wp - grudzien 2016

Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Brief.pl / Wiedza

Magazyn „Brief” wraz z domem badawczym Millward Brown od ponad 10 lat przeprowadza badanie BriefIndex, mające na celu ocenę sytuacji w branży marketingowej. Wyniki 30. edycji badania, zrealizowanej we wrześniu br., napawają optymizmem.

-

BriefIndex to wskaźnik, którego wartość opisuje kondycję branży komunikacji marketingowej w Polsce. Jest to wypadkowa oceny obecnej sytuacji panującej na rynku oraz próby przewidzenia tego, jak sytuacja będzie wyglądała za kilka najbliższych miesięcy. Osoby badane, stanowiące panel ekspercki, to specjaliści w dziedzinie mediów i reklamy. Najwyższy możliwy do osiągnięcia wynik to 100 punktów, zaś poziom 50. punktów oznacza stagnację. Wraz z kumulacją danych uzyskiwanych z kolejnych fal badania zarysowują się trendy, które przewidują tendencje w skali makroekonomicznej. Tym samym BriefIndex pokazuje rzeczywisty stan całej gospodarki. 

BriefIndex 2004-2014 | Create infographics

Jak wynika z badania, ocena obecnej sytuacji na rynku mediów i reklamy nieustannie ulega poprawie. Wzrost tego wskaźnika utrzymuje się nieprzerwanie od ponad roku, co pozwala twierdzić, że aktualny stan jest stabilny i nie powinien ulec nagłemu załamaniu. Ponad 60 proc. ankietowanych twierdzi, że sytuacja na rynku jest dobra lub bardzo dobra, zaś tylko 4 proc. badanych uznało ją za złą lub bardzo złą.

Ocena sytuacji BriefIndex | Create infographics

Na pytanie o to, jak sytuacja w branży będzie zmieniała się w ciągu najbliższych trzech miesięcy 65 proc. badanych uznało, że nie ulegnie ona zmianie. Co ważne jednak, 25 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ta raczej się poprawi, a 3 proc. uznało, że sytuacja ulegnie zdecydowanej poprawie. To pokazuje, że eksperci z rynku mediów i reklamy patrzą w przyszłość bardziej optymistycznie - w poprzednim pomiarze bowiem tylko 15 proc. badanych spodziewało się poprawy sytuacji.

Ocena przyszłości BriefIndex | Create infographics

-Od 2013 r. wskaźnik BriefIndex rośnie. Ostatnia fala to już czwarty pomiar, którego wynik jest wyraźnie wyższy od poprzedniego. Co charakterystyczne dla tej edycji, w ostatnich latach rosły oceny sytuacji obecnej, natomiast opinie dotyczące sytuacji spodziewanej w perspektywie najbliższego czasu były nieco mniej optymistyczne. Mogło to świadczyć o zbliżającym się przełomie, jednak w ostatniej fali badania, prócz oceny obecnej sytuacji, wyraźnie wzrosły również oceny prognoz. To może być znak „stabilizacji” optymizmu w branży komunikacji marketingowej - komentuje Kuba Antoszewski z Millward Brown.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI, w dniach 9 - 23 września. Wzięły w nim udział 63 osoby, stanowiące panel ekspercki.

::

Partnerem badania jest firma  

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.