Rekordowy zakup w branży technologicznej

Rekordowy zakup w branży technologicznej

Brief.pl / Aktualności

Firma Dell, jeden z ważniejszych podmiotów na rynku producentów komputerów, pobiła dziś światowy rekord. Nie dotyczy on jednak liczby sprzedanych w ostatnim roku produktów – koncern ogłosił zakup spółki EMC, zajmującej się przechowywaniem danych, za zawrotną sumę 67 miliardów dolarów. Jest to najdroższa do tej pory akwizycja jednej firmy technologicznej przez drugą.

-

Pogłoski o tym, że Dell planuje nieco zmienić swój profil działalności i przesunąć punkt ciężkości z rynku komputerów osobistych na usługi związane z przechowywaniem danych, krążyły od pewnego czasu. Ogłoszona transakcja nie jest więc dużym zaskoczeniem, nawet jeśli suma, na jaką opiewa, jest zawrotna. Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez Financial Times, cena za jedną akcję EMC wyniesie ok. 33,15 dol. Jak zaznaczył Michael Dell, szef firmy komputerowej, celem tego zakupu jest rozwinięcie koncernu w tych obszarach, które dzisiaj są najważniejsze i w stronę których przesuwają się wszystkie technologie informacyjne.

Szacuje się, że transakcja, która na razie wciąż oczekuje na zgodę akcjonariuszy, zakończy się w przyszłym roku. Zgodnie z danymi agencji informacyjnej Reuters, umowa zawiera klauzulę, która pozwala EMC na poszukiwanie lepszych ofert przez kolejne 60 dni. Trudno jednak spodziewać się lepszej oferty od tej zaproponowanej przez Dell.

Warto dodać, że jakiś czas temu EMC prowadziło rozmowy z firmą Hewlett-Packard, jednak umowa ostatecznie nie doszła do skutku. Ciekawić może również to, że transakcja ta jest działaniem wbrew panującemu w branży technologicznej trendowi, zapoczątkowanemu choćby przez wspomniany HP czy eBay, polegającemu na „dzieleniu” firm tak, by poszczególne spółki mogły skupić się na konkretnych dziedzinach.

::

Fot. Wikimedia / CC 2.0.

 

Tagi:

Dell EMC HP

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.