wp - grudzien 2016

Uber vs. iTaxi – kto wygra w real time marketingu?

Uber vs. iTaxi – kto wygra w real time marketingu?

Brief.pl / Aktualności

Real time marketing często kojarzony bywa z kryzysami. Popełniane przez marki pomyłki zdarzają się, jednak nie zawsze potrafią one wyjść z nich obronną ręką. Tym razem faux pas popełnił Uber. Klienci marki poczuli się zawiedzeni, a przecież chodzi tu o ich zawożenie! Kryzys dostrzegła konkurencyjna firma iTaxi. Kto wygra tę potyczkę w czasie rzeczywistym?

-

W ciągu ostanich lat w mediach społecznościowych, zauważalna jest aktywność marek w kontekście real time marketingu. Coraz więcej brandów, zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest kontakt z klientem w czasie rzeczywistym, tym bardziej, że takie działania są wciąż mocno eksponowane w mediach. Niezbędny do tego jest ciągły monitoring internetu, aby łatwiej było wyłapywać wpisy na temat danej marki. Ostatnim głośnym tego typu działaniem była akcja Volvo, gdy marka zaoferowała autorowi wpisu na swój temat możliwość wypożyczenia samochodu na weekend.

Pozostając w tematyce samochodów – dziś mowa o Uberze, który wysłał do swoich klientów ofertę… zawierającą błąd językowy. I tak zamiast zawieźć postanowił ich zawieść.

Na Facebooku momentalnie pojawiły się wpisy wytykające ów błąd. Jak wyglądała rekcja marki?

 

Jak widać włączona autokorekta może być przyczyną kryzysu, z którego jednak marce udało się wyjść obronną ręką, oferując spostrzegawczym klientom 20 proc. zniżki. Jednak swoją szansę na wykorzystanie potknięcia firmy dostrzegła także i to równie szybko jej konkurencja – iTaxi. Oto w jaki sposób zareagował przedstawiciel marki:

 

Która firma Waszym zdaniem lepiej „wyszła” na pomyłce językowej?

:: 

Zdjęcia: Facebook; Fotolia, Autor: starflamedia

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.