wp - grudzien 2016

Przepis na udany CSR nie musi być trudny - wystarczy kilka zasad

Przepis na udany CSR nie musi być trudny - wystarczy kilka zasad

Brief.pl / CSR

Dobra strategia CSR, która zyska uznanie interesariuszy, pracowników czy rankingów branżowych nie musi być wcale skomplikowana. Proste rozwiązania mogą okazać się najbardziej skuteczne. Przepis na jedne z najlepszych działań CSR wśród polskich firm odkryła Polpharma, zdobywca 3 miejsca w Rankingu Odpowiedzialnych Firm z 2015 r.

-

Postaw na to, co ważne

W strategię zarządzania firmą zostały wpisane działania odpowiedzialne społecznie.  Polpharmie przyświeca motto, o którym często zapominamy - "Ludzie pomagają Ludziom".   Nie chodzi tu tylko o produkcje leków czy wsparcie finansowe. W tym przypadku pomoc innym ma charakter wielowymiarowy i zaangażowani są w nią pracownicy z różnych działów firmy.

CSR może być różnorodny

Prowadząc działania CSR nie musimy wybierać tylko jednej z popularnych kategorii. Można działać na kilku płaszczyznach. Odpowiedzialność za produkt, wobec pracowników czy środowiska nie oznacza rezygnacji z bycia firmą zaangażowaną społecznie, współpracującą ze studentami i społecznością lokalną. Działaniom stałym prowadzonym przez firmę mogą towarzyszyć zarówno akcje czasowe o zasięgu globalnym, jak i lokalnym, np. wsparcie ogólnopolskiej walki z rakiem, jak i pikniku naukowego w lokalnej szkole.

Świętuj z innymi

Prowadząc firmę spotykamy na swojej drodze różne wyzwania, ale i osiągamy sukcesy. Celebrowanie ich stanowi istotną kwestię i pozwala na wykazanie się odrobiną fantazji. Interesującym pomysłem był PolRun - bieg charytatywny pracowników Polpharmy. Firma m.in. w ten sposób obchodziła swój jubileusz 80 lat istnienia. Pracownicy z oddziałów całej Polski wystartowali w jednym biegu, pokonując róże odcinki trasy. Udział w biegu oznaczał pomoc w zorganizowaniu wakacji dla dzieci z domów dziecka. Ponadto w Starogardzie Gdańskim odbyły się uroczyste obchody jubileuszu, otwarte nie tylko dla pracowników, ale  i mieszkańców miasta.

Pomaganie jednoczy

Ludzie pomagają ludziom razem. W pomoc innym mogą zaangażować się wszyscy pracownicy firmy. Rodzajów ich aktywności może być kilka, np. wolontariat pracowniczy czy udział w organizowanym projekcie.  Wspólna praca dla innych nie tylko jest elementem działań CSR, ale sprzyja też procesowi identyfikacji pracowników z firmą, budowaniu pozytywnych relacji, i co najważniejsze, daje satysfakcję.

W planowaniu działania CSR ważne jest posiadanie określonych celów, długofalowa strategia, spójność z profilem firmy i bycie otwartym na pomysły.

::

Jeśli chcesz wziąć udział w konferencji CSR - strategia bez wielkich budżetów, organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

fot. Fotolia/patpitchaya

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.