Internetowe strony mobilne przyspieszą dzięki nowej inicjatywie Google

Internetowe strony mobilne przyspieszą dzięki nowej inicjatywie Google

Brief.pl / Aktualności

Accelerated Mobile Pages to nowa inicjatywa Google, tworzona we współpracy z firmami technologicznymi z całego świata oraz partnerami giganta z Mountain View w ramach programu Digital News Initiative, który ruszył w kwietniu tego roku. Co ta inicjatywa oznacza dla wydawców i użytkowników sieci?

-

Powodem, dla którego Google zdecydowało się na wprowadzenie Accelerated Mobile Pages jest coraz większa konsumpcja treści on-line na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy, którzy ogromne ilości informacji odbierają poprzez ekrany smartfonów i tabletów, niestety bardzo często spotykali się z problemami w dostępie do danych. Na wolniejszym ładowaniu stron, wypełnionych różnego rodzaju reklamami, animacjami, filmami czy grafikami tracili wszyscy – wydawcy, reklamodawcy i oczywiście użytkownicy.

Teraz ma się to zmienić. Bogata zawartość stron na urządzeniach mobilnych ma pojawiać się szybko, niezależnie od tego na jakim sprzęcie będzie odtwarzana.

Na blogu Google możemy przeczytać: „Projekt opiera się na technologii AMP HTML, nowym otwartym frameworku, opracowanym w całości na bazie istniejących technologii Web, co umożliwia budowanie lekkich wersji stron internetowych.  Spodziewamy się, że z czasem w innych produktach Google, takich jak Google News, także nastapi integracja ze stronami w formacie AMP HTML. A dzisiaj ogłaszamy, że do tej inicjatywy dołącza aż 30 wydawców z całego świata.”

Wśród partnerów technologicznych dołączenie do inicjatywy Google zapowiedział już m.in. Twitter, Pinterest, WordPress.com czy LinkedIn. Firmy te jako pierwsze zaimplementują technologię AMP HTLM w swoich serwisach.

Projekt będzie rozbudowany w trzech, kluczowych obszarach. Pierwszym są treści, które mają być bardziej atrakcyjne, interaktywne i wyróżniające się. Drugi to dystrybucja, która skupiona będzie wokół nowego sposobu buforowania treści, poprzez możliwość przechowywania ich na własnych serwerach przy jednoczesnym efektywnym rozpowszechnianiu ich przez globalną sieć wydajnego cache Google. A trzecią oczywiście reklamy, dostępne we wszystkich formatach, dostosowane do szybkiego ładowania stron i nie przeszkadzające w odbiorze treści użytkownikom.

::

Fot. Materiały prasowe

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?