wp - grudzien 2016

Internetowe strony mobilne przyspieszą dzięki nowej inicjatywie Google

Internetowe strony mobilne przyspieszą dzięki nowej inicjatywie Google

Brief.pl / Aktualności

Accelerated Mobile Pages to nowa inicjatywa Google, tworzona we współpracy z firmami technologicznymi z całego świata oraz partnerami giganta z Mountain View w ramach programu Digital News Initiative, który ruszył w kwietniu tego roku. Co ta inicjatywa oznacza dla wydawców i użytkowników sieci?

-

Powodem, dla którego Google zdecydowało się na wprowadzenie Accelerated Mobile Pages jest coraz większa konsumpcja treści on-line na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy, którzy ogromne ilości informacji odbierają poprzez ekrany smartfonów i tabletów, niestety bardzo często spotykali się z problemami w dostępie do danych. Na wolniejszym ładowaniu stron, wypełnionych różnego rodzaju reklamami, animacjami, filmami czy grafikami tracili wszyscy – wydawcy, reklamodawcy i oczywiście użytkownicy.

Teraz ma się to zmienić. Bogata zawartość stron na urządzeniach mobilnych ma pojawiać się szybko, niezależnie od tego na jakim sprzęcie będzie odtwarzana.

Na blogu Google możemy przeczytać: „Projekt opiera się na technologii AMP HTML, nowym otwartym frameworku, opracowanym w całości na bazie istniejących technologii Web, co umożliwia budowanie lekkich wersji stron internetowych.  Spodziewamy się, że z czasem w innych produktach Google, takich jak Google News, także nastapi integracja ze stronami w formacie AMP HTML. A dzisiaj ogłaszamy, że do tej inicjatywy dołącza aż 30 wydawców z całego świata.”

Wśród partnerów technologicznych dołączenie do inicjatywy Google zapowiedział już m.in. Twitter, Pinterest, WordPress.com czy LinkedIn. Firmy te jako pierwsze zaimplementują technologię AMP HTLM w swoich serwisach.

Projekt będzie rozbudowany w trzech, kluczowych obszarach. Pierwszym są treści, które mają być bardziej atrakcyjne, interaktywne i wyróżniające się. Drugi to dystrybucja, która skupiona będzie wokół nowego sposobu buforowania treści, poprzez możliwość przechowywania ich na własnych serwerach przy jednoczesnym efektywnym rozpowszechnianiu ich przez globalną sieć wydajnego cache Google. A trzecią oczywiście reklamy, dostępne we wszystkich formatach, dostosowane do szybkiego ładowania stron i nie przeszkadzające w odbiorze treści użytkownikom.

::

Fot. Materiały prasowe

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.