wp - grudzien 2016

Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak wynika z najnowszego raportu Programmatic, zrealizowanego przez IAB Polska, niemal 90 proc. reklamodawców korzysta z modelu programmatic w reklamie internetowej. System ten niewątpliwie zyskuje na popularności, jednak wciąż tylko 10 proc. badanych preferuje tę technologię sprzedaży ponad inne, lokując w nim ponad 80 proc. budżetu na reklamę graficzną w sieci.

-

Najnowszy raport IAB analizuje aktualny stopień rozwoju programmatic w Polsce oraz prezentuje dalsze potencjalne kierunki rozwoju reklamy internetowej. Co ciekawe, mimo, że jedynie 15 proc. ankietowanych przeznacza na zakup w technologii programmatic więcej niż 60 proc. budżetów, prawie 50 proc. firm deklaruje, że kampanie zlecane w programmatic generują lepsze rezultaty w porównaniu do kampanii realizowanych w tradycyjny sposób.

programmatic 1

Wśród mocnych stron tej technologii wymieniano m.in. dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację kampanii, a także możliwość dokładnie dotarcia do wybranej grupy docelowej. Jeśli chodzi o ograniczenia związane z tym modelem, badani wskazywali m.in. na zakup powierzchni blind, ograniczony wybór formatów oraz brak możliwości wybrania konkretnych stron.

programmatic 2

Ekspertów zapytano również o bariery w adaptacji technologii programmatic. Najczęściej wskazywanym problemem było zatrudnienie i wyszkolenie specjalistów z tego zakresu. Wyzwaniem są również koszty technologii oraz problem z procesem jej wyboru i wzdrożenia.

programmatic 3

Ciekawić mogą również dane dotyczące wzrostu popularności modelu zakupu Private Market Place (PMP), czyli bezpośredniej umowy między wydawcą a reklamodawcą, opartej na konkretnej stawce za 1000 odsłon. 46 proc. badanych wskazało, że korzysta z tego systemu, za kolejne 22 proc. planuje rozpocząć korzystanie z modelu jeszcze w 2015 roku. Trend ten, widoczny również w całej Europie, wynika z jednej strony z przesuwania budżetów w kierunku programmatic, a z drugiej strony z chęci utrzymania obecnych relacji z wydawcami.

programmatic 4

Co ważne, trendy obserwowane na rynku polskim nie odbiegają znacząco od tego, co dzieje się w innych krajach europejskich.

Zobacz cały Raport

::

Fot. Fotolia.com/bakhtiarzein

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.