W poszukiwaniu work-life balance

W poszukiwaniu work-life balance

Brief.pl / Inspiracje

Równowaga między życiem prywatnym, a zawodowym, to dziś jedno z największych wyzwań pracowniczych. Możliwość łączenia pracy, zobowiązań rodzinnych oraz własnych przyjemności to marzenie wielu – a w szczególności tych, którzy w „biurze” spędzają ponad 50 godzin tygodniowo. Najnowszy raport, stworzony przez agencję zatrudnienia Glasdoor, może być pomocny dla tych, którzy w poszukiwaniu równowagi rozważają zmianę pracy. Publikacja prezentuje bowiem 25 zawodów zwyciężających w kategorii tzw. „work-life balance”.

-

Zgodnie z danymi OECD, utrzymanie równowagi między pracą, a życiem prywatnym w Polsce nie należy do zadań najłatwiejszych. Jak wynika z zestawienia Better Life Index, w którego skład wchodzi subindeks work-life balance, kiedy mowa o warunkach do skutecznego godzenia życia zawodowego z prywatnym, nasz kraj zajmuje 28. miejsce spośród 36-ciu przebadanych państw. Tymczasem, okazuje się, że możliwość utrzymania równowagi między różnymi sferami naszego życia jest jednym z ważniejszych czynników, motywujących nas do podjęcia danej pracy. Oczywiście nie ma wątpliwości, że wiele zależy od firmy, w której pracujemy – w tych organizacjach, w których wdrażane są programy wellness, mające na celu poprawę warunków pracy, zatrudnionym dużo łatwiej jest osiągnąć ów balans. Są jednak takie zawody, w których niezależnie od kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa,  najłatwiej utrzymać work-life balance.

Mistrz danych na czele stawki

 

Agencja Glassdoor, poszukując odpowiedzi na to pytanie, postanowiła stworzyć publikację, w której zgromadziła 25 zawodów wyróżniających się spośród innych pod względem łatwości utrzymania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym przez wykonujące je osoby. Raport powstał wyłącznie w oparciu o informacje zwrotne od użytkowników portalu, gromadzone przez ostatni rok. I chociaż należy pamiętać, że przedstawione w publikacji dane dotyczą tylko amerykańskiego rynku pracy, mimo wszystko dobrze jest przyjrzeć się im nieco bliżej.

W amerykańskim rankingu na pierwszym miejscu znalazł tzw. data scientist, czyli zawód związany z analizą danych nieuporządkowanych, w tym szczególnie big data, w Polsce określany czasem mianem „mistrza danych” lub, po prostu, analityka danych. Jak wynika z raportu Glasdoor, osoby zajmujące to stanowisko w USA zarabiają niemal 115 tys. dol. rocznie, zaś zawód ten w kategorii work-life balance na 5-stopniowej skali uzyskał średnią notę 4.2. Drugie miejsce w zestawieniu zajął tzw. SEO Manager, czyli specjalista ds. pozycjonowania, osiągając średnio ocenę 4.1. Ostatnie miejsce na podium przypadło specjaliście ds. pozyskiwania talentów, czyli Talent Acquisition Specialist. W rankingu znalazły się również takie stanowiska, jak Social Media Manager, UX Designer, Content Manager czy koordynator ds. rekrutacji.

 

Polski rynek

 

Niestety, niewykluczone, że w Polsce sytuacja na wymienionych stanowiskach wygląda znacznie inaczej. Zanim więc podejmiemy decyzję o porzuceniu obecnej pracy na rzecz stanowiska, które znalazło się w amerykańskim rankingu, dobrze jest dopytać osoby trudniące się tym na co dzień o to, czy i w naszym kraju utrzymanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym jest stosunkowo łatwe. Czekamy na Wasze opinie! 

::

Fot. Fotolia.com/stockpics

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.