Facebook wprowadza ruchome profilowe

Facebook wprowadza ruchome profilowe

Brief.pl / Aktualności

Ostatnio Facebook zaczął sukcesywnie wprowadzać gro zmian w sposobie korzystania z serwisu. Najnowsza ma zmienić sposób, w jaki będziemy postrzegać profile znajomych na urządzeniach mobilnych. Wkrótce nasze zdjęcie główne będziemy mogli zamienić w zapętlony 7-sekundowy filmik bądź gif.

-

Wielu użytkowników podchodzi bardzo kreatywnie do tworzenia swoich facebookowych kont, na przykład łącząc ze sobą zdjęcie profilowe z tym w tle. Odpowiadając na potrzeby coraz bardziej wyrazistego pokazywania swojego „ja” na Facebooku, serwis postanowił dać możliwość użytkownikom wstawienia ruchomego zdjęcia profilowego – w formie zapętlonego 7-sekundowego filmiku, lub w postaci gifu. Jednak to nie wszystko. Kojarzycie formułę Tindera? Wkrótce każdy korzystający z Facebooka będzie mógł wybrać 5 zdjęć, które otrzymają własne miejsce powyżej profilu i w założeniu mają pomóc innym osobom w rozpoznaniu swojego starego przyjaciela. 

Jesteś na wakacjach i chcesz poinformować o tym znajomych? Teraz Twoje zdjęcie profilowe będzie mogło zmienić się na konkretny czasu. Z związku z tym każdy, kto odwiedzi profil będzie wiedział o tym, że na przykład nie ma Cię w kraju i nie masz dostępu do internetu. Jest to też odpowiedź na solidaryzowanie się z pewnymi bieżącymi wydarzeniami, jak to miało miejsce w przypadku tęczowych zdjęć.

Ponadto, ze względu na coraz częstsze korzystanie z serwisu z poziomu aplikacji, sposób prezentacji naszych profili ma również ulec zmianie. Zdjęcie główne ma zostać wyśrodkowane, a sekcje „Zdjęcia” i „Znajomi” mają otrzymać znaczącą pozycję i rozmiar. Zmiany będą także dotyczyć większej kontroli nad prywatnością. Użytkownicy dostaną także możliwość stworzenia swojego krótkiego bio, co ma być okazją do promocji… samego siebie.

::

Jeszcze nie wiadomo kiedy i w których krajach wszystkie opisane wyżej opcje będą dostępne.

::

Fot. Facebook/Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.