia Romanowska, uczestniczka zajęć z Fashion Jewellery.
Wszystkie prace powstałe podczas warsztatów można oglądać do 10 listopada w Pasażu Starego Browaru.

Drugi finał Global Fashion Battle

W sobotę wieczorem odbył się również drugi finał Global Fashion Battle. GFB to największy pojedynek start-upów z dziedziny mody i technologii na świecie. To gigantyczne międzynarodowe wydarzenie realizowane pod patronatem Start-up Weekend – organizacji, która promuje „pomysły jutra” oraz tysiące utalentowanych ludzi na całym świecie. Uczestnicy tegorocznej Bitwy to osoby, które na równi kochają modę, sztukę i technologię i chcą przekuć tę miłość w pomysł na biznes. Zwycięzcy lokalnych eliminacji z Nowego Jorku, Londynu, Miami, Chicago oraz Santa Cruz (Boliwia) podczas finałowego wieczoru zaprezentowali swoje pomysły przed międzynarodowym jury. Nagrodę za najlepszy startup łączący modę i technologię otrzymały 2 teamy (ex aequo) – z Londynu 
za aplikację dla wschodzących projektantów i Nowego Jorku za aplikację Taylor Swift dającą dostęp do modnych stylizacji. Zwycięzcy otrzymali mentoring m.in w London College of Fashion, zaproszenie 
na Milan Decoded Fashion oraz wsparcie w mediach – m.in. na Elle.pl oraz w kanałach społecznościowych magazynu Elle.

Podczas tej edycji AFF miłośnicy nowych technologii, mody, designu i sztuki mogli po raz pierwszy wziąć udział w warsztatach Fashion Startup powered by ALLEGRO przy współpracy ze SpeedUp Group. W trakcie blisko tygodniowych zajęć towarzyszyło im ponad 10 wybitnych mentorów z Polski oraz ze świata, m.in. Alina Wheeler, Tomasz Czapliński, Tee Dobinson, Erik Anderson, Dev Singh 
i Stevica Kuharski.

Podczas gali AFF Marta Kowalska, redaktor prowadza Elle.pl wręczyła nagrodę specjalną - Elle Fashion Startup Award dla najlepszego startupu modowego biorącego udział w warsztatach Fashion Startup.

Nagrodę – statuetkę autorstwa Anny Orskiej otrzymali autorzy LikeAnBuy.it (spersonalizowany zakupowy link do profilu na Instagramie), a wyróżnienie za wizję produktu FlowWear (ubrania 
do uprawiania pole dance). Nagrodę w imieniu laureatów odebrała Monika Synoradzka ze SpeedUp Group.

Finałowa ceremonia 9. edycji imprezy odbyła się w Starym Browarze. Prowadził ją Olivier Janiak. 
W trakcie obrad jury New School i Global Fashion Battle wystąpiła Mary Komasa. Po finale goście wydarzenia zostali zaproszeni na koktajl w hotelu Blow Up Hall, gdzie mogli uczcić sukces młodych twórców.

Więcej informacji o 9. edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

::

źródło: materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.