Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Brief.pl / Wiedza

Magazyn „Brief” wraz z domem badawczym Millward Brown od ponad 10 lat przeprowadza badanie BriefIndex, mające na celu ocenę sytuacji w branży marketingowej. Wyniki 30. edycji badania, zrealizowanej we wrześniu br., napawają optymizmem.

-

BriefIndex to wskaźnik, którego wartość opisuje kondycję branży komunikacji marketingowej w Polsce. Jest to wypadkowa oceny obecnej sytuacji panującej na rynku oraz próby przewidzenia tego, jak sytuacja będzie wyglądała za kilka najbliższych miesięcy. Osoby badane, stanowiące panel ekspercki, to specjaliści w dziedzinie mediów i reklamy. Najwyższy możliwy do osiągnięcia wynik to 100 punktów, zaś poziom 50. punktów oznacza stagnację. Wraz z kumulacją danych uzyskiwanych z kolejnych fal badania zarysowują się trendy, które przewidują tendencje w skali makroekonomicznej. Tym samym BriefIndex pokazuje rzeczywisty stan całej gospodarki. 

BriefIndex 2004-2014 | Create infographics

Jak wynika z badania, ocena obecnej sytuacji na rynku mediów i reklamy nieustannie ulega poprawie. Wzrost tego wskaźnika utrzymuje się nieprzerwanie od ponad roku, co pozwala twierdzić, że aktualny stan jest stabilny i nie powinien ulec nagłemu załamaniu. Ponad 60 proc. ankietowanych twierdzi, że sytuacja na rynku jest dobra lub bardzo dobra, zaś tylko 4 proc. badanych uznało ją za złą lub bardzo złą.

Ocena sytuacji BriefIndex | Create infographics

Na pytanie o to, jak sytuacja w branży będzie zmieniała się w ciągu najbliższych trzech miesięcy 65 proc. badanych uznało, że nie ulegnie ona zmianie. Co ważne jednak, 25 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ta raczej się poprawi, a 3 proc. uznało, że sytuacja ulegnie zdecydowanej poprawie. To pokazuje, że eksperci z rynku mediów i reklamy patrzą w przyszłość bardziej optymistycznie - w poprzednim pomiarze bowiem tylko 15 proc. badanych spodziewało się poprawy sytuacji.

Ocena przyszłości BriefIndex | Create infographics

-Od 2013 r. wskaźnik BriefIndex rośnie. Ostatnia fala to już czwarty pomiar, którego wynik jest wyraźnie wyższy od poprzedniego. Co charakterystyczne dla tej edycji, w ostatnich latach rosły oceny sytuacji obecnej, natomiast opinie dotyczące sytuacji spodziewanej w perspektywie najbliższego czasu były nieco mniej optymistyczne. Mogło to świadczyć o zbliżającym się przełomie, jednak w ostatniej fali badania, prócz oceny obecnej sytuacji, wyraźnie wzrosły również oceny prognoz. To może być znak „stabilizacji” optymizmu w branży komunikacji marketingowej - komentuje Kuba Antoszewski z Millward Brown.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI, w dniach 9 - 23 września. Wzięły w nim udział 63 osoby, stanowiące panel ekspercki.

::

Partnerem badania jest firma  

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.