Respect Index zmienia formułę

Respect Index zmienia formułę

Brief.pl / CSR

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wprowadza zmiany w formule wskaźnika Respect Index grupującego spółki odpowiedzialne społecznie.

-

Badanie i rewizja składu indeksu będą przeprowadzane raz w roku, a nie jak dotąd dwa razy. Nowością jest także to, że będą mogły się w nim znaleźć spółki zagraniczne, które notowane są w WIG20, mWIG40 i sWIG80.

Założeniem powstania Respect Index było budowanie wiarygodności firm w oczach inwestorów. Trafiają do niego spółki działające zgodnie z najlepszymi standardami zarządzania w zakresie ładu korporacyjnego i informacyjnego, relacji z inwestorami, a także z uwzględnieniem i poszanowaniem czynników społecznych, pracowniczych i ekologicznych.

Partnerem projektu pozostaje firma doradcza Deloitte, która tak jak dotychczas będzie przeprowadzała audyt danych podawanych przez spółki ubiegające się o włączenie w skład Respect Index. - To bardzo ważny projekt dla polskiego rynku giełdowego, dlatego cieszymy się, że nadal będziemy jego częścią. Uważamy bowiem, że firmy powinny traktować swoje relacje z klientami, podejście do pracowników czy środowiska naturalnego jako nieodłączny element swojej odpowiedzialności biznesowej. Warto, aby czyniły to co najmniej w stopniu proporcjonalnym do ich wielkości i skali działalności. Respect Index propaguje takie właśnie podejście do biznesu. Jestem przekonany, że z każdą kolejną edycją jego znaczenie będzie coraz większe– mówi Jacek Kuchenbeker, starszy menedżer w dziale zarządzania ryzykiem Deloitte, lider zespołu świadczącego usługi z zakresu CR.

Z raportu „Decyzje inwestycyjne a odpowiedzialny biznes” przygotowanego przez GPW oraz Deloitte w listopadzie 2012 r. na podstawie badania przeprowadzonego w ubiegłym roku, 94 proc. badanych (przedstawiciele domów maklerskich, funduszy inwestycyjnych i emerytalnych, firm doradczych oraz banków powierniczych) słyszało o funkcjonowaniu na warszawskiej giełdzie Respect Indeksu (wzrost o 11,5 pp. rok do roku). Jednocześnie blisko 70 proc. z nich uznaje istnieje tego zestawienia za konieczne i pożyteczne, a 58 proc. polskich inwestorów twierdzi, że działalność firm, które uwzględniają aspekty związane ze środowiskiem, społeczeństwem i ładem korporacyjnym (ESG) w sposób wymierny przekłada się na ich wyniki finansowe.

Zarząd GPW podjął decyzje o zmianach w formule indeksu po konsultacjach z uczestnikami rynku giełdowego. Wszystkie kolejne edycje będą przeprowadzane zawsze w drugiej połowie roku, począwszy od tej najbliższej, którą zaplanowano już na jesień br. Zmieni się również formularz ankiety, którą wypełniają spółki. Będzie ona teraz uwzględniała specyfikę branżową.

- To ważne, w jakim sektorze działa dana firma. Inne wymagania stawiamy spółkom aktywnym w sektorze produkcji, inne tym aktywnym w branży TMT czy też przykładowo bankom. Różni je choćby podejście do oddziaływania na środowisko naturalne – dodaje Kuchenbeker.  

Do 30 czerwca br. ma powstać lista spółek, które podlegać będą analizie w zakresie raportowania i wypełniania dobrych praktyk w zakresie ładu korporacyjnego i informacyjnego. Spółki te zostaną zaproszone do wypełnienia ankiety. Badanie ankietowe i audyty spółek zaplanowano na przełom września i października br.

:: ::

Respect Index powstał w listopadzie 2009 r. jako pierwszy giełdowy indeks spółek odpowiedzialnych funkcjonujący w Europie Środkowo-Wschodniej. Od tego czasu do maja 2013 r. stopa zwrotu indeksu Respect wyniosła 50 proc.

Aby przybliżyć nowe zasady funkcjonowania Respect Index, w najbliższym czasie zostaną przeprowadzone seminaria internetowe skierowane do spółek zainteresowanych udziałem w kolejnej edycji badania.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.