wp - grudzien 2016

10 trendów w wideo marketingu

10 trendów w wideo marketingu

Brief.pl / Wiedza

Aby skutecznie wykorzystywać potencjał, który kryje się za treściami wideo, warto śledzić jak zmienia się to narzędzie i sposoby korzystania z niego. Poniżej prezentujemy listę 10 trendów w wideo marketingu, opisanych przez ekspertów z agencji badawczej IRCenter.

-

1. Wideo na urządzeniach mobilnych
Rośnie liczba młodych osób oglądających treści wideo na smartfonach i tabletach. Z biegiem czasu konsumenci coraz bardziej przyzwyczajać się będą do oglądania treści zmieniając przy tym ekrany. Wydawcy będą musieli zatem publikować content video wielokanałowo - przez strony WWW, aplikacje mobilne, TV i inne.

2. Zaciera się różnica między wydawcami telewizyjnymi i internetowymi
Treści w formie wideo publikują zarówno telewizje jak i wydawcy internetowi; jedni i drudzy robią to zarówno online jak i offline. W praktyce oznacza to wzrost produkcji wideo dedykowanych do internetu i podniesienie ich jakości. W konsekwencji zrobienie dobrego wideo nadal będzie bardzo drogie.

3. Wideo na VoD
Podstawowym źródłem publikowanych treści wideo są i pozostaną platformy VoD, które sprofesjonalizują się w przeciągu najbliższych lat. Zaczynają się wokół nich pojawiać kolejne systemy analityczne - tak jak ostatnio do Facebooka. Youtube także udostępnia coraz więcej danych. Rynek obecnie zaczyna uczyć się tych platform i myśleć o tym, jak włączyć je w całościową strategię.

4. Mierzenie skuteczności wideo
Włączenie materiałów wideo do pomiaru mierzonego zachowaniem w ramach kampanii - CTR, sprzedaż itp. W działaniach digitalowych kluczowym problemem jest przełożenie oglądalności wideo na bezpośrednie efekty - kliknięcia, wypełnienia formularzy, zakupy. Dotychczasowe powszechnie stosowane modele ekonometryczne są niewystarczająco precyzyjne do tego zadania. Niektórzy na pewno będą śledzić efektywność wideo zwykłymi CTRami. W efekcie rozwiną się systemy do analityki reklamowej wideo.

5. Profesjonalizacja vlogosfery
Teraz każdy może być nadawcą wideo: od nastolatka po prezydenta. Młodzi twórcy wideo już się zrzeszyli wobec reklamodawców i nauczyli, czym jest dla nich efektywność. W rezultacie będą coraz bardziej profesjonalizować swoje produkcje, za które częściowo zapłacą reklamodawcy. Dla twórców rynek szybko stanie się bardzo ciasny.

6. Wzrost znaczenia formatów wideo w reklamie banerowej
Na serwisach i portalach będzie się pojawiać coraz więcej displayowych reklam wideo, które będą rozliczane bezpośrednio za obejrzenia do końca. Agencje reklamowe zacierają ręce - pojawią się nowe miejsca w budżetach dużych kampanii.

7. Telewizyjna reklama wideo zacznie się uczyć od internetowej
Wydawcy wideo już wiedzą, że do internetu trzeba puszczać dedykowany materiał, np.unboxing. Niedługo uświadomią sobie, że tradycyjna reklama telewizyjna też będzie musiała się zmienić. Na zachodzie „na dużym telewizorze” już są emitowane unboxingi z Youtube’a. U nas w takich reklamach występuje chociażby Radek Kotarski.

8. Do spójnego pomiaru wideo jeszcze bardzo daleka droga
Na razie nie widać sensownego rozwiązania do mierzenia oglądalności tego samego contentu wideo na telewizorze i online. Rozwiązania oferowane przez największych dostawców z rynku paneli badawczych opierają się wciąż na bardzo dużych estymacjach. Nie ma również przejrzystych danych na temat popularności contentu wideo na platformach VoD; powszechnie dostępne są tylko dane z Megapanelu, które o poszczególnych tytułach nic nie mówią.

9. Big Data w wideo jeszcze przed nami
Tak naprawdę powszechnie dostępne są już zaawansowane systemy do pomiaru popularności treści wideo mierzące atrakcyjność sekunda po sekundzie, analizujące wzorce zachowań i atrybuty filmów. Tego typu systemy zostały m.in. wykorzystane do stworzenia serialu Netflixa „House of Cards” i mogą być stosowane przez każdego polskiego wydawcę. Są jednak na tyle drogie, że ich integracja w pozostałe systemy analityczne jeszcze przez jakiś czas nie będzie się nikomu w Polsce opłacała.

10. Integracja wideo z innymi kanałami komunikacji
Wygrają ci, którzy będą potrafili zintegrować wideo ze swoimi pozostałymi kanałami komunikacji i stworzyć przy tym spójną strategię, gdzie video będzie rozliczane na równi z innymi mediami. Na razie wiadomo, że w miarę rzetelny pomiar efektywności można przeprowadzić przede wszystkim wewnątrz ekosystemu cyfrowego. Sensownie będą mogły do tego podejść podmioty stricte internetowe (głównie e-commerce), dla których wideo to jeden z kilku różnych sposobów komunikacji. Telewizje natomiast zaczną uczyć się digitalu.

Źródło: IRCenter

::

Już wkrótce odbędzie sie kolejna edycja konferencji "Wideo w sieci", organizowanej przez "Brief". Szczegóły zdradzimy niebawem.

Zobacz także: Druga odsłona „Wideo w sieci” za nami.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.