Polskie pawilony na Expo

Polskie pawilony na Expo

Brief for Poland / Aktualności

Historia cyklicznych wystaw światowych sięga 1751 roku, kiedy to w Londynie miało miejsce pierwsze tego typu wydarzenie. Kolejne dwie odbyły się w 1798 i 1802 w Paryżu. Jednak za pierwszą prawdziwie międzynarodową wystawę światową uznaje się Wielką Wystawę w Londynie w 1851. Do końca października trwa EXPO 2015 w Mediolanie, jest to okazja do sprawdzenia, jak wyglądały polskie pawilony podczas ostatnich wystaw?

-

Expo 2015, Mediolan, Włochy

W tym roku hasłem przewodnim EXPO jest "Wyżywienie planety, energia dla życia”. Autorem koncepcji architektonicznej jest warszawska pracownia 2pm, a za scenariusz ekspozycji odpowiada firma Platige Image. Wnętrze kryje się za ażurową konstrukcją, nawiązującą do drewnianych skrzynek na jabłka.

Wejście do pawilonu Polski prowadzi przez wysoką, wąską szczelinę, która kieruje gości do sadu jabłoni, inspirowanego obrazem Mehoffera pt. „Dziwny ogród”.

Motto polskiej ekspozycji brzmi „Abbiate ogni speranza, voi che entrate!”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „Nasyćcie się wszelką nadzieją wy, którzy wchodzicie!”. Według pomysłodawców jest to świadoma trawestacja strofy z „Boskiej komedii” Dantego.Pawilon Polski jest czwartym co do wielkości pawilonem wśród wszystkich krajów biorących udział w Wystawie.

Motywem przewodnim pawilonu jest sad jabłoni. Dzięki wykorzystaniu luster powierzchnia wydaje sie dużo większa. W przestrzeni ogrodu pojawiają się również audiowizualne nawiązania do cenionej we Włoszech poezji Wisławy Szymborskiej.

Na niemal 1400 mkw. przestrzeni ekspozycyjnej znalazły się m.in. instalacja multimedialna prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy, przestrzeń interakcji z najmłodszymi gośćmi pawilonu, wystawy czasowe i regionalne, restauracja, sklep czy sala kinowa.

Foto: www.expo.gov.pl

::

W 2012 roku Expo odbyło się w Yeosu w Korei Południowej, jednak Polska nie brała w nim udziału.

::

Expo 2010, Szanghaj, Chiny

Polski pawilon zaprojektowany przez pracownię WWA Architekci, nawiązywał do motywów ludowych wycinanek, tworzących ażurowe opakowanie bryły.

Odwiedziło go 8,5 mln osób, co było to uznawane za ogromny sukces Polski.

Foto: Materiały prasowe

::

Expo 2008, Saragossa, Hiszpania

Wystawa światowa w Saragossie odbyła się pod hasłem „Woda a zrównoważony rozwój”, natomiast hasło przewodnie udziału naszego kraju w wystawie brzmiało „Twórz i dbaj”. Polski pawilon otrzymał trzecią nagrodę w kategorii najatrakcyjniejszych pawilonów.

 

Foto: materiały prasowe

::

O udziale Polski w światowych wystawach Expo będziemy można przeczytać w najbliższych wydaniach magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?