Wydatki na reklamę cyfrową wciąż rosną [Infografika]

Wydatki na reklamę cyfrową wciąż rosną [Infografika]

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, po pierwszym półroczu br. wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7 proc. Wartość komunikacji cyfrowej wyniosła tym samym 1,45 mld złotych, co oznacza dodatkowe 196 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w roku wcześniejszym. Co ciekawe, głównym motorem rozwojowym wciąż jest reklama graficzna.

-

W pierwszym półroczu 2015 roku dynamika wartości reklamy cyfrowej utrzymała dwucyfrowy indeks wzrostu, a nawet zwiększyła tempo rozwojowe odnotowane w pierwszym kwartale. Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł.

Ranking poszczególnych formatów w "torcie reklamowym" online wciąż pozostaje bez zmian, jednak należy podkreślić dalszy wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swój udział o prawie 4 punkty procentowe. W dużym stopniu na tempo rozwojowe tego formatu ma wpływ wideo online z dynamiką na poziomie 33 proc. oraz reklama w social mediach, której wartość wzrosła o 104 proc.

Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował, zmniejszając swą wartość o około 5 mln. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+11 proc.), zaś ogłoszenia zanotowały indeks wzrostu na poziomie 8 proc.. Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 282 proc. i stanowi już ponad 14 proc. "tortu reklamowego" online. 

Jeśli chodzi o strukturę branżową, nie uległa ona znacznej zmianie. Największe wydatki zanotowano w takich branżach, jak motoryzacja (19 proc. udziału), finanse (11 proc.) i ex aequo nieruchomości oraz handel (9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały „napoje i alkohole” oraz „media, książki, CD i DVD”.

infografika adex

::

Fot. Fotolia.com/apinan

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.