Z ziemi polskiej do włoskiej. EXPO w liczbach

Z ziemi polskiej do włoskiej. EXPO w liczbach

Brief for Poland / Aktualności

Tegoroczne EXPO w Mediolanie, dobiega końca. 31 października bramy prowadzące na teren światowej wystawy zostaną zamknięte. Po pół roku obecności Polski w tym wyjątkowym wydarzeniu przyszedł czas podsumowań.

-

Od początku maja do końca października, 147 krajów, w tym Polska, na 110 hektarach prezentowało swoje dziedzictwo kulturowe i promowało krajową markę. Temat przewodni: „Wyżywienie planety, energia do życia” sprawiał, że w głównej mierze przez żołądek trafiano do serc odwiedzających. A było do kogo trafiać. Liczba gości osiągnęła 20 mln osób. Nie dziwi więc fakt, że zarówno przed bramami, jak i przed każdym z 54 pawilonów, wybudowanych na potrzeby EXPO ustawiały się długie kolejki.

 

Skrzynka na jabłka

 

Polski pawilon należał przez cały ten czas do jednego z najchętniej odwiedzanych. Optymistyczna wersja zakładała, że zobaczy go od środka około 800 tys osób. Najnowsze dane wskazują na to, że będzie to ponad 1,4 mln osób. Przez ostatnie tygodnie wystawy, polski pawilon przeżywał prawdziwe oblężenie, a każdego dnia pojawiało się w nim około 20 tys. osób. Nie dziwi więc fakt, że kolejka do polskiego pawilonu była codziennie tak długa, że niemal otaczała cały budynek. O czym kilkukrotnie wspominały włoskie gazety.

Budynek już z zewnątrz przyciągał uwagę zwiedzających. Czwarty co do wielkości obiekt, zajmujący powierzchnię niemal 1400 mkw, zewnętrzną elewację stworzoną ma ze zbitych deseczek, które przypominać mają skrzynki na jabłka. I motyw jabłek obecny jest na wszystkich etapach zwiedzania. Oczywiście wszystko ze względu na fakt, ze Polska jest największym w Europie i trzecim na świecie producentem tych owoców, a także największym ich eksporterem. 

 

Polskie przysmaki

 

Każdego dnia w polskim pawilonie rozdawana była niemal tona soczystych, polskich jabłek. Zaś pierwszą atrakcją, którą napotykali zwiedzający był magiczny ogród, a w nim królujące ponad polskimi krzewami i ziołami, jabłonie.

Jabłka pojawiały się także w polskiej restauracji, w postaci, serwowanej gościom, szarlotki. Podniebienia zwiedzających, kucharze raczyli także polskim bigosem, pasztetem z dziczyzny, śledziami, zupami i oczywiście pierogami. Każdego dnia sprzedawanych było kilkaset porcji wszystkich tych dań. Zaś podczas Dni Czekolady rozlewano każdego dnia tysiąc porcji aksamitnej płynnej czekolady prosto z Polski.

 

Międzynarodowy sukces?

 

Czy jednak takie działania promocyjne przyniosą wymierne korzyści po zakończeniu EXPO? Szacowano, że udział w wystawie światowej pochłonie około 60 mln złotych, a zapewnić on miał Polsce większą liczbę turystów, nowe kontrakty gospodarcze czy zwiększony eksport.  Na sprawdzenie poziomu takich wskaźników i ocenę czy EXPO rzeczywiście się opłaca, jest jeszcze za wcześnie. Jednak już teraz wspomniane liczby świadczyć mogą o zdecydowanym sukcesie polskiego pawilonu i odpowiednim zaakcentowaniu obecności Polski na EXPO.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.