Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak wynika z najnowszego raportu Programmatic, zrealizowanego przez IAB Polska, niemal 90 proc. reklamodawców korzysta z modelu programmatic w reklamie internetowej. System ten niewątpliwie zyskuje na popularności, jednak wciąż tylko 10 proc. badanych preferuje tę technologię sprzedaży ponad inne, lokując w nim ponad 80 proc. budżetu na reklamę graficzną w sieci.

-

Najnowszy raport IAB analizuje aktualny stopień rozwoju programmatic w Polsce oraz prezentuje dalsze potencjalne kierunki rozwoju reklamy internetowej. Co ciekawe, mimo, że jedynie 15 proc. ankietowanych przeznacza na zakup w technologii programmatic więcej niż 60 proc. budżetów, prawie 50 proc. firm deklaruje, że kampanie zlecane w programmatic generują lepsze rezultaty w porównaniu do kampanii realizowanych w tradycyjny sposób.

programmatic 1

Wśród mocnych stron tej technologii wymieniano m.in. dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację kampanii, a także możliwość dokładnie dotarcia do wybranej grupy docelowej. Jeśli chodzi o ograniczenia związane z tym modelem, badani wskazywali m.in. na zakup powierzchni blind, ograniczony wybór formatów oraz brak możliwości wybrania konkretnych stron.

programmatic 2

Ekspertów zapytano również o bariery w adaptacji technologii programmatic. Najczęściej wskazywanym problemem było zatrudnienie i wyszkolenie specjalistów z tego zakresu. Wyzwaniem są również koszty technologii oraz problem z procesem jej wyboru i wzdrożenia.

programmatic 3

Ciekawić mogą również dane dotyczące wzrostu popularności modelu zakupu Private Market Place (PMP), czyli bezpośredniej umowy między wydawcą a reklamodawcą, opartej na konkretnej stawce za 1000 odsłon. 46 proc. badanych wskazało, że korzysta z tego systemu, za kolejne 22 proc. planuje rozpocząć korzystanie z modelu jeszcze w 2015 roku. Trend ten, widoczny również w całej Europie, wynika z jednej strony z przesuwania budżetów w kierunku programmatic, a z drugiej strony z chęci utrzymania obecnych relacji z wydawcami.

programmatic 4

Co ważne, trendy obserwowane na rynku polskim nie odbiegają znacząco od tego, co dzieje się w innych krajach europejskich.

Zobacz cały Raport

::

Fot. Fotolia.com/bakhtiarzein

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.