Uber vs. iTaxi – kto wygra w real time marketingu?

Uber vs. iTaxi – kto wygra w real time marketingu?

Brief.pl / Aktualności

Real time marketing często kojarzony bywa z kryzysami. Popełniane przez marki pomyłki zdarzają się, jednak nie zawsze potrafią one wyjść z nich obronną ręką. Tym razem faux pas popełnił Uber. Klienci marki poczuli się zawiedzeni, a przecież chodzi tu o ich zawożenie! Kryzys dostrzegła konkurencyjna firma iTaxi. Kto wygra tę potyczkę w czasie rzeczywistym?

-

W ciągu ostanich lat w mediach społecznościowych, zauważalna jest aktywność marek w kontekście real time marketingu. Coraz więcej brandów, zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest kontakt z klientem w czasie rzeczywistym, tym bardziej, że takie działania są wciąż mocno eksponowane w mediach. Niezbędny do tego jest ciągły monitoring internetu, aby łatwiej było wyłapywać wpisy na temat danej marki. Ostatnim głośnym tego typu działaniem była akcja Volvo, gdy marka zaoferowała autorowi wpisu na swój temat możliwość wypożyczenia samochodu na weekend.

Pozostając w tematyce samochodów – dziś mowa o Uberze, który wysłał do swoich klientów ofertę… zawierającą błąd językowy. I tak zamiast zawieźć postanowił ich zawieść.

Na Facebooku momentalnie pojawiły się wpisy wytykające ów błąd. Jak wyglądała rekcja marki?

 

Jak widać włączona autokorekta może być przyczyną kryzysu, z którego jednak marce udało się wyjść obronną ręką, oferując spostrzegawczym klientom 20 proc. zniżki. Jednak swoją szansę na wykorzystanie potknięcia firmy dostrzegła także i to równie szybko jej konkurencja – iTaxi. Oto w jaki sposób zareagował przedstawiciel marki:

 

Która firma Waszym zdaniem lepiej „wyszła” na pomyłce językowej?

:: 

Zdjęcia: Facebook; Fotolia, Autor: starflamedia

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.