Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Technologia programmatic zyskuje na popularności [raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak wynika z najnowszego raportu Programmatic, zrealizowanego przez IAB Polska, niemal 90 proc. reklamodawców korzysta z modelu programmatic w reklamie internetowej. System ten niewątpliwie zyskuje na popularności, jednak wciąż tylko 10 proc. badanych preferuje tę technologię sprzedaży ponad inne, lokując w nim ponad 80 proc. budżetu na reklamę graficzną w sieci.

-

Najnowszy raport IAB analizuje aktualny stopień rozwoju programmatic w Polsce oraz prezentuje dalsze potencjalne kierunki rozwoju reklamy internetowej. Co ciekawe, mimo, że jedynie 15 proc. ankietowanych przeznacza na zakup w technologii programmatic więcej niż 60 proc. budżetów, prawie 50 proc. firm deklaruje, że kampanie zlecane w programmatic generują lepsze rezultaty w porównaniu do kampanii realizowanych w tradycyjny sposób.

programmatic 1

Wśród mocnych stron tej technologii wymieniano m.in. dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację kampanii, a także możliwość dokładnie dotarcia do wybranej grupy docelowej. Jeśli chodzi o ograniczenia związane z tym modelem, badani wskazywali m.in. na zakup powierzchni blind, ograniczony wybór formatów oraz brak możliwości wybrania konkretnych stron.

programmatic 2

Ekspertów zapytano również o bariery w adaptacji technologii programmatic. Najczęściej wskazywanym problemem było zatrudnienie i wyszkolenie specjalistów z tego zakresu. Wyzwaniem są również koszty technologii oraz problem z procesem jej wyboru i wzdrożenia.

programmatic 3

Ciekawić mogą również dane dotyczące wzrostu popularności modelu zakupu Private Market Place (PMP), czyli bezpośredniej umowy między wydawcą a reklamodawcą, opartej na konkretnej stawce za 1000 odsłon. 46 proc. badanych wskazało, że korzysta z tego systemu, za kolejne 22 proc. planuje rozpocząć korzystanie z modelu jeszcze w 2015 roku. Trend ten, widoczny również w całej Europie, wynika z jednej strony z przesuwania budżetów w kierunku programmatic, a z drugiej strony z chęci utrzymania obecnych relacji z wydawcami.

programmatic 4

Co ważne, trendy obserwowane na rynku polskim nie odbiegają znacząco od tego, co dzieje się w innych krajach europejskich.

Zobacz cały Raport

::

Fot. Fotolia.com/bakhtiarzein

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.