Showroom podbija niemiecki rynek

Brief.pl / Aktualności

Rok temu, podczas wywiadu dla magazynu „Brief”, dopiero zapowiadali ekspansję na zagraniczne rynki. Dziś reklamę ich najnowszej platformy shwrm.de możemy oglądać w niemieckiej telewizji. Michał Juda i Jasiek Stasz, założyciele firmy Showroom, nasi ubiegłoroczni laureaci „50 najbardziej kreatywnych w biznesie”, podbijają zachodni rynek!

-

Shwrm.de to najnowszy serwis niemieckojęzyczny uruchomiony przez polską firmę Showroom. Produkty, które są prezentowane za jego pośrednictwem to starannie wyselekcjonowane polskie marki odzieżowe. Czy polska moda może zainteresować wymagającego klienta niemieckiego? Aby sprostać ich oczekiwaniom przez ostatnie kilka miesięcy polskie biuro Showroom odwiedzali dziennikarze i styliści niemieckich edycji magazynów takich jak InStyle, Harper’s Bazaar czy Elle, którzy oglądali projekty polskich projektantów, opiniowali zdjęcia prezentujące kolekcje i służyli pomocą na każdym etapie tworzenia oferty na rynek niemiecki.

Kampania telewizyjna to tylko część szeroko zakrojonych działań promocyjnych na zagranicznym rynku prowadzonych przez Showroom. Platforma shwrm.de jest także reklamowana w mediach należących do portfolio koncernu Hubert Burda Media, strategicznego inwestora polskiego startupu. Dzięki temu, pierwszy raz w historii produkty młodych, polskich projektantów pojawią się w InStyle, najpopularniejszym magazynie modowym w Niemczech, wydawanym w prawie półmilionowym nakładzie. Publikacji będzie towarzyszył specjalny kod rabatowy dla czytelniczek.

- Niemiecki rynek jest Świętym Gralem w kwestii modowego e-commerce, jest też bardzo konkurencyjny i zatłoczony. Jednak naszym zdaniem obszar mody niezależnej jest tam ciągle niezagospodarowany. Oczywiście nie bez znaczenia był też fakt, że jest to rynek macierzysty naszego inwestora strategicznego, firmy Buda – mówi Michał Juda, współzałożyciel Showroomu. - W ekspansji międzynarodowej widzimy największą, długoterminową szansę rozwoju dla naszej firmy, dlatego budując niemiecką platformę staraliśmy się jak najwięcej nauczyć oraz zautomatyzować możliwie dużo procesów, żeby łatwo móc uruchamiać serwisy na kolejnych rynkach – dodaje Jasiek Stasz, współzałożyciel Showroomu.

SHOWROOM to pierwszy polski startup, który jest tak szeroko reklamowany w niemieckiej telewizji. Kampania o wartości 1 miliona euro jest efektem zwycięstwa w prestiżowym konkursie 7 Ventrues Pitch Day organizowanym przez stację telewizyjną ProSieben.

::

Przypominamy również zeszłoroczną rozmowę z Jaśkiem Staszem i Michałem Judą między innymi o tym, jak wygląda polski rynek modowy oraz czy Polacy nie boją się zakupów online.

 ::

Fot. Showroom

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.