Snapchat rezygnuje z kanału własnych treści

Snapchat rezygnuje z kanału własnych treści

Brief.pl / Aktualności

Niecały rok temu Snapchat wystartował z kanałem, na którym publikował własne treści – wideo, pokazy, historie. Okazało się jednak, że tworzenie wartościowych materiałów to proces wymagający zarówno bardzo dużo czasu, jak i energii. Wydaje się, że Evan Spiegel doszedł do wniosku, że w tym wypadku zyski nie przewyższają kosztów, czego wyrazem jest oficjalne ogłoszenie o zamknięciu Snap Channel.

-

Uruchomiony w styczniu, na snapchatowej platformie Discover, kanał miał być próbą znalezienia odpowiedzi na to, jak połączyć świat nowoczesnych technologii z tradycyjną rozrywką. Snapchat postawił na tworzenie własnych, oryginalnych treści, przede wszystkim w formie krótkich miniseriali, nad którymi pracował 15-osobowy zespół. I chociaż przez pewien czas wydawało się, że jest to krok w dobrą stronę – przede wszystkim zważywszy na rosnące na rynku zainteresowanie treściami wideo, przejawiające się choćby w platformach natywnego wideo na Facebooku lub Twitterze – dziś wygląda na to, że „najmłodsze” medium społecznościowe przeceniło swoje siły w kontekście samodzielnego kreowania materiałów. 

Rezygnacja ze Snap Channel oznacza, że z firmą rozstanie się Marcus Viley, dotychczas pełniącego funkcję dyrektora programowego. Nie oznacza to jednak, że Snapchat porzuca na zawsze pomysł własnego tworzenia treści. Na razie, jeśli chodzi o udostępnianie informacji, w tym krótkich filmów, medium będzie polegało na współpracy z partnerami medialnymi, takimi, jak ESPN, Comedy Central, Cosmopolitan, CNN czy National Geographic. 

Ruch Snapchata pokazuje, że samodzielne kreowanie treści to koszt – finansowy, ale także energetyczny – na który stać niewielu. Tym bardziej więc warto doceniać wysiłki choćby takich graczy, jak Netflix – którego przewagą jest jednak to, że opracowuje formy dłuższe, bardziej konwencjonalne, we współpracy z "tradycyjnymi" podmiotami.

::

Fot. Snapchat

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.