Rekordowy zakup w branży technologicznej

Rekordowy zakup w branży technologicznej

Brief.pl / Aktualności

Firma Dell, jeden z ważniejszych podmiotów na rynku producentów komputerów, pobiła dziś światowy rekord. Nie dotyczy on jednak liczby sprzedanych w ostatnim roku produktów – koncern ogłosił zakup spółki EMC, zajmującej się przechowywaniem danych, za zawrotną sumę 67 miliardów dolarów. Jest to najdroższa do tej pory akwizycja jednej firmy technologicznej przez drugą.

-

Pogłoski o tym, że Dell planuje nieco zmienić swój profil działalności i przesunąć punkt ciężkości z rynku komputerów osobistych na usługi związane z przechowywaniem danych, krążyły od pewnego czasu. Ogłoszona transakcja nie jest więc dużym zaskoczeniem, nawet jeśli suma, na jaką opiewa, jest zawrotna. Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez Financial Times, cena za jedną akcję EMC wyniesie ok. 33,15 dol. Jak zaznaczył Michael Dell, szef firmy komputerowej, celem tego zakupu jest rozwinięcie koncernu w tych obszarach, które dzisiaj są najważniejsze i w stronę których przesuwają się wszystkie technologie informacyjne.

Szacuje się, że transakcja, która na razie wciąż oczekuje na zgodę akcjonariuszy, zakończy się w przyszłym roku. Zgodnie z danymi agencji informacyjnej Reuters, umowa zawiera klauzulę, która pozwala EMC na poszukiwanie lepszych ofert przez kolejne 60 dni. Trudno jednak spodziewać się lepszej oferty od tej zaproponowanej przez Dell.

Warto dodać, że jakiś czas temu EMC prowadziło rozmowy z firmą Hewlett-Packard, jednak umowa ostatecznie nie doszła do skutku. Ciekawić może również to, że transakcja ta jest działaniem wbrew panującemu w branży technologicznej trendowi, zapoczątkowanemu choćby przez wspomniany HP czy eBay, polegającemu na „dzieleniu” firm tak, by poszczególne spółki mogły skupić się na konkretnych dziedzinach.

::

Fot. Wikimedia / CC 2.0.

 

Tagi:

Dell EMC HP

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.