5 firm technologicznych z Polski będzie wspierać rozwój technologiczny Europy

5 firm technologicznych z Polski będzie wspierać rozwój technologiczny Europy

Brief.pl / Aktualności

Allegro Group, Prowly, Brand24, Transenter oraz Audioteka.pl znalazły się wśród 26 firm partnerskich, które współtworzyć będą inicjatywę European Tech Allinace (EUTA).

-

Ogłoszona dziś w Strasburgu inicjatywa ma na celu wsparcie Unii Europejskiej w przygotowaniu ostatecznej strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego i stymulowaniu wzrostu gospodarczego w Unii Europejskiej w obszarze nowych technologii.

Wśród firm członkowskich znalazły się między innymi Spotify, BlaBlaCar czy Avast. Nie zabrakło także firm technologicznych z Polski. W ramach inicjatywy działać będzie właściciel największej platformy transakcyjnej online w Polsce – Allegro Group, Prowly - twórca aplikacji CRM dla profesjonalistów Public Relations, Brand24 ze swoim narzędziem do monitorowania internetu, Audioteka.pl – serwis zajmujący się dystrybucją audiobooków oraz Transenter.pl, będący dostawcą technologii tłumaczeń.

- Następne 12-18 miesięcy będzie absolutnie kluczowe z punktu widzenia prac Komisji Europejskiej nad strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego, która ma na celu wyeliminowanie krajowych ograniczeń w rozwoju firm technologicznych z UE, stymulowanie ich wzrostu i potencjału inwestycyjnego - mówi Niklas Zennström, przewodniczący EUTA, współzałożyciel giganta technologicznego Skype oraz założyciel funduszu Atomico. -  EUTA będzie wspierać prace Komisji Europejskiej w tym zakresie. Nasza inicjatywa gromadzi topowe przedsięwzięcia technologiczne, które każdego dnia przyczyniają się do wzrostu gospodarki cyfrowej Europy. Historia każdego z nich jest dowodem na to, że Europa ma silną pozycję w obszarze nowych technologii i może przyczynić się do uformowania strategii skutecznego wzrostu innych przedsięwzięć technologicznych z UE - dodaje Zennström.

::

źródło: Materiały prasowe/Prowly

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.