Peeple - nowa aplikacja, duże kontrowersje

Peeple - nowa aplikacja, duże kontrowersje

Brief.pl / Aktualności

W sieci możemy znaleźć wiele serwisów poświęconych recenzowaniu różnych produktów czy usług, jednak wystawianie opinii na temat ludzi to nowość. Na ten krok pozwoliły sobie twórczynie aplikacji Peeple – Julia Cordray i Nicole McCullough. Mimo, iż jej premiera ma mieć miejsce dopiero w listopadzie, już teraz pomysł oceniania osób bez ich wiedzy i zgody wzbudza wiele kontrowersji.

-

Nazwa pochodzi od angielskiego słowa „to peep” czyli podglądać oraz „people” - ludzie i ma umożliwiać jej użytkownikom recenzowanie znajomości z innymi osobami. Aby wystawić taką opinię, należy założyć znajomemu konto, którego nie można skasować. Jedyną daną, którą musimy posiadać do wykonania owej czynności to posiadanie numeru telefonu znajomego. Wystawiona opinia przed publikacją będzie sprawdzana przez administratora i następnie publikowana. Każdy komentarz będzie widoczny przez rok.

Po co powstała „Peeple”? Jak mówią same twórczynie „Peeple pozwala nam lepiej wybrać osoby, które chcemy zatrudnić czy też z którymi chcemy robić interesy. Możemy też sprawdzać opinie np. o naszych przyszłych sąsiadach, współlokatorach czy osobie, z którą umawiamy się na randkę. Jest mnóstwo powodów dla których chcemy sprawdzać ludzi dookoła nas”. 

Warto się zastanowić, czy taka forma oceny innych nie będzie jedynie pożywką dla hejterów, którzy będą chcieli dać upust swoim emocjom? Czy zatrudnając pracownika nie lepiej z nim porozmawiać i poznać osobiście? Czy recenzja drugiego człowieka jest czymś bez czego nie możemy się obejść w dzisiejszym świecie?

Wątpliwości jest wiele, a mimo wszystko pod koniec września wartość firmy odpowiedzialnej za powstanie aplikacji szacowano na 7,6 mln dolarów. 

::

źródło: theguardian.com 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?