Facebook wprowadza ruchome profilowe

Facebook wprowadza ruchome profilowe

Brief.pl / Aktualności

Ostatnio Facebook zaczął sukcesywnie wprowadzać gro zmian w sposobie korzystania z serwisu. Najnowsza ma zmienić sposób, w jaki będziemy postrzegać profile znajomych na urządzeniach mobilnych. Wkrótce nasze zdjęcie główne będziemy mogli zamienić w zapętlony 7-sekundowy filmik bądź gif.

-

Wielu użytkowników podchodzi bardzo kreatywnie do tworzenia swoich facebookowych kont, na przykład łącząc ze sobą zdjęcie profilowe z tym w tle. Odpowiadając na potrzeby coraz bardziej wyrazistego pokazywania swojego „ja” na Facebooku, serwis postanowił dać możliwość użytkownikom wstawienia ruchomego zdjęcia profilowego – w formie zapętlonego 7-sekundowego filmiku, lub w postaci gifu. Jednak to nie wszystko. Kojarzycie formułę Tindera? Wkrótce każdy korzystający z Facebooka będzie mógł wybrać 5 zdjęć, które otrzymają własne miejsce powyżej profilu i w założeniu mają pomóc innym osobom w rozpoznaniu swojego starego przyjaciela. 

Jesteś na wakacjach i chcesz poinformować o tym znajomych? Teraz Twoje zdjęcie profilowe będzie mogło zmienić się na konkretny czasu. Z związku z tym każdy, kto odwiedzi profil będzie wiedział o tym, że na przykład nie ma Cię w kraju i nie masz dostępu do internetu. Jest to też odpowiedź na solidaryzowanie się z pewnymi bieżącymi wydarzeniami, jak to miało miejsce w przypadku tęczowych zdjęć.

Ponadto, ze względu na coraz częstsze korzystanie z serwisu z poziomu aplikacji, sposób prezentacji naszych profili ma również ulec zmianie. Zdjęcie główne ma zostać wyśrodkowane, a sekcje „Zdjęcia” i „Znajomi” mają otrzymać znaczącą pozycję i rozmiar. Zmiany będą także dotyczyć większej kontroli nad prywatnością. Użytkownicy dostaną także możliwość stworzenia swojego krótkiego bio, co ma być okazją do promocji… samego siebie.

::

Jeszcze nie wiadomo kiedy i w których krajach wszystkie opisane wyżej opcje będą dostępne.

::

Fot. Facebook/Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.