Nowe serce internetu? Debiut nowego O2

Nowe serce internetu? Debiut nowego O2

Brief.pl / Aktualności

Zmiany, zmiany, zmiany na O2. Rebranding marki, nowa kampania wizerunkowa i produkt, w myśl twórców, dopasowany do wymagań współczesnych czytelników. Pytamy Jacka Świderskiego, Prezesa Grupy Wirtualna Polska, o główne cele i kierunek tych zmian.

-

Komunikują Państwo, że nowe O2 to nowa jakość polskich mediów, co jest w tym serwisie niezwykłego? 

Wszystko. O2 jest jedną wielką nowością. Takiego serwisu, aplikacji webowej, nie było dotąd w sieci. To rewolucja, kompletnie nowy sposób prezentowania contentu i angażowania użytkownika. Naczelną zasadą jest infotainment. Kluczem, zachowanie proporcji między tym, co ważne, ale pokazane w skondensowanej formie, kalorycznie, realtime’owo, a dawką solidnej rozrywki. O2 to portal, który się nieustannie zmienia, w tempie, jakiego oczekuje dziś użytkownik. Na dodatek O2 uczy się tego użytkownika. Przy pierwszym kontakcie z O2 czytelnik wybiera interesujące go obszary tematyczne. Na podstawie tej decyzji serwis wypełnia się treściami. Wszystko wspierają mechanizmy Big Data, które w nowym O2 odpowiadają za selekcję i prezentację niemal wszystkiego na stronie. To jedno z pierwszych tak dużych i odważnych wdrożeń mechanizmów Big Data w polskich mediach online. Tak naprawdę dopiero zaczęliśmy.
 
Dlaczego zdecydowali się Państwo na taką zmianę?

„Stare” o2 miało olbrzymi potencjał. Wiedzieliśmy o tym. Postanowiliśmy wykorzystać jego mocne strony: specyficzny, rozrywkowy charakter, luźny styl, lekkość. I stworzyliśmy unikatowy portal w kategorii, w której o unikatowość trudno. Co było inspiracją? Zmiana sposobu korzystania z sieci, nowe podejście do internetowej rozrywki, social media, multitasking, multiscreening, czyli to wszystko, co kształtuje dziś użytkownika. Chcieliśmy stworzyć dynamiczne, tętniące życiem miejsce w sieci dla aktywnych, mobilnych, żyjących w dużej mierze właśnie on-line. Oczywiście, chcieliśmy też wzbogacić nasze portfolio reklamowe o ultranowoczesny brand z grupą docelową  młodych konsumentów, do których trudno jest dziś dotrzeć tradycyjnymi kanałami. Wszystko w otoczeniu atrakcyjnych treści i z wykorzystaniem innowacyjnych form reklamy natywnej i mobile.
 
Zmieniła się strona wizualna i użyteczność serwisu, czy pójdą za tym także zmiany treści?

O2 to barometr internetu. Jego serce, co podkreślamy w kampanii reklamowej. O2 ma dwie kolumny, socialmediowy, w głównej mierze, feed i redakcyjną. W fazie startowej serwisu content własny i zewnętrzny będzie rozkładał się niemal w równych proporcjach. Docelowo redakcja, którą właśnie kompletujemy, ma generować nawet 70% materiałów własnych: informacyjnych, rozrywkowych, lifestyle’owych.  Tu też stawiamy na jakość, zmienia się tylko forma prezentacji treści. Ma być krótko, treściwie, dynamicznie, z wykorzystaniem infografik, czy wideo.
 
Dostarczanie w jednym miejscu wielu różnorodnych treści, personalizacja treści to już standard na zachodzie, w Polsce dopiero wchodzimy w ten etap. Polskie media są na to gotowe? 

My jesteśmy na to gotowi i, jestem przekonany, użytkownicy również.

::

Fot. O2/ Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.