Showroom podbija niemiecki rynek

Brief.pl / Aktualności

Rok temu, podczas wywiadu dla magazynu „Brief”, dopiero zapowiadali ekspansję na zagraniczne rynki. Dziś reklamę ich najnowszej platformy shwrm.de możemy oglądać w niemieckiej telewizji. Michał Juda i Jasiek Stasz, założyciele firmy Showroom, nasi ubiegłoroczni laureaci „50 najbardziej kreatywnych w biznesie”, podbijają zachodni rynek!

-

Shwrm.de to najnowszy serwis niemieckojęzyczny uruchomiony przez polską firmę Showroom. Produkty, które są prezentowane za jego pośrednictwem to starannie wyselekcjonowane polskie marki odzieżowe. Czy polska moda może zainteresować wymagającego klienta niemieckiego? Aby sprostać ich oczekiwaniom przez ostatnie kilka miesięcy polskie biuro Showroom odwiedzali dziennikarze i styliści niemieckich edycji magazynów takich jak InStyle, Harper’s Bazaar czy Elle, którzy oglądali projekty polskich projektantów, opiniowali zdjęcia prezentujące kolekcje i służyli pomocą na każdym etapie tworzenia oferty na rynek niemiecki.

Kampania telewizyjna to tylko część szeroko zakrojonych działań promocyjnych na zagranicznym rynku prowadzonych przez Showroom. Platforma shwrm.de jest także reklamowana w mediach należących do portfolio koncernu Hubert Burda Media, strategicznego inwestora polskiego startupu. Dzięki temu, pierwszy raz w historii produkty młodych, polskich projektantów pojawią się w InStyle, najpopularniejszym magazynie modowym w Niemczech, wydawanym w prawie półmilionowym nakładzie. Publikacji będzie towarzyszył specjalny kod rabatowy dla czytelniczek.

- Niemiecki rynek jest Świętym Gralem w kwestii modowego e-commerce, jest też bardzo konkurencyjny i zatłoczony. Jednak naszym zdaniem obszar mody niezależnej jest tam ciągle niezagospodarowany. Oczywiście nie bez znaczenia był też fakt, że jest to rynek macierzysty naszego inwestora strategicznego, firmy Buda – mówi Michał Juda, współzałożyciel Showroomu. - W ekspansji międzynarodowej widzimy największą, długoterminową szansę rozwoju dla naszej firmy, dlatego budując niemiecką platformę staraliśmy się jak najwięcej nauczyć oraz zautomatyzować możliwie dużo procesów, żeby łatwo móc uruchamiać serwisy na kolejnych rynkach – dodaje Jasiek Stasz, współzałożyciel Showroomu.

SHOWROOM to pierwszy polski startup, który jest tak szeroko reklamowany w niemieckiej telewizji. Kampania o wartości 1 miliona euro jest efektem zwycięstwa w prestiżowym konkursie 7 Ventrues Pitch Day organizowanym przez stację telewizyjną ProSieben.

::

Przypominamy również zeszłoroczną rozmowę z Jaśkiem Staszem i Michałem Judą między innymi o tym, jak wygląda polski rynek modowy oraz czy Polacy nie boją się zakupów online.

 ::

Fot. Showroom

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.