Polskie pawilony na Expo

Polskie pawilony na Expo

Brief for Poland / Aktualności

Historia cyklicznych wystaw światowych sięga 1751 roku, kiedy to w Londynie miało miejsce pierwsze tego typu wydarzenie. Kolejne dwie odbyły się w 1798 i 1802 w Paryżu. Jednak za pierwszą prawdziwie międzynarodową wystawę światową uznaje się Wielką Wystawę w Londynie w 1851. Do końca października trwa EXPO 2015 w Mediolanie, jest to okazja do sprawdzenia, jak wyglądały polskie pawilony podczas ostatnich wystaw?

-

Expo 2015, Mediolan, Włochy

W tym roku hasłem przewodnim EXPO jest "Wyżywienie planety, energia dla życia”. Autorem koncepcji architektonicznej jest warszawska pracownia 2pm, a za scenariusz ekspozycji odpowiada firma Platige Image. Wnętrze kryje się za ażurową konstrukcją, nawiązującą do drewnianych skrzynek na jabłka.

Wejście do pawilonu Polski prowadzi przez wysoką, wąską szczelinę, która kieruje gości do sadu jabłoni, inspirowanego obrazem Mehoffera pt. „Dziwny ogród”.

Motto polskiej ekspozycji brzmi „Abbiate ogni speranza, voi che entrate!”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „Nasyćcie się wszelką nadzieją wy, którzy wchodzicie!”. Według pomysłodawców jest to świadoma trawestacja strofy z „Boskiej komedii” Dantego.Pawilon Polski jest czwartym co do wielkości pawilonem wśród wszystkich krajów biorących udział w Wystawie.

Motywem przewodnim pawilonu jest sad jabłoni. Dzięki wykorzystaniu luster powierzchnia wydaje sie dużo większa. W przestrzeni ogrodu pojawiają się również audiowizualne nawiązania do cenionej we Włoszech poezji Wisławy Szymborskiej.

Na niemal 1400 mkw. przestrzeni ekspozycyjnej znalazły się m.in. instalacja multimedialna prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy, przestrzeń interakcji z najmłodszymi gośćmi pawilonu, wystawy czasowe i regionalne, restauracja, sklep czy sala kinowa.

Foto: www.expo.gov.pl

::

W 2012 roku Expo odbyło się w Yeosu w Korei Południowej, jednak Polska nie brała w nim udziału.

::

Expo 2010, Szanghaj, Chiny

Polski pawilon zaprojektowany przez pracownię WWA Architekci, nawiązywał do motywów ludowych wycinanek, tworzących ażurowe opakowanie bryły.

Odwiedziło go 8,5 mln osób, co było to uznawane za ogromny sukces Polski.

Foto: Materiały prasowe

::

Expo 2008, Saragossa, Hiszpania

Wystawa światowa w Saragossie odbyła się pod hasłem „Woda a zrównoważony rozwój”, natomiast hasło przewodnie udziału naszego kraju w wystawie brzmiało „Twórz i dbaj”. Polski pawilon otrzymał trzecią nagrodę w kategorii najatrakcyjniejszych pawilonów.

 

Foto: materiały prasowe

::

O udziale Polski w światowych wystawach Expo będziemy można przeczytać w najbliższych wydaniach magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.