W poszukiwaniu work-life balance

W poszukiwaniu work-life balance

Brief.pl / Inspiracje

Równowaga między życiem prywatnym, a zawodowym, to dziś jedno z największych wyzwań pracowniczych. Możliwość łączenia pracy, zobowiązań rodzinnych oraz własnych przyjemności to marzenie wielu – a w szczególności tych, którzy w „biurze” spędzają ponad 50 godzin tygodniowo. Najnowszy raport, stworzony przez agencję zatrudnienia Glasdoor, może być pomocny dla tych, którzy w poszukiwaniu równowagi rozważają zmianę pracy. Publikacja prezentuje bowiem 25 zawodów zwyciężających w kategorii tzw. „work-life balance”.

-

Zgodnie z danymi OECD, utrzymanie równowagi między pracą, a życiem prywatnym w Polsce nie należy do zadań najłatwiejszych. Jak wynika z zestawienia Better Life Index, w którego skład wchodzi subindeks work-life balance, kiedy mowa o warunkach do skutecznego godzenia życia zawodowego z prywatnym, nasz kraj zajmuje 28. miejsce spośród 36-ciu przebadanych państw. Tymczasem, okazuje się, że możliwość utrzymania równowagi między różnymi sferami naszego życia jest jednym z ważniejszych czynników, motywujących nas do podjęcia danej pracy. Oczywiście nie ma wątpliwości, że wiele zależy od firmy, w której pracujemy – w tych organizacjach, w których wdrażane są programy wellness, mające na celu poprawę warunków pracy, zatrudnionym dużo łatwiej jest osiągnąć ów balans. Są jednak takie zawody, w których niezależnie od kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa,  najłatwiej utrzymać work-life balance.

Mistrz danych na czele stawki

 

Agencja Glassdoor, poszukując odpowiedzi na to pytanie, postanowiła stworzyć publikację, w której zgromadziła 25 zawodów wyróżniających się spośród innych pod względem łatwości utrzymania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym przez wykonujące je osoby. Raport powstał wyłącznie w oparciu o informacje zwrotne od użytkowników portalu, gromadzone przez ostatni rok. I chociaż należy pamiętać, że przedstawione w publikacji dane dotyczą tylko amerykańskiego rynku pracy, mimo wszystko dobrze jest przyjrzeć się im nieco bliżej.

W amerykańskim rankingu na pierwszym miejscu znalazł tzw. data scientist, czyli zawód związany z analizą danych nieuporządkowanych, w tym szczególnie big data, w Polsce określany czasem mianem „mistrza danych” lub, po prostu, analityka danych. Jak wynika z raportu Glasdoor, osoby zajmujące to stanowisko w USA zarabiają niemal 115 tys. dol. rocznie, zaś zawód ten w kategorii work-life balance na 5-stopniowej skali uzyskał średnią notę 4.2. Drugie miejsce w zestawieniu zajął tzw. SEO Manager, czyli specjalista ds. pozycjonowania, osiągając średnio ocenę 4.1. Ostatnie miejsce na podium przypadło specjaliście ds. pozyskiwania talentów, czyli Talent Acquisition Specialist. W rankingu znalazły się również takie stanowiska, jak Social Media Manager, UX Designer, Content Manager czy koordynator ds. rekrutacji.

 

Polski rynek

 

Niestety, niewykluczone, że w Polsce sytuacja na wymienionych stanowiskach wygląda znacznie inaczej. Zanim więc podejmiemy decyzję o porzuceniu obecnej pracy na rzecz stanowiska, które znalazło się w amerykańskim rankingu, dobrze jest dopytać osoby trudniące się tym na co dzień o to, czy i w naszym kraju utrzymanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym jest stosunkowo łatwe. Czekamy na Wasze opinie! 

::

Fot. Fotolia.com/stockpics

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.