Letnie festiwale w liczbach

Letnie festiwale w liczbach

Brief for Poland / Aktualności

Obecność polskich festiwali w mediach cechuje się dużą popularnością. Między innymi z tego powodu marki, bardzo chętnie pokazują się przy okazji tych wydarzeń muzycznych. 2015 rok należał do sponsorów Open'er Festival – doniesienia medialne opublikowane w nawiązaniu do wydarzenia warte były 36 mln złotych.

-

Według raportu „Letnie festiwale muzyczne. Raport medialny” przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów, który podsumował obecność medialną największych festiwali muzycznych w Polsce, w okresie od 1 czerwca do 13 września 2015, to Open'er zdobył pierwsze miejsce pod względem ekwiwalentu reklamowego, który oszacowano na 36 mln złotych. Na drugim znalazł się Przystanek Woodstock, a ostatnie miejsce na podium to OFF Festiwal.

Open’er został liderem także pod względem wskaźnika dotarcia. Zasięg materiałów wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów odbiorców z informacjami mógł wynieść aż 2,9 mld! Kolejne miejsca zajęli Przystanek Woodstock z wynikiem 2,2 mld oraz OFF Festival – 1,3 mld.

- Wyniki raportu „Letnie festiwale muzyczne” za okres VI-IX plasują  Open’er Festival na pierwszym miejscu po zliczeniu wartości ekwiwalentu reklamowego. Przodujemy również w liczbie unikalnych informacji na pierwszych stronach gazet. Te dane bardzo nas cieszą i po raz kolejny potwierdzają szczególną pozycję i wartość Open’era w Polsce. Należy również dodać, że 14. edycja festiwalu okazała się dla nas rekordową pod względem wartości  AVE oszacowanej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w dłuższym okresie -  od stycznia do września i wyniosła blisko 70 mln zł netto! Liczba artykułów dedykowanych Open’erowi przekroczyła 24 tys. Te ostatnie wyniki pokazują, że wielomiesięczne działania promocyjne, silna współpraca z partnerami i patronami – tymi sprawdzonymi i nowymi oraz dywersyfikacja kanałów informacyjnych pozwoliła nam osiągnąć zamierzony efekt promocyjny – tłumaczy Mikołaj Ziółkowski, prezes Alter Art.

Jeżeli chodzi o ilość publikacji tu liderem okazał się Woodstock, na temat festiwalu organizowanego przez Jurka Owsiaka ukazało się 19,4 tys, materiałów, w tym najwięcej w Gazetalubuska.pl (137 publikacji) i w Programie Trzecim Polskiego Radia (120 publikacji). W tym zestawieniu Open'er pojawił się na drugim miejscu z ilością 11,3 tys. materiałów, a tuż za nim OFF Festiwal, na którego temat pojawiło się 6,7 tys. publikacji. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych eventów muzycznych znaleźli się także Jarocin Festiwal (4,7 tys.), Orange Warsaw Festival (4,2 tys.), Kraków Live Festival (4 tys.), Tauron Nowa Muzyka (2,3 tys.), Impact Festival (1,4 tys.), Audioriver (1,4 tys.) i Festiwal Legend Rocka (1,2 tys.). 

Biorąc pod uwagę wszystkie analizowane informacje dotyczące letnich imprez muzycznych największą przewagę w mediach regionalnych odnotowały Audioriver (58 proc. przekazu), Open’er Festival (24,9 proc.) oraz Tauron Nowa Muzyka (20 proc.). Z kolei w mediach o zasięgu ogólnopolskim dominowały wydarzenia Kraków Life Festival (94,4 proc. informacji), Impact Festival (93,6 proc.) i Jarocin Festiwal (92,9 proc.).

::

Raport „Letnie Festiwale Muzyczne” w całości tutaj.

Zdjęcie: Fotolia, Autor: glazok

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.