Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Brief.pl / Wiedza

Magazyn „Brief” wraz z domem badawczym Millward Brown od ponad 10 lat przeprowadza badanie BriefIndex, mające na celu ocenę sytuacji w branży marketingowej. Wyniki 30. edycji badania, zrealizowanej we wrześniu br., napawają optymizmem.

-

BriefIndex to wskaźnik, którego wartość opisuje kondycję branży komunikacji marketingowej w Polsce. Jest to wypadkowa oceny obecnej sytuacji panującej na rynku oraz próby przewidzenia tego, jak sytuacja będzie wyglądała za kilka najbliższych miesięcy. Osoby badane, stanowiące panel ekspercki, to specjaliści w dziedzinie mediów i reklamy. Najwyższy możliwy do osiągnięcia wynik to 100 punktów, zaś poziom 50. punktów oznacza stagnację. Wraz z kumulacją danych uzyskiwanych z kolejnych fal badania zarysowują się trendy, które przewidują tendencje w skali makroekonomicznej. Tym samym BriefIndex pokazuje rzeczywisty stan całej gospodarki. 

BriefIndex 2004-2014 | Create infographics

Jak wynika z badania, ocena obecnej sytuacji na rynku mediów i reklamy nieustannie ulega poprawie. Wzrost tego wskaźnika utrzymuje się nieprzerwanie od ponad roku, co pozwala twierdzić, że aktualny stan jest stabilny i nie powinien ulec nagłemu załamaniu. Ponad 60 proc. ankietowanych twierdzi, że sytuacja na rynku jest dobra lub bardzo dobra, zaś tylko 4 proc. badanych uznało ją za złą lub bardzo złą.

Ocena sytuacji BriefIndex | Create infographics

Na pytanie o to, jak sytuacja w branży będzie zmieniała się w ciągu najbliższych trzech miesięcy 65 proc. badanych uznało, że nie ulegnie ona zmianie. Co ważne jednak, 25 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ta raczej się poprawi, a 3 proc. uznało, że sytuacja ulegnie zdecydowanej poprawie. To pokazuje, że eksperci z rynku mediów i reklamy patrzą w przyszłość bardziej optymistycznie - w poprzednim pomiarze bowiem tylko 15 proc. badanych spodziewało się poprawy sytuacji.

Ocena przyszłości BriefIndex | Create infographics

-Od 2013 r. wskaźnik BriefIndex rośnie. Ostatnia fala to już czwarty pomiar, którego wynik jest wyraźnie wyższy od poprzedniego. Co charakterystyczne dla tej edycji, w ostatnich latach rosły oceny sytuacji obecnej, natomiast opinie dotyczące sytuacji spodziewanej w perspektywie najbliższego czasu były nieco mniej optymistyczne. Mogło to świadczyć o zbliżającym się przełomie, jednak w ostatniej fali badania, prócz oceny obecnej sytuacji, wyraźnie wzrosły również oceny prognoz. To może być znak „stabilizacji” optymizmu w branży komunikacji marketingowej - komentuje Kuba Antoszewski z Millward Brown.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI, w dniach 9 - 23 września. Wzięły w nim udział 63 osoby, stanowiące panel ekspercki.

::

Partnerem badania jest firma  

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.