Jak marka może poradzić sobie z adblockami?

Jak marka może poradzić sobie z adblockami?

Brief.pl / Inspiracje

Informacja o tym, że w najnowszym systemie operacyjnym urządzeń mobilnych marki Apple, czyli iOS9, wprowadzono możliwość blokowania reklam uderzyła nie tylko wydawców, ale również marketerów. Problem, który dotychczas dotyczył tylko ekranów komputerowych, nagle stał się dużym wyzwaniem również jeśli chodzi o reklamy na urządzeniach mobilnych. Co zrobić, by sobie z nim poradzić?

-

Jak wynika z raportu IAB, przychody z reklamy mobilnej w 2014 roku wzrosły o prawie 65 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Różnica między 2013 a 2014 rokiem wyniosła ponad 12 mln dol., przy czym największy wzrost zaobserwowano w krajach Ameryki Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Z drugiej jednak strony, użytkownicy urządzeń mobilnych coraz częściej narzekają na naruszanie ich prywatności przez zbyt agresywne reklamy. Nic więc dziwnego, że ruch firmy Apple spotkał się z takim zainteresowaniem z ich strony, a aplikacje typu adblocker bardzo szybko zyskały na popularności wśród użytkowników App Store.

Jak można się domyślać, taki obrót spraw wywołał również niepokój wśród marketerów, zadających sobie pytanie o to, jak poradzić sobie z blokowaniem reklam mobilnych. Oto rady, które mogą pomóc wyjść naprzeciw owemu wyzwaniu. 

Zmierz, w jakim stopniu Twoje reklamy faktycznie docierają do Twoich odbiorców

Ewaluacja działań reklamowych to jeden z kluczowych elementów prowadzenia działalności gospodarczej – i wydaje się, że wszyscy przedsiębiorcy lub, w przypadku nieco większych firm, dyrektorzy marketingu zdają sobie z tego sprawę. Mimo to, na rynku wciąż nierzadko można spotkać się z marnej jakości kreacjami, które zamiast faktycznie trafiać do odbiorców i przekonywać do zakupu konkretnych produktów, raczej ich irytują. Nic więc dziwnego, że Ci wolą je zablokować.

Dlatego też jednym ze sposobów zorientowania się, czy tworzone przez nas reklamy przekonują do konkretnej firmy przedstawicieli odpowiedniej grupy docelowej jest przeprowadzenie wśród nich ankiety. Jeśli prowadzimy działalność promocyjną na Facebooku lub poprzez narzędzia Google’a, warto również przyjrzeć się i przeanalizować dane płynące z tychże. Dodatkowo, nie należy zapominać, że nie wśród wszystkich grup odbiorców aplikacje typu adblocker cieszą się równą popularnością – badania pokazują, że najczęściej korzystają z nich tzw. „miilenialsi”, a także, że na to rozwiązanie częściej decydują się mężczyźni niż kobiety. 

Zainwestuj w reklamę w mediach społecznościowych

Cechą programów typu adblocker jest to, że pozwalają one na blokowanie reklam tylko w przeglądarce internetowej, nie zaś wewnątrz aplikacji. Jednym z rozwiązań problemu wydaje się więc docieranie do klientów poprzez kanały społecznościowe, takie, jak Facebook, Instagram czy Spotify. Dobrze jest więc zgłębić możliwości oferowane nie tylko przez te „starsze” media, ale również te uznawane za nowe – Snapchat, Tinder lub Vine.

Postaw na tzw. „marketing przychodzący”, czyli inbound marketing

Jednym z powodów, dla których użytkownicy urządzeń mobilnych decydują się na instalację aplikacji typu adblocker jest fakt, że reklamy traktowane są przez nich jako coś naruszającego ich przestrzeń prywatną. Zamiast inwestować w reklamy typu display dobrze jest więc przyjrzeć się strategii marketingu przychodzącego, której celem jest dwustronna komunikacja marki z klientem oraz zaangażowanie w ten proces obydwu stron. Wśród najważniejszych technik tego rodzaju promocji wymieniane są m.in. prowadzenie bloga branżowego, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych czy całe spektrum działań content marketingowych. Ten typ promocji, chociaż wymagający znacznie więcej czasu i zaangażowania, może sprawić, że nie tylko przekonamy do siebie potencjalnych klientów, ale również uda nam się wypracować z nimi długotrwałą relacją opartą na wspólnych wartościach. 

::

Fot.Fotolia.com/thodonal

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?