Uber vs. iTaxi – kto wygra w real time marketingu?

Uber vs. iTaxi – kto wygra w real time marketingu?

Brief.pl / Aktualności

Real time marketing często kojarzony bywa z kryzysami. Popełniane przez marki pomyłki zdarzają się, jednak nie zawsze potrafią one wyjść z nich obronną ręką. Tym razem faux pas popełnił Uber. Klienci marki poczuli się zawiedzeni, a przecież chodzi tu o ich zawożenie! Kryzys dostrzegła konkurencyjna firma iTaxi. Kto wygra tę potyczkę w czasie rzeczywistym?

-

W ciągu ostanich lat w mediach społecznościowych, zauważalna jest aktywność marek w kontekście real time marketingu. Coraz więcej brandów, zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest kontakt z klientem w czasie rzeczywistym, tym bardziej, że takie działania są wciąż mocno eksponowane w mediach. Niezbędny do tego jest ciągły monitoring internetu, aby łatwiej było wyłapywać wpisy na temat danej marki. Ostatnim głośnym tego typu działaniem była akcja Volvo, gdy marka zaoferowała autorowi wpisu na swój temat możliwość wypożyczenia samochodu na weekend.

Pozostając w tematyce samochodów – dziś mowa o Uberze, który wysłał do swoich klientów ofertę… zawierającą błąd językowy. I tak zamiast zawieźć postanowił ich zawieść.

Na Facebooku momentalnie pojawiły się wpisy wytykające ów błąd. Jak wyglądała rekcja marki?

 

Jak widać włączona autokorekta może być przyczyną kryzysu, z którego jednak marce udało się wyjść obronną ręką, oferując spostrzegawczym klientom 20 proc. zniżki. Jednak swoją szansę na wykorzystanie potknięcia firmy dostrzegła także i to równie szybko jej konkurencja – iTaxi. Oto w jaki sposób zareagował przedstawiciel marki:

 

Która firma Waszym zdaniem lepiej „wyszła” na pomyłce językowej?

:: 

Zdjęcia: Facebook; Fotolia, Autor: starflamedia

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.