Rekordowy zakup w branży technologicznej

Rekordowy zakup w branży technologicznej

Brief.pl / Aktualności

Firma Dell, jeden z ważniejszych podmiotów na rynku producentów komputerów, pobiła dziś światowy rekord. Nie dotyczy on jednak liczby sprzedanych w ostatnim roku produktów – koncern ogłosił zakup spółki EMC, zajmującej się przechowywaniem danych, za zawrotną sumę 67 miliardów dolarów. Jest to najdroższa do tej pory akwizycja jednej firmy technologicznej przez drugą.

-

Pogłoski o tym, że Dell planuje nieco zmienić swój profil działalności i przesunąć punkt ciężkości z rynku komputerów osobistych na usługi związane z przechowywaniem danych, krążyły od pewnego czasu. Ogłoszona transakcja nie jest więc dużym zaskoczeniem, nawet jeśli suma, na jaką opiewa, jest zawrotna. Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez Financial Times, cena za jedną akcję EMC wyniesie ok. 33,15 dol. Jak zaznaczył Michael Dell, szef firmy komputerowej, celem tego zakupu jest rozwinięcie koncernu w tych obszarach, które dzisiaj są najważniejsze i w stronę których przesuwają się wszystkie technologie informacyjne.

Szacuje się, że transakcja, która na razie wciąż oczekuje na zgodę akcjonariuszy, zakończy się w przyszłym roku. Zgodnie z danymi agencji informacyjnej Reuters, umowa zawiera klauzulę, która pozwala EMC na poszukiwanie lepszych ofert przez kolejne 60 dni. Trudno jednak spodziewać się lepszej oferty od tej zaproponowanej przez Dell.

Warto dodać, że jakiś czas temu EMC prowadziło rozmowy z firmą Hewlett-Packard, jednak umowa ostatecznie nie doszła do skutku. Ciekawić może również to, że transakcja ta jest działaniem wbrew panującemu w branży technologicznej trendowi, zapoczątkowanemu choćby przez wspomniany HP czy eBay, polegającemu na „dzieleniu” firm tak, by poszczególne spółki mogły skupić się na konkretnych dziedzinach.

::

Fot. Wikimedia / CC 2.0.

 

Tagi:

Dell EMC HP

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.