Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Sytuacja w branży marketingowej? Będzie coraz lepiej!

Brief.pl / Wiedza

Magazyn „Brief” wraz z domem badawczym Millward Brown od ponad 10 lat przeprowadza badanie BriefIndex, mające na celu ocenę sytuacji w branży marketingowej. Wyniki 30. edycji badania, zrealizowanej we wrześniu br., napawają optymizmem.

-

BriefIndex to wskaźnik, którego wartość opisuje kondycję branży komunikacji marketingowej w Polsce. Jest to wypadkowa oceny obecnej sytuacji panującej na rynku oraz próby przewidzenia tego, jak sytuacja będzie wyglądała za kilka najbliższych miesięcy. Osoby badane, stanowiące panel ekspercki, to specjaliści w dziedzinie mediów i reklamy. Najwyższy możliwy do osiągnięcia wynik to 100 punktów, zaś poziom 50. punktów oznacza stagnację. Wraz z kumulacją danych uzyskiwanych z kolejnych fal badania zarysowują się trendy, które przewidują tendencje w skali makroekonomicznej. Tym samym BriefIndex pokazuje rzeczywisty stan całej gospodarki. 

BriefIndex 2004-2014 | Create infographics

Jak wynika z badania, ocena obecnej sytuacji na rynku mediów i reklamy nieustannie ulega poprawie. Wzrost tego wskaźnika utrzymuje się nieprzerwanie od ponad roku, co pozwala twierdzić, że aktualny stan jest stabilny i nie powinien ulec nagłemu załamaniu. Ponad 60 proc. ankietowanych twierdzi, że sytuacja na rynku jest dobra lub bardzo dobra, zaś tylko 4 proc. badanych uznało ją za złą lub bardzo złą.

Ocena sytuacji BriefIndex | Create infographics

Na pytanie o to, jak sytuacja w branży będzie zmieniała się w ciągu najbliższych trzech miesięcy 65 proc. badanych uznało, że nie ulegnie ona zmianie. Co ważne jednak, 25 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ta raczej się poprawi, a 3 proc. uznało, że sytuacja ulegnie zdecydowanej poprawie. To pokazuje, że eksperci z rynku mediów i reklamy patrzą w przyszłość bardziej optymistycznie - w poprzednim pomiarze bowiem tylko 15 proc. badanych spodziewało się poprawy sytuacji.

Ocena przyszłości BriefIndex | Create infographics

-Od 2013 r. wskaźnik BriefIndex rośnie. Ostatnia fala to już czwarty pomiar, którego wynik jest wyraźnie wyższy od poprzedniego. Co charakterystyczne dla tej edycji, w ostatnich latach rosły oceny sytuacji obecnej, natomiast opinie dotyczące sytuacji spodziewanej w perspektywie najbliższego czasu były nieco mniej optymistyczne. Mogło to świadczyć o zbliżającym się przełomie, jednak w ostatniej fali badania, prócz oceny obecnej sytuacji, wyraźnie wzrosły również oceny prognoz. To może być znak „stabilizacji” optymizmu w branży komunikacji marketingowej - komentuje Kuba Antoszewski z Millward Brown.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI, w dniach 9 - 23 września. Wzięły w nim udział 63 osoby, stanowiące panel ekspercki.

::

Partnerem badania jest firma  

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.