Polskie pawilony na Expo

Polskie pawilony na Expo

Brief for Poland / Aktualności

Historia cyklicznych wystaw światowych sięga 1751 roku, kiedy to w Londynie miało miejsce pierwsze tego typu wydarzenie. Kolejne dwie odbyły się w 1798 i 1802 w Paryżu. Jednak za pierwszą prawdziwie międzynarodową wystawę światową uznaje się Wielką Wystawę w Londynie w 1851. Do końca października trwa EXPO 2015 w Mediolanie, jest to okazja do sprawdzenia, jak wyglądały polskie pawilony podczas ostatnich wystaw?

-

Expo 2015, Mediolan, Włochy

W tym roku hasłem przewodnim EXPO jest "Wyżywienie planety, energia dla życia”. Autorem koncepcji architektonicznej jest warszawska pracownia 2pm, a za scenariusz ekspozycji odpowiada firma Platige Image. Wnętrze kryje się za ażurową konstrukcją, nawiązującą do drewnianych skrzynek na jabłka.

Wejście do pawilonu Polski prowadzi przez wysoką, wąską szczelinę, która kieruje gości do sadu jabłoni, inspirowanego obrazem Mehoffera pt. „Dziwny ogród”.

Motto polskiej ekspozycji brzmi „Abbiate ogni speranza, voi che entrate!”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „Nasyćcie się wszelką nadzieją wy, którzy wchodzicie!”. Według pomysłodawców jest to świadoma trawestacja strofy z „Boskiej komedii” Dantego.Pawilon Polski jest czwartym co do wielkości pawilonem wśród wszystkich krajów biorących udział w Wystawie.

Motywem przewodnim pawilonu jest sad jabłoni. Dzięki wykorzystaniu luster powierzchnia wydaje sie dużo większa. W przestrzeni ogrodu pojawiają się również audiowizualne nawiązania do cenionej we Włoszech poezji Wisławy Szymborskiej.

Na niemal 1400 mkw. przestrzeni ekspozycyjnej znalazły się m.in. instalacja multimedialna prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy, przestrzeń interakcji z najmłodszymi gośćmi pawilonu, wystawy czasowe i regionalne, restauracja, sklep czy sala kinowa.

Foto: www.expo.gov.pl

::

W 2012 roku Expo odbyło się w Yeosu w Korei Południowej, jednak Polska nie brała w nim udziału.

::

Expo 2010, Szanghaj, Chiny

Polski pawilon zaprojektowany przez pracownię WWA Architekci, nawiązywał do motywów ludowych wycinanek, tworzących ażurowe opakowanie bryły.

Odwiedziło go 8,5 mln osób, co było to uznawane za ogromny sukces Polski.

Foto: Materiały prasowe

::

Expo 2008, Saragossa, Hiszpania

Wystawa światowa w Saragossie odbyła się pod hasłem „Woda a zrównoważony rozwój”, natomiast hasło przewodnie udziału naszego kraju w wystawie brzmiało „Twórz i dbaj”. Polski pawilon otrzymał trzecią nagrodę w kategorii najatrakcyjniejszych pawilonów.

 

Foto: materiały prasowe

::

O udziale Polski w światowych wystawach Expo będziemy można przeczytać w najbliższych wydaniach magazynu "Brief".

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.