W co inwestuje Lewandowski?

W co inwestuje Lewandowski?

Brief.pl / Aktualności

Cytując Michała Sadowskiego z Brand24 ostatni raz mówiono tyle o Polaku przy wyborach Papieża. Robert Lewandowski nie schodzi z ust kibiców piłki nożnej i nie tylko... Głośno o nim również kontekście jego inwestycji biznesowych.

-

W styczniu 2014 roku Robert Lewandowski dołączył do jednego z polskich funduszy venture capital Protos VC, który zajmuje się inwestycją w startupy. Został założony rok wcześniej przez sześciu przedsiębiorców internetowych.

Lewandowski ma na swoim koncie już 12 inwestycji, jedną z nich jest serwis modowy Allani.pl, pod którym znajdują się takie serwisy jak Zalando, Answear czy Eobuwie. Niedawno platforma została wykupiona przez spółkę Domondi.pl kontrolowaną przez Wirtualną Polskę. Dzięki inwestycji polski piłkarz zarobił 500 proc. początkowej transakcji, która wynosiła 11,3 mln złotych.

Taktyką Lewandowaskiego jest inwestycja w startupy internetowe, które są w początkowej fazie rozwoju. Zatem na co postawił polski piłkarz?

Jedną z firm, na które warto zwrócić uwagę jest Lokalny Rolnik – platforma zakupowa, dzięki której możliwy jest zakup żywności ekologicznej prosto od rolników, sadowników czy hodowców. Projekt promuje zdrowe żywienie i skupia wokół siebie lokalnych producentów i konsumentów. Jest on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Kolejny produkt oparty na lokalności, który dostrzegł Lewy to Gimmy – aplikacja mobilna poświęcona wyprzedażom garażowym w najbliższej okolicy.

Ciekawą inwestycją jest również zaangażowanie kapitałowe w powstały w 2013 Mustache, założony przez Konrada Ozdowy i Patricka Debę, laureatów 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2015. To sklep internetowy prezentujący projektantów mody i designerów. Mustache to także organizowane dwa razy w roku w Warszawie targi mody, na których można znaleźć polskie i zagraniczne produkty ze świata mody.

Kolejny biznes warty uwagi to Shoplo. Jest to platforma przeznaczona dla przedsiębiorców, którzy chcą założyć własny sklep internetowy – znajdą na nim gotowe szablony, dostosowany system płatności czy narzędzia do marketingu. Dodatkowo każdy korzystający z usługi otrzymuje tak zwany pakiet korzyści na rozkręcenie biznesu o wartości 5 tysięcy złotych.

Prócz startupów Robert Lewandowski postawił także na nieruchomości. W ostatnim czasie stał się współwłaścicielem w spółce LS Investment, która planuję budowę osiedla apartamentowców. Ale wciąż to nie wszystkie działania biznesowe, jakimi może się pochwalić najpopularniejszy polski sportowiec. Stworzył on bowiem specjalną kolekcję gadżetów dla swoich fanów! Są toprzede wszystkim kubki i obudowy na telefon, któż by się oparł gażetom z wizerunkiem Lewego? 

 

::

Zdjęcia: facebook.com/rl9official

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.