wp - grudzien 2016

Letnie festiwale w liczbach

Letnie festiwale w liczbach

Brief for Poland / Aktualności

Obecność polskich festiwali w mediach cechuje się dużą popularnością. Między innymi z tego powodu marki, bardzo chętnie pokazują się przy okazji tych wydarzeń muzycznych. 2015 rok należał do sponsorów Open'er Festival – doniesienia medialne opublikowane w nawiązaniu do wydarzenia warte były 36 mln złotych.

-

Według raportu „Letnie festiwale muzyczne. Raport medialny” przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów, który podsumował obecność medialną największych festiwali muzycznych w Polsce, w okresie od 1 czerwca do 13 września 2015, to Open'er zdobył pierwsze miejsce pod względem ekwiwalentu reklamowego, który oszacowano na 36 mln złotych. Na drugim znalazł się Przystanek Woodstock, a ostatnie miejsce na podium to OFF Festiwal.

Open’er został liderem także pod względem wskaźnika dotarcia. Zasięg materiałów wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów odbiorców z informacjami mógł wynieść aż 2,9 mld! Kolejne miejsca zajęli Przystanek Woodstock z wynikiem 2,2 mld oraz OFF Festival – 1,3 mld.

- Wyniki raportu „Letnie festiwale muzyczne” za okres VI-IX plasują  Open’er Festival na pierwszym miejscu po zliczeniu wartości ekwiwalentu reklamowego. Przodujemy również w liczbie unikalnych informacji na pierwszych stronach gazet. Te dane bardzo nas cieszą i po raz kolejny potwierdzają szczególną pozycję i wartość Open’era w Polsce. Należy również dodać, że 14. edycja festiwalu okazała się dla nas rekordową pod względem wartości  AVE oszacowanej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w dłuższym okresie -  od stycznia do września i wyniosła blisko 70 mln zł netto! Liczba artykułów dedykowanych Open’erowi przekroczyła 24 tys. Te ostatnie wyniki pokazują, że wielomiesięczne działania promocyjne, silna współpraca z partnerami i patronami – tymi sprawdzonymi i nowymi oraz dywersyfikacja kanałów informacyjnych pozwoliła nam osiągnąć zamierzony efekt promocyjny – tłumaczy Mikołaj Ziółkowski, prezes Alter Art.

Jeżeli chodzi o ilość publikacji tu liderem okazał się Woodstock, na temat festiwalu organizowanego przez Jurka Owsiaka ukazało się 19,4 tys, materiałów, w tym najwięcej w Gazetalubuska.pl (137 publikacji) i w Programie Trzecim Polskiego Radia (120 publikacji). W tym zestawieniu Open'er pojawił się na drugim miejscu z ilością 11,3 tys. materiałów, a tuż za nim OFF Festiwal, na którego temat pojawiło się 6,7 tys. publikacji. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych eventów muzycznych znaleźli się także Jarocin Festiwal (4,7 tys.), Orange Warsaw Festival (4,2 tys.), Kraków Live Festival (4 tys.), Tauron Nowa Muzyka (2,3 tys.), Impact Festival (1,4 tys.), Audioriver (1,4 tys.) i Festiwal Legend Rocka (1,2 tys.). 

Biorąc pod uwagę wszystkie analizowane informacje dotyczące letnich imprez muzycznych największą przewagę w mediach regionalnych odnotowały Audioriver (58 proc. przekazu), Open’er Festival (24,9 proc.) oraz Tauron Nowa Muzyka (20 proc.). Z kolei w mediach o zasięgu ogólnopolskim dominowały wydarzenia Kraków Life Festival (94,4 proc. informacji), Impact Festival (93,6 proc.) i Jarocin Festiwal (92,9 proc.).

::

Raport „Letnie Festiwale Muzyczne” w całości tutaj.

Zdjęcie: Fotolia, Autor: glazok

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.