Polskie pawilony na Expo

Polskie pawilony na Expo

Brief for Poland / Aktualności

Historia cyklicznych wystaw światowych sięga 1751 roku, kiedy to w Londynie miało miejsce pierwsze tego typu wydarzenie. Kolejne dwie odbyły się w 1798 i 1802 w Paryżu. Jednak za pierwszą prawdziwie międzynarodową wystawę światową uznaje się Wielką Wystawę w Londynie w 1851. Do końca października trwa EXPO 2015 w Mediolanie, jest to okazja do sprawdzenia, jak wyglądały polskie pawilony podczas ostatnich wystaw?

-

Expo 2015, Mediolan, Włochy

W tym roku hasłem przewodnim EXPO jest "Wyżywienie planety, energia dla życia”. Autorem koncepcji architektonicznej jest warszawska pracownia 2pm, a za scenariusz ekspozycji odpowiada firma Platige Image. Wnętrze kryje się za ażurową konstrukcją, nawiązującą do drewnianych skrzynek na jabłka.

Wejście do pawilonu Polski prowadzi przez wysoką, wąską szczelinę, która kieruje gości do sadu jabłoni, inspirowanego obrazem Mehoffera pt. „Dziwny ogród”.

Motto polskiej ekspozycji brzmi „Abbiate ogni speranza, voi che entrate!”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „Nasyćcie się wszelką nadzieją wy, którzy wchodzicie!”. Według pomysłodawców jest to świadoma trawestacja strofy z „Boskiej komedii” Dantego.Pawilon Polski jest czwartym co do wielkości pawilonem wśród wszystkich krajów biorących udział w Wystawie.

Motywem przewodnim pawilonu jest sad jabłoni. Dzięki wykorzystaniu luster powierzchnia wydaje sie dużo większa. W przestrzeni ogrodu pojawiają się również audiowizualne nawiązania do cenionej we Włoszech poezji Wisławy Szymborskiej.

Na niemal 1400 mkw. przestrzeni ekspozycyjnej znalazły się m.in. instalacja multimedialna prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy, przestrzeń interakcji z najmłodszymi gośćmi pawilonu, wystawy czasowe i regionalne, restauracja, sklep czy sala kinowa.

Foto: www.expo.gov.pl

::

W 2012 roku Expo odbyło się w Yeosu w Korei Południowej, jednak Polska nie brała w nim udziału.

::

Expo 2010, Szanghaj, Chiny

Polski pawilon zaprojektowany przez pracownię WWA Architekci, nawiązywał do motywów ludowych wycinanek, tworzących ażurowe opakowanie bryły.

Odwiedziło go 8,5 mln osób, co było to uznawane za ogromny sukces Polski.

Foto: Materiały prasowe

::

Expo 2008, Saragossa, Hiszpania

Wystawa światowa w Saragossie odbyła się pod hasłem „Woda a zrównoważony rozwój”, natomiast hasło przewodnie udziału naszego kraju w wystawie brzmiało „Twórz i dbaj”. Polski pawilon otrzymał trzecią nagrodę w kategorii najatrakcyjniejszych pawilonów.

 

Foto: materiały prasowe

::

O udziale Polski w światowych wystawach Expo będziemy można przeczytać w najbliższych wydaniach magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.