Internetowe strony mobilne przyspieszą dzięki nowej inicjatywie Google

Internetowe strony mobilne przyspieszą dzięki nowej inicjatywie Google

Brief.pl / Aktualności

Accelerated Mobile Pages to nowa inicjatywa Google, tworzona we współpracy z firmami technologicznymi z całego świata oraz partnerami giganta z Mountain View w ramach programu Digital News Initiative, który ruszył w kwietniu tego roku. Co ta inicjatywa oznacza dla wydawców i użytkowników sieci?

-

Powodem, dla którego Google zdecydowało się na wprowadzenie Accelerated Mobile Pages jest coraz większa konsumpcja treści on-line na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy, którzy ogromne ilości informacji odbierają poprzez ekrany smartfonów i tabletów, niestety bardzo często spotykali się z problemami w dostępie do danych. Na wolniejszym ładowaniu stron, wypełnionych różnego rodzaju reklamami, animacjami, filmami czy grafikami tracili wszyscy – wydawcy, reklamodawcy i oczywiście użytkownicy.

Teraz ma się to zmienić. Bogata zawartość stron na urządzeniach mobilnych ma pojawiać się szybko, niezależnie od tego na jakim sprzęcie będzie odtwarzana.

Na blogu Google możemy przeczytać: „Projekt opiera się na technologii AMP HTML, nowym otwartym frameworku, opracowanym w całości na bazie istniejących technologii Web, co umożliwia budowanie lekkich wersji stron internetowych.  Spodziewamy się, że z czasem w innych produktach Google, takich jak Google News, także nastapi integracja ze stronami w formacie AMP HTML. A dzisiaj ogłaszamy, że do tej inicjatywy dołącza aż 30 wydawców z całego świata.”

Wśród partnerów technologicznych dołączenie do inicjatywy Google zapowiedział już m.in. Twitter, Pinterest, WordPress.com czy LinkedIn. Firmy te jako pierwsze zaimplementują technologię AMP HTLM w swoich serwisach.

Projekt będzie rozbudowany w trzech, kluczowych obszarach. Pierwszym są treści, które mają być bardziej atrakcyjne, interaktywne i wyróżniające się. Drugi to dystrybucja, która skupiona będzie wokół nowego sposobu buforowania treści, poprzez możliwość przechowywania ich na własnych serwerach przy jednoczesnym efektywnym rozpowszechnianiu ich przez globalną sieć wydajnego cache Google. A trzecią oczywiście reklamy, dostępne we wszystkich formatach, dostosowane do szybkiego ładowania stron i nie przeszkadzające w odbiorze treści użytkownikom.

::

Fot. Materiały prasowe

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.