Nowe serce internetu? Debiut nowego O2

Nowe serce internetu? Debiut nowego O2

Brief.pl / Aktualności

Zmiany, zmiany, zmiany na O2. Rebranding marki, nowa kampania wizerunkowa i produkt, w myśl twórców, dopasowany do wymagań współczesnych czytelników. Pytamy Jacka Świderskiego, Prezesa Grupy Wirtualna Polska, o główne cele i kierunek tych zmian.

-

Komunikują Państwo, że nowe O2 to nowa jakość polskich mediów, co jest w tym serwisie niezwykłego? 

Wszystko. O2 jest jedną wielką nowością. Takiego serwisu, aplikacji webowej, nie było dotąd w sieci. To rewolucja, kompletnie nowy sposób prezentowania contentu i angażowania użytkownika. Naczelną zasadą jest infotainment. Kluczem, zachowanie proporcji między tym, co ważne, ale pokazane w skondensowanej formie, kalorycznie, realtime’owo, a dawką solidnej rozrywki. O2 to portal, który się nieustannie zmienia, w tempie, jakiego oczekuje dziś użytkownik. Na dodatek O2 uczy się tego użytkownika. Przy pierwszym kontakcie z O2 czytelnik wybiera interesujące go obszary tematyczne. Na podstawie tej decyzji serwis wypełnia się treściami. Wszystko wspierają mechanizmy Big Data, które w nowym O2 odpowiadają za selekcję i prezentację niemal wszystkiego na stronie. To jedno z pierwszych tak dużych i odważnych wdrożeń mechanizmów Big Data w polskich mediach online. Tak naprawdę dopiero zaczęliśmy.
 
Dlaczego zdecydowali się Państwo na taką zmianę?

„Stare” o2 miało olbrzymi potencjał. Wiedzieliśmy o tym. Postanowiliśmy wykorzystać jego mocne strony: specyficzny, rozrywkowy charakter, luźny styl, lekkość. I stworzyliśmy unikatowy portal w kategorii, w której o unikatowość trudno. Co było inspiracją? Zmiana sposobu korzystania z sieci, nowe podejście do internetowej rozrywki, social media, multitasking, multiscreening, czyli to wszystko, co kształtuje dziś użytkownika. Chcieliśmy stworzyć dynamiczne, tętniące życiem miejsce w sieci dla aktywnych, mobilnych, żyjących w dużej mierze właśnie on-line. Oczywiście, chcieliśmy też wzbogacić nasze portfolio reklamowe o ultranowoczesny brand z grupą docelową  młodych konsumentów, do których trudno jest dziś dotrzeć tradycyjnymi kanałami. Wszystko w otoczeniu atrakcyjnych treści i z wykorzystaniem innowacyjnych form reklamy natywnej i mobile.
 
Zmieniła się strona wizualna i użyteczność serwisu, czy pójdą za tym także zmiany treści?

O2 to barometr internetu. Jego serce, co podkreślamy w kampanii reklamowej. O2 ma dwie kolumny, socialmediowy, w głównej mierze, feed i redakcyjną. W fazie startowej serwisu content własny i zewnętrzny będzie rozkładał się niemal w równych proporcjach. Docelowo redakcja, którą właśnie kompletujemy, ma generować nawet 70% materiałów własnych: informacyjnych, rozrywkowych, lifestyle’owych.  Tu też stawiamy na jakość, zmienia się tylko forma prezentacji treści. Ma być krótko, treściwie, dynamicznie, z wykorzystaniem infografik, czy wideo.
 
Dostarczanie w jednym miejscu wielu różnorodnych treści, personalizacja treści to już standard na zachodzie, w Polsce dopiero wchodzimy w ten etap. Polskie media są na to gotowe? 

My jesteśmy na to gotowi i, jestem przekonany, użytkownicy również.

::

Fot. O2/ Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?