wp - grudzien 2016

Nowe serce internetu? Debiut nowego O2

Nowe serce internetu? Debiut nowego O2

Brief.pl / Aktualności

Zmiany, zmiany, zmiany na O2. Rebranding marki, nowa kampania wizerunkowa i produkt, w myśl twórców, dopasowany do wymagań współczesnych czytelników. Pytamy Jacka Świderskiego, Prezesa Grupy Wirtualna Polska, o główne cele i kierunek tych zmian.

-

Komunikują Państwo, że nowe O2 to nowa jakość polskich mediów, co jest w tym serwisie niezwykłego? 

Wszystko. O2 jest jedną wielką nowością. Takiego serwisu, aplikacji webowej, nie było dotąd w sieci. To rewolucja, kompletnie nowy sposób prezentowania contentu i angażowania użytkownika. Naczelną zasadą jest infotainment. Kluczem, zachowanie proporcji między tym, co ważne, ale pokazane w skondensowanej formie, kalorycznie, realtime’owo, a dawką solidnej rozrywki. O2 to portal, który się nieustannie zmienia, w tempie, jakiego oczekuje dziś użytkownik. Na dodatek O2 uczy się tego użytkownika. Przy pierwszym kontakcie z O2 czytelnik wybiera interesujące go obszary tematyczne. Na podstawie tej decyzji serwis wypełnia się treściami. Wszystko wspierają mechanizmy Big Data, które w nowym O2 odpowiadają za selekcję i prezentację niemal wszystkiego na stronie. To jedno z pierwszych tak dużych i odważnych wdrożeń mechanizmów Big Data w polskich mediach online. Tak naprawdę dopiero zaczęliśmy.
 
Dlaczego zdecydowali się Państwo na taką zmianę?

„Stare” o2 miało olbrzymi potencjał. Wiedzieliśmy o tym. Postanowiliśmy wykorzystać jego mocne strony: specyficzny, rozrywkowy charakter, luźny styl, lekkość. I stworzyliśmy unikatowy portal w kategorii, w której o unikatowość trudno. Co było inspiracją? Zmiana sposobu korzystania z sieci, nowe podejście do internetowej rozrywki, social media, multitasking, multiscreening, czyli to wszystko, co kształtuje dziś użytkownika. Chcieliśmy stworzyć dynamiczne, tętniące życiem miejsce w sieci dla aktywnych, mobilnych, żyjących w dużej mierze właśnie on-line. Oczywiście, chcieliśmy też wzbogacić nasze portfolio reklamowe o ultranowoczesny brand z grupą docelową  młodych konsumentów, do których trudno jest dziś dotrzeć tradycyjnymi kanałami. Wszystko w otoczeniu atrakcyjnych treści i z wykorzystaniem innowacyjnych form reklamy natywnej i mobile.
 
Zmieniła się strona wizualna i użyteczność serwisu, czy pójdą za tym także zmiany treści?

O2 to barometr internetu. Jego serce, co podkreślamy w kampanii reklamowej. O2 ma dwie kolumny, socialmediowy, w głównej mierze, feed i redakcyjną. W fazie startowej serwisu content własny i zewnętrzny będzie rozkładał się niemal w równych proporcjach. Docelowo redakcja, którą właśnie kompletujemy, ma generować nawet 70% materiałów własnych: informacyjnych, rozrywkowych, lifestyle’owych.  Tu też stawiamy na jakość, zmienia się tylko forma prezentacji treści. Ma być krótko, treściwie, dynamicznie, z wykorzystaniem infografik, czy wideo.
 
Dostarczanie w jednym miejscu wielu różnorodnych treści, personalizacja treści to już standard na zachodzie, w Polsce dopiero wchodzimy w ten etap. Polskie media są na to gotowe? 

My jesteśmy na to gotowi i, jestem przekonany, użytkownicy również.

::

Fot. O2/ Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.