wp - grudzien 2016

Jak zmienił się świat #w10lat. Jubileusz Fundacji Orange

Jak zmienił się świat #w10lat. Jubileusz Fundacji Orange

Brief.pl / Patronaty

Co piąty Polak nie wyobraża sobie życia bez Internetu – wynika z sondażu IBRiS dla Fundacji Orange. W ostatnich 10 latach rozwój nowoczesnych technologii najbardziej wpłynął na sposób zdobywania informacji i utrzymywania kontaktów. Z okazji jubileuszu 10lecia Fundacja pokazuje, jak zmienił się świat #w10lat i zaprasza do konkursu połączonego z akcją charytatywną na www.w10lat.pl.

-

W 2005 roku Facebook miał „tylko” 6 mln użytkowników, na YouTube pojawił się pierwszy film, nie było Twittera i smartfonów. Dziś do największego społecznościowego serwisu video trafia co minutę 300 godzin materiału, dziennie publikowanych jest ok. 800 mln nowych tweetów, a Facebooka używa 1,5 mld ludzi. W 2005 roku polski internauta spędzał w sieci średnio 20 godzin miesięcznie, a w 2014 - prawie 73.

- Jubileusz 10lecia Fundacji Orange skłonił nas do refleksji na temat zmian, jakie zaszły w świecie od czasu jej powołania. Internet i technologie znacząco wpływały na potrzeby społeczne. Zapewnienie dostępu do nich to pierwszy krok w cyfryzacji. A coraz większą rolę odgrywa rozwój kompetencji, które pozwalają korzystać ze zdobyczy cywilizacji w sposób bezpieczny, pożyteczny i twórczy. - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange. – Działania Fundacji w tym zakresie przynoszą konkretne efekty – zdecydowana większość uczestników jej projektów przyznaje, że dzięki nim zdobywa nową wiedzę i cyfrowe umiejętności. Wśród nich są osoby z małych miast i wsi, w których dostęp do nowoczesnych zajęć bywa dosyć ograniczony.

Jak pokazało badanie sondażowe przeprowadzone na zlecenie Fundacji Orange "Postrzeganie Internetu i nowych technologii”, Internet jest dziś dla Polaków przede wszystkim narzędziem pracy, w dalszej kolejności kanałem komunikacji. Zdaniem respondentów, w ostatnich 10 latach najsilniej wpłynął na zdobywanie wiedzy i informacji (53 proc.badanych), załatwianie spraw finansowych (44proc.) oraz komunikację ze znajomymi i rodziną (42proc).

- Obserwujemy coraz głębsze wrastanie Internetu w codzienne życie Polaków i wpasowywanie go do własnych, zróżnicowanych stylów życia. Duże grupy osób podchodzą do nowych środków komunikowania wybiórczo, rozpatrując je przede wszystkim pod kątem realnej przydatności w życiu prywatnym i zawodowym. – komentuje wyniki dr hab. Mirosław Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, medioznawca. - Jednocześnie widać też wzrost zaufania do Sieci - jeszcze nie tak dawno temu większość naszych rodaków obawiała się dokonywania transakcji finansowych online.

Polacy dość chętnie uczą się nowych technologii, choć nie są ich pasjonatami - za takich uważa się niespełna co dziesiąty badany. 5 proc. postrzega je jako niezrozumiałe i nie jest nimi zainteresowane. Na pytanie o obawy związane z rozwojem cyfrowym, prawie jedna piąta respondentów wskazała na ryzyko osłabienia więzi międzyludzkich, 14 proc. boi się nienadążania za tempem zmian. Jednocześnie prawie połowa z nich postrzega technologie jako szansę na rozwój i nie ma przed nim obaw.

W związku z jubileuszem 10lecia Fundacja Orange prowadzi kampanię „Świat #w10lat”, której celem jest pobudzenie debaty na temat wpływu nowoczesnych technologii na społeczne potrzeby. Na stronie www.w10lat.pl zebrano dane i ciekawostki pokazujące tempo rozwoju wybranych aspektów cyfryzacji w ostatniej dekadzie. Internauci mogą wziąć udział w konkursie połączonym z charytatywną akcją na www.w10lat.pl/konkurs. Wystarczy do 13 listopada przesłać zdjęcie, które nawiązuje do zmiany #w10lat i kreatywnie przerobić je przy pomocy aplikacji. Autorzy najciekawszych prac mogą wygrać tablet. Dodatkowo, za każde 100 zgłoszeń Fundacja zorganizuje jeden warsztat druku 3D dla dzieci z małych miast i wsi we współpracy z FabLab Trójmiasto. Żółta furgonetka mobilnego FabLab’u wypełniona nowoczesnymi technologiami odwiedzi wybrane lokalizacje w Polsce.

Fundacja Orange  od 2005 roku realizuje autorskie programy społeczne, jest jedyną fundacja korporacyjna wśród telekomów w Polsce. Nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, wsparła powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży. Wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek publicznych i 10 tys. szkół, wspomogła 1000 szpitali, ponad 900 organizacji w Polsce oraz 3 tys. dzieci z wadą słuchu. Wyposaża i pomaga prowadzić multimedialne pracownie w 77 małych miastach i wsiach. We wrześniu 2015 otworzyła nowy program skierowany do świetlic szkolnych MegaMisja. Za swoją działalność otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, w tym dwukrotnie tytuł Dobroczyńcy Roku oraz nagrodę specjalną: Nowe Trendy Społecznego Zaangażowania. Do tej pory przeznaczyła ponad 150 mln zł na inicjatywy społeczne. W swoje działania angażuje 3000 wolontariuszy rocznie. Działanie organizacji jest częścią strategii społecznej odpowiedzialności Orange.

::

Źródło: Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.