YouTube Red, czyli kto powinien otwierać szampana?

YouTube Red, czyli kto powinien otwierać szampana?

Brief.pl / Aktualności

Doczekaliśmy czasów, kiedy każda przestrzeń wydaje się być dobrym miejscem na reklamę, a użytkownicy na masową skalę próbują się przed tymi reklamami chronić korzystając na przykład z adblocka. To bardzo ciekawe czasy i duża szansa dla tych, którzy nauczą się korzystania z zupełnie nowych formatów reklamowych.

-

YouTube bez reklam?

 

 

YouTube Red to usługa dająca możliwość korzystania z serwisu YouTube bez jakichkolwiek reklam, za $9.99 miesięcznie. Trudno wyobrazić sobie lepszy moment na uruchomienie takiej usługi. Reklamy na YouTube'ie przed filmami lub w trakcie filmu wyświetlają się coraz częściej, konkurencja w postaci Netflixa coraz mocniej walczy o uwagę internetowych telewidzów, a niechęć do oglądania reklam wśród użytkowników niezmiennie pozostaje na wysokim poziomie. Teraz za niecałe 40 zł miesięcznie będziemy mogli oglądać filmy z YouTube'a na komputerze, telefonie czy tablecie, bez jakichkolwiek reklam. Nie oznacza to jednak, że marki stracą możliwość prowadzenia skutecznych kampanii do użytkowników korzystających z tej usługi. Jest to natomiast sygnał dla marketerów, że czas na poważnie zacząć przyglądać się alternatywnym fomatom reklamowym. YouTube Red to z jednej strony nowa jakość oglądania video w internecie dla użytkowników, ale też wyzwanie dla marketerów. Wyzwanie, z którym najlepiej zacząć mierzyć się już dziś.

 

Czy MCNy już otwierają szampana?

 

Skoro użytkownicy mogą zapłacić za oglądanie treści bez reklam, to prędzej czy później rynek reklamowy będzie musiał znaleźć sposób na to, żeby jednak do tych użytkowników skutecznie dotrzeć. Tym razem nie trzeba długo szukać, bo przecież reklama polegająca na lokowaniu produktu w produkcjach youtuberów funkcjonuje na YouTube'ie od dawna. Pojawienie się usługi YouTube Red z pewnością spowoduje większe zainteresowanie takimi kampaniami, którymi zajmują się coraz bardziej popularne sieci partnerskie (znane też jako Multi Channel Networks, w skrócie MCN). W Polsce poza sieciami parterskimi istnieje jeszcze platforma hash.fm, będąca katalogiem internetowych influencerów, pozwalającym na samodzielne planowanie kampanii i nawiązywanie relacji z twórcami treści. Warto zauważyć, że lokowanie produktu jedyny format reklamy na YouTube'ie, którego sam YouTube nie może wyłączyć.

Dobrym przykładem kampanii, która nie opiera się na formatach blokowanych w ramach usługi YouTube Red, może być "Stop mowie nienawiści". Kampania zrealizowana przez agencję K2 na zlecenie Fundacji Batorego. Kampanię "Stop mowie nienawiści" agencja zrealizowała we współpracy między innymi z takimi twórcami, jak Krzysztof Gonciarz czy Matt Olech.

 

 

 

YouTube Red Original Series and Movies

 

Kolejną nowością, która była zapowiadana już od dłuższego czasu, jest stworzenie specjalnego miejsca na treści tworzone przez gwiazdy YouTube'a wyłącznie dla użytkowników YouTube Red. Ten ruch YouTube'a oznacza próbę wejścia na rynek dotychczas zdominowany przez Netflixa. Zapowiada się ciekawa walka o uwagę internatutów, która powinna zaowocować pojaweniem się większej ilości wysokiej jakości treści w obu serwisach. Tak jak w przypadku produkcji Netflixa, na YouTube Red możemy się spodziewać wysokobudżetowych produkcji serialowych z udziałem gwiazd. Jednym z pierwszych projektów jest serial reality-adventure „Scare PewDiePie”, którego bohaterem będzie oczywiście najlepiej zarabiający na świecie youtuber, czyli PewDiePie. Produkcją serialu zajmą się twórcy serialu The Walking Dead.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.