Polskie pawilony na Expo

Polskie pawilony na Expo

Brief for Poland / Aktualności

Historia cyklicznych wystaw światowych sięga 1751 roku, kiedy to w Londynie miało miejsce pierwsze tego typu wydarzenie. Kolejne dwie odbyły się w 1798 i 1802 w Paryżu. Jednak za pierwszą prawdziwie międzynarodową wystawę światową uznaje się Wielką Wystawę w Londynie w 1851. Do końca października trwa EXPO 2015 w Mediolanie, jest to okazja do sprawdzenia, jak wyglądały polskie pawilony podczas ostatnich wystaw?

-

Expo 2015, Mediolan, Włochy

W tym roku hasłem przewodnim EXPO jest "Wyżywienie planety, energia dla życia”. Autorem koncepcji architektonicznej jest warszawska pracownia 2pm, a za scenariusz ekspozycji odpowiada firma Platige Image. Wnętrze kryje się za ażurową konstrukcją, nawiązującą do drewnianych skrzynek na jabłka.

Wejście do pawilonu Polski prowadzi przez wysoką, wąską szczelinę, która kieruje gości do sadu jabłoni, inspirowanego obrazem Mehoffera pt. „Dziwny ogród”.

Motto polskiej ekspozycji brzmi „Abbiate ogni speranza, voi che entrate!”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „Nasyćcie się wszelką nadzieją wy, którzy wchodzicie!”. Według pomysłodawców jest to świadoma trawestacja strofy z „Boskiej komedii” Dantego.Pawilon Polski jest czwartym co do wielkości pawilonem wśród wszystkich krajów biorących udział w Wystawie.

Motywem przewodnim pawilonu jest sad jabłoni. Dzięki wykorzystaniu luster powierzchnia wydaje sie dużo większa. W przestrzeni ogrodu pojawiają się również audiowizualne nawiązania do cenionej we Włoszech poezji Wisławy Szymborskiej.

Na niemal 1400 mkw. przestrzeni ekspozycyjnej znalazły się m.in. instalacja multimedialna prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy, przestrzeń interakcji z najmłodszymi gośćmi pawilonu, wystawy czasowe i regionalne, restauracja, sklep czy sala kinowa.

Foto: www.expo.gov.pl

::

W 2012 roku Expo odbyło się w Yeosu w Korei Południowej, jednak Polska nie brała w nim udziału.

::

Expo 2010, Szanghaj, Chiny

Polski pawilon zaprojektowany przez pracownię WWA Architekci, nawiązywał do motywów ludowych wycinanek, tworzących ażurowe opakowanie bryły.

Odwiedziło go 8,5 mln osób, co było to uznawane za ogromny sukces Polski.

Foto: Materiały prasowe

::

Expo 2008, Saragossa, Hiszpania

Wystawa światowa w Saragossie odbyła się pod hasłem „Woda a zrównoważony rozwój”, natomiast hasło przewodnie udziału naszego kraju w wystawie brzmiało „Twórz i dbaj”. Polski pawilon otrzymał trzecią nagrodę w kategorii najatrakcyjniejszych pawilonów.

 

Foto: materiały prasowe

::

O udziale Polski w światowych wystawach Expo będziemy można przeczytać w najbliższych wydaniach magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.