Jak marka może poradzić sobie z adblockami?

Jak marka może poradzić sobie z adblockami?

Brief.pl / Inspiracje

Informacja o tym, że w najnowszym systemie operacyjnym urządzeń mobilnych marki Apple, czyli iOS9, wprowadzono możliwość blokowania reklam uderzyła nie tylko wydawców, ale również marketerów. Problem, który dotychczas dotyczył tylko ekranów komputerowych, nagle stał się dużym wyzwaniem również jeśli chodzi o reklamy na urządzeniach mobilnych. Co zrobić, by sobie z nim poradzić?

-

Jak wynika z raportu IAB, przychody z reklamy mobilnej w 2014 roku wzrosły o prawie 65 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Różnica między 2013 a 2014 rokiem wyniosła ponad 12 mln dol., przy czym największy wzrost zaobserwowano w krajach Ameryki Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Z drugiej jednak strony, użytkownicy urządzeń mobilnych coraz częściej narzekają na naruszanie ich prywatności przez zbyt agresywne reklamy. Nic więc dziwnego, że ruch firmy Apple spotkał się z takim zainteresowaniem z ich strony, a aplikacje typu adblocker bardzo szybko zyskały na popularności wśród użytkowników App Store.

Jak można się domyślać, taki obrót spraw wywołał również niepokój wśród marketerów, zadających sobie pytanie o to, jak poradzić sobie z blokowaniem reklam mobilnych. Oto rady, które mogą pomóc wyjść naprzeciw owemu wyzwaniu. 

Zmierz, w jakim stopniu Twoje reklamy faktycznie docierają do Twoich odbiorców

Ewaluacja działań reklamowych to jeden z kluczowych elementów prowadzenia działalności gospodarczej – i wydaje się, że wszyscy przedsiębiorcy lub, w przypadku nieco większych firm, dyrektorzy marketingu zdają sobie z tego sprawę. Mimo to, na rynku wciąż nierzadko można spotkać się z marnej jakości kreacjami, które zamiast faktycznie trafiać do odbiorców i przekonywać do zakupu konkretnych produktów, raczej ich irytują. Nic więc dziwnego, że Ci wolą je zablokować.

Dlatego też jednym ze sposobów zorientowania się, czy tworzone przez nas reklamy przekonują do konkretnej firmy przedstawicieli odpowiedniej grupy docelowej jest przeprowadzenie wśród nich ankiety. Jeśli prowadzimy działalność promocyjną na Facebooku lub poprzez narzędzia Google’a, warto również przyjrzeć się i przeanalizować dane płynące z tychże. Dodatkowo, nie należy zapominać, że nie wśród wszystkich grup odbiorców aplikacje typu adblocker cieszą się równą popularnością – badania pokazują, że najczęściej korzystają z nich tzw. „miilenialsi”, a także, że na to rozwiązanie częściej decydują się mężczyźni niż kobiety. 

Zainwestuj w reklamę w mediach społecznościowych

Cechą programów typu adblocker jest to, że pozwalają one na blokowanie reklam tylko w przeglądarce internetowej, nie zaś wewnątrz aplikacji. Jednym z rozwiązań problemu wydaje się więc docieranie do klientów poprzez kanały społecznościowe, takie, jak Facebook, Instagram czy Spotify. Dobrze jest więc zgłębić możliwości oferowane nie tylko przez te „starsze” media, ale również te uznawane za nowe – Snapchat, Tinder lub Vine.

Postaw na tzw. „marketing przychodzący”, czyli inbound marketing

Jednym z powodów, dla których użytkownicy urządzeń mobilnych decydują się na instalację aplikacji typu adblocker jest fakt, że reklamy traktowane są przez nich jako coś naruszającego ich przestrzeń prywatną. Zamiast inwestować w reklamy typu display dobrze jest więc przyjrzeć się strategii marketingu przychodzącego, której celem jest dwustronna komunikacja marki z klientem oraz zaangażowanie w ten proces obydwu stron. Wśród najważniejszych technik tego rodzaju promocji wymieniane są m.in. prowadzenie bloga branżowego, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych czy całe spektrum działań content marketingowych. Ten typ promocji, chociaż wymagający znacznie więcej czasu i zaangażowania, może sprawić, że nie tylko przekonamy do siebie potencjalnych klientów, ale również uda nam się wypracować z nimi długotrwałą relacją opartą na wspólnych wartościach. 

::

Fot.Fotolia.com/thodonal

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.