wp - grudzien 2016

Przepis na event

Przepis na event

Brief for Poland / Aktualności

Audioriver, Camerimage, Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, Off Plus Camera, Open’er Festival i Przystanek Woodstock to wydarzania, które na stałe wpisały się w polską przestrzeń i skutecznie budują pozytywny wizerunek Polski na świecie. Co wyróżnia te imprezy? Które inicjatywy powinny dołączyć do tej listy?

-

Event to narzędzie marketingowe wykorzystywane nie tylko przez firmy, ale również miasta i kraje. Wydarzenia, obok marek komercyjnych, znanych postaci i miejsc, są tym, co może budować wizerunek miejsca. Dlatego Brief for Poland organizuje konkurs „Najlepsze wydarzenie Lata 2015”, który ma na celu prezentowanie i promowanie najciekawszych imprez w Polsce.

Wymienione eventy znalazły się w zestawieniu „25/25 lat: Marki dla Polski”, przygotowanym przez magazyn „Brief” we wrześniu 2014 r., prezentującym brandy o największym potencjale budowania silnej marki naszego kraju.

Jaki jest przepis na stworzenie udanego wydarzenia? To pytanie zadaliśmy osobom, które na co dzień pracują przy najbardziej rozpoznawalnych imprezach w Polsce.

Czesław Lang
dyrektor generalny, Tour de Pologne UCI World Tour, przewodniczący jury w konkursie „Najlepsze wydarzenie lata 2015”

Żadna sportowa impreza nie odniesie sukcesu, jeśli u jej podstaw nie stoi prawdziwa pasja. Od początku trzeba kochać to, co się robi. Jeśli do tego dodamy mnóstwo pracy oraz zaangażowanie wielu ludzi, daje to szansę na sukces. Tak jest właśnie z Tour de Pologne, który narodził się z miłości do kolarstwa, a obecnie dzięki wysiłkowi setek, a nawet tysięcy ludzi, należy do największych i najważniejszych wyścigów na świecie.

Na udane wydarzenie sportowe składa się wiele elementów – sponsorzy, partnerzy, patroni medialni. Potrzebna jest intensywna promocja i obecność mediów. Można zorganizować świetną imprezę, ale bez odpowiedniej medialnej oprawy nie zaistnieje ona w świadomości wielu ludzi. Tour de Pologne to nie tylko największa, ale również najbardziej medialna sportowa impreza w Polsce. W niedawnym raporcie Tour de Pologne znalazł się wśród pięciu czołowych wyścigów świata pod względem siły medialnej. Przy organizacji naszego narodowego wyścigu stawiamy na profesjonalizm i jakość, co jest doceniane przez Międzynarodową Unię Kolarską.

::

Anna Kierkosz
kierowniczka działu promocji i marketingu, Narodowy Instytutu Fryderyka Chopina

To przede wszystkim umiejętne połączenie nowoczesności i tradycji, otwarcie się na świat i stworzenie platformy wydarzenia dostępnej na całym świecie, np. na urządzeniach mobilnych. Przemyślany i adekwatny wobec imprezy wybór kanałów i sposobów promocji: dobre i szerokie kontakty z mediami, aktywne media społecznościowe , szeroka współpraca z wieloma instytucjami, organizacjami i podmiotami. W przypadku tegorocznego Konkursu Chopinowskiego to współdziałanie ok. 30 podmiotów pod egidą Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Ważny jest także spójny, konsekwentnie przekazany komunikat, a także wizjonerskie przywództwo. Konkurs Chopinowski ma takiego przywódcę – jest nim Artur Szklener, dyrektor konkursu i jednocześnie dyrektor Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Nad tym wszystkim góruje jednak temat, który budzi emocje.

::

Marek Żydowicz
twórca i dyrektor, Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage

Przepis jest stosunkowo prosty, lecz – jak wiele rzeczy, które wydają się proste – wymaga dużego nakładu pracy, wielu lat świadomego rozwoju danego wydarzenia oraz dokładania do niego kolejnych cegiełek, które pozwolą postawić piękną i trwałą budowlę, zachwycającą zarówno tym, co na zewnątrz, jak i tym, co w środku. Należy mieć przede wszystkim unikatową ideę, w którą się wierzy, która przyciągnie i artystów, i widzów pragnących w niej uczestniczyć. Na wtórność i kopiowanie nie ma w dzisiejszym świecie miejsca, a przynajmniej ja nie widzę sensu w powielaniu pomysłów innych. Tylko w ten sposób, poprzez szczere oferowanie ludziom czegoś nowego i ekscytującego, a zarazem edukującego oraz dającego szansę na rozwój, można stworzyć coś, co będzie się liczyło. Całym sobą wierzę w to, czym Camerimage jest i był, i nie zamierzam poprzestawać na tym, co już udało się osiągnąć.

Na przepis składa się wspominana unikatowa idea, otwarcie na dialog z widzami, który pozwoli stworzyć lojalną festiwalową rodzinę, wspierającą się we wszystkich aspektach. Jest oczywiście także niezwykle ważna strona techniczna: tworzenie sensownego scenariusza wydarzeń, oferowanie zróżnicowanego harmonogramu, ciężka praca producencka i poszukiwanie finansowania oraz dobrych partnerów potrafiących wzbogacić całą imprezę itd. Międzynarodowy festiwal filmowy to ogromne przedsięwzięcie, na które składają się setki, tysiące nawet małych rzeczy, które ostatecznie tworzą jednolitą całość.

Co jest konieczne, aby festiwal odniósł sukces? Nie ma jednej reguły, mogę więc odpowiedzieć tylko za siebie: skromność, pracowitość, samoświadomość, cierpliwość, wytrwałość, odporność na wpływy i szantaże oraz coś na kształt miłości do tego, co się realizuje.

::

Brief for Poland organizuje konkurs  „Najlepsze wydarzenie Lata 2015”, którego celem jest pokazywanie przykładów eventów budujących silne marki miejsc. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Partnerem strategicznym jest Totalizator Sportowy, właściciel marki Lotto, partnerem merytorycznym jest SBE.

Więcej informacji na ten temat: Konkurs "Najlepsze Wydarzenie Lata 2015".


::

Foto: Fotolia/Alexander Raths

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.