10 trendów w wideo marketingu

10 trendów w wideo marketingu

Brief.pl / Wiedza

Aby skutecznie wykorzystywać potencjał, który kryje się za treściami wideo, warto śledzić jak zmienia się to narzędzie i sposoby korzystania z niego. Poniżej prezentujemy listę 10 trendów w wideo marketingu, opisanych przez ekspertów z agencji badawczej IRCenter.

-

1. Wideo na urządzeniach mobilnych
Rośnie liczba młodych osób oglądających treści wideo na smartfonach i tabletach. Z biegiem czasu konsumenci coraz bardziej przyzwyczajać się będą do oglądania treści zmieniając przy tym ekrany. Wydawcy będą musieli zatem publikować content video wielokanałowo - przez strony WWW, aplikacje mobilne, TV i inne.

2. Zaciera się różnica między wydawcami telewizyjnymi i internetowymi
Treści w formie wideo publikują zarówno telewizje jak i wydawcy internetowi; jedni i drudzy robią to zarówno online jak i offline. W praktyce oznacza to wzrost produkcji wideo dedykowanych do internetu i podniesienie ich jakości. W konsekwencji zrobienie dobrego wideo nadal będzie bardzo drogie.

3. Wideo na VoD
Podstawowym źródłem publikowanych treści wideo są i pozostaną platformy VoD, które sprofesjonalizują się w przeciągu najbliższych lat. Zaczynają się wokół nich pojawiać kolejne systemy analityczne - tak jak ostatnio do Facebooka. Youtube także udostępnia coraz więcej danych. Rynek obecnie zaczyna uczyć się tych platform i myśleć o tym, jak włączyć je w całościową strategię.

4. Mierzenie skuteczności wideo
Włączenie materiałów wideo do pomiaru mierzonego zachowaniem w ramach kampanii - CTR, sprzedaż itp. W działaniach digitalowych kluczowym problemem jest przełożenie oglądalności wideo na bezpośrednie efekty - kliknięcia, wypełnienia formularzy, zakupy. Dotychczasowe powszechnie stosowane modele ekonometryczne są niewystarczająco precyzyjne do tego zadania. Niektórzy na pewno będą śledzić efektywność wideo zwykłymi CTRami. W efekcie rozwiną się systemy do analityki reklamowej wideo.

5. Profesjonalizacja vlogosfery
Teraz każdy może być nadawcą wideo: od nastolatka po prezydenta. Młodzi twórcy wideo już się zrzeszyli wobec reklamodawców i nauczyli, czym jest dla nich efektywność. W rezultacie będą coraz bardziej profesjonalizować swoje produkcje, za które częściowo zapłacą reklamodawcy. Dla twórców rynek szybko stanie się bardzo ciasny.

6. Wzrost znaczenia formatów wideo w reklamie banerowej
Na serwisach i portalach będzie się pojawiać coraz więcej displayowych reklam wideo, które będą rozliczane bezpośrednio za obejrzenia do końca. Agencje reklamowe zacierają ręce - pojawią się nowe miejsca w budżetach dużych kampanii.

7. Telewizyjna reklama wideo zacznie się uczyć od internetowej
Wydawcy wideo już wiedzą, że do internetu trzeba puszczać dedykowany materiał, np.unboxing. Niedługo uświadomią sobie, że tradycyjna reklama telewizyjna też będzie musiała się zmienić. Na zachodzie „na dużym telewizorze” już są emitowane unboxingi z Youtube’a. U nas w takich reklamach występuje chociażby Radek Kotarski.

8. Do spójnego pomiaru wideo jeszcze bardzo daleka droga
Na razie nie widać sensownego rozwiązania do mierzenia oglądalności tego samego contentu wideo na telewizorze i online. Rozwiązania oferowane przez największych dostawców z rynku paneli badawczych opierają się wciąż na bardzo dużych estymacjach. Nie ma również przejrzystych danych na temat popularności contentu wideo na platformach VoD; powszechnie dostępne są tylko dane z Megapanelu, które o poszczególnych tytułach nic nie mówią.

9. Big Data w wideo jeszcze przed nami
Tak naprawdę powszechnie dostępne są już zaawansowane systemy do pomiaru popularności treści wideo mierzące atrakcyjność sekunda po sekundzie, analizujące wzorce zachowań i atrybuty filmów. Tego typu systemy zostały m.in. wykorzystane do stworzenia serialu Netflixa „House of Cards” i mogą być stosowane przez każdego polskiego wydawcę. Są jednak na tyle drogie, że ich integracja w pozostałe systemy analityczne jeszcze przez jakiś czas nie będzie się nikomu w Polsce opłacała.

10. Integracja wideo z innymi kanałami komunikacji
Wygrają ci, którzy będą potrafili zintegrować wideo ze swoimi pozostałymi kanałami komunikacji i stworzyć przy tym spójną strategię, gdzie video będzie rozliczane na równi z innymi mediami. Na razie wiadomo, że w miarę rzetelny pomiar efektywności można przeprowadzić przede wszystkim wewnątrz ekosystemu cyfrowego. Sensownie będą mogły do tego podejść podmioty stricte internetowe (głównie e-commerce), dla których wideo to jeden z kilku różnych sposobów komunikacji. Telewizje natomiast zaczną uczyć się digitalu.

Źródło: IRCenter

::

Już wkrótce odbędzie sie kolejna edycja konferencji "Wideo w sieci", organizowanej przez "Brief". Szczegóły zdradzimy niebawem.

Zobacz także: Druga odsłona „Wideo w sieci” za nami.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.