Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak wynika z najnowszego raportu Programmatic, zrealizowanego przez IAB Polska, niemal 90 proc. reklamodawców korzysta z modelu programmatic w reklamie internetowej. System ten niewątpliwie zyskuje na popularności, jednak wciąż tylko 10 proc. badanych preferuje tę technologię sprzedaży ponad inne, lokując w nim ponad 80 proc. budżetu na reklamę graficzną w sieci.

-

Najnowszy raport IAB analizuje aktualny stopień rozwoju programmatic w Polsce oraz prezentuje dalsze potencjalne kierunki rozwoju reklamy internetowej. Co ciekawe, mimo, że jedynie 15 proc. ankietowanych przeznacza na zakup w technologii programmatic więcej niż 60 proc. budżetów, prawie 50 proc. firm deklaruje, że kampanie zlecane w programmatic generują lepsze rezultaty w porównaniu do kampanii realizowanych w tradycyjny sposób.

programmatic 1

Wśród mocnych stron tej technologii wymieniano m.in. dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację kampanii, a także możliwość dokładnie dotarcia do wybranej grupy docelowej. Jeśli chodzi o ograniczenia związane z tym modelem, badani wskazywali m.in. na zakup powierzchni blind, ograniczony wybór formatów oraz brak możliwości wybrania konkretnych stron.

programmatic 2

Ekspertów zapytano również o bariery w adaptacji technologii programmatic. Najczęściej wskazywanym problemem było zatrudnienie i wyszkolenie specjalistów z tego zakresu. Wyzwaniem są również koszty technologii oraz problem z procesem jej wyboru i wzdrożenia.

programmatic 3

Ciekawić mogą również dane dotyczące wzrostu popularności modelu zakupu Private Market Place (PMP), czyli bezpośredniej umowy między wydawcą a reklamodawcą, opartej na konkretnej stawce za 1000 odsłon. 46 proc. badanych wskazało, że korzysta z tego systemu, za kolejne 22 proc. planuje rozpocząć korzystanie z modelu jeszcze w 2015 roku. Trend ten, widoczny również w całej Europie, wynika z jednej strony z przesuwania budżetów w kierunku programmatic, a z drugiej strony z chęci utrzymania obecnych relacji z wydawcami.

programmatic 4

Co ważne, trendy obserwowane na rynku polskim nie odbiegają znacząco od tego, co dzieje się w innych krajach europejskich.

Zobacz cały Raport

::

Fot. Fotolia.com/bakhtiarzein

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.