Showroom podbija niemiecki rynek

Brief.pl / Aktualności

Rok temu, podczas wywiadu dla magazynu „Brief”, dopiero zapowiadali ekspansję na zagraniczne rynki. Dziś reklamę ich najnowszej platformy shwrm.de możemy oglądać w niemieckiej telewizji. Michał Juda i Jasiek Stasz, założyciele firmy Showroom, nasi ubiegłoroczni laureaci „50 najbardziej kreatywnych w biznesie”, podbijają zachodni rynek!

-

Shwrm.de to najnowszy serwis niemieckojęzyczny uruchomiony przez polską firmę Showroom. Produkty, które są prezentowane za jego pośrednictwem to starannie wyselekcjonowane polskie marki odzieżowe. Czy polska moda może zainteresować wymagającego klienta niemieckiego? Aby sprostać ich oczekiwaniom przez ostatnie kilka miesięcy polskie biuro Showroom odwiedzali dziennikarze i styliści niemieckich edycji magazynów takich jak InStyle, Harper’s Bazaar czy Elle, którzy oglądali projekty polskich projektantów, opiniowali zdjęcia prezentujące kolekcje i służyli pomocą na każdym etapie tworzenia oferty na rynek niemiecki.

Kampania telewizyjna to tylko część szeroko zakrojonych działań promocyjnych na zagranicznym rynku prowadzonych przez Showroom. Platforma shwrm.de jest także reklamowana w mediach należących do portfolio koncernu Hubert Burda Media, strategicznego inwestora polskiego startupu. Dzięki temu, pierwszy raz w historii produkty młodych, polskich projektantów pojawią się w InStyle, najpopularniejszym magazynie modowym w Niemczech, wydawanym w prawie półmilionowym nakładzie. Publikacji będzie towarzyszył specjalny kod rabatowy dla czytelniczek.

- Niemiecki rynek jest Świętym Gralem w kwestii modowego e-commerce, jest też bardzo konkurencyjny i zatłoczony. Jednak naszym zdaniem obszar mody niezależnej jest tam ciągle niezagospodarowany. Oczywiście nie bez znaczenia był też fakt, że jest to rynek macierzysty naszego inwestora strategicznego, firmy Buda – mówi Michał Juda, współzałożyciel Showroomu. - W ekspansji międzynarodowej widzimy największą, długoterminową szansę rozwoju dla naszej firmy, dlatego budując niemiecką platformę staraliśmy się jak najwięcej nauczyć oraz zautomatyzować możliwie dużo procesów, żeby łatwo móc uruchamiać serwisy na kolejnych rynkach – dodaje Jasiek Stasz, współzałożyciel Showroomu.

SHOWROOM to pierwszy polski startup, który jest tak szeroko reklamowany w niemieckiej telewizji. Kampania o wartości 1 miliona euro jest efektem zwycięstwa w prestiżowym konkursie 7 Ventrues Pitch Day organizowanym przez stację telewizyjną ProSieben.

::

Przypominamy również zeszłoroczną rozmowę z Jaśkiem Staszem i Michałem Judą między innymi o tym, jak wygląda polski rynek modowy oraz czy Polacy nie boją się zakupów online.

 ::

Fot. Showroom

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.