Przepis na udany CSR nie musi być trudny - wystarczy kilka zasad

Przepis na udany CSR nie musi być trudny - wystarczy kilka zasad

Brief.pl / CSR

Dobra strategia CSR, która zyska uznanie interesariuszy, pracowników czy rankingów branżowych nie musi być wcale skomplikowana. Proste rozwiązania mogą okazać się najbardziej skuteczne. Przepis na jedne z najlepszych działań CSR wśród polskich firm odkryła Polpharma, zdobywca 3 miejsca w Rankingu Odpowiedzialnych Firm z 2015 r.

-

Postaw na to, co ważne

W strategię zarządzania firmą zostały wpisane działania odpowiedzialne społecznie.  Polpharmie przyświeca motto, o którym często zapominamy - "Ludzie pomagają Ludziom".   Nie chodzi tu tylko o produkcje leków czy wsparcie finansowe. W tym przypadku pomoc innym ma charakter wielowymiarowy i zaangażowani są w nią pracownicy z różnych działów firmy.

CSR może być różnorodny

Prowadząc działania CSR nie musimy wybierać tylko jednej z popularnych kategorii. Można działać na kilku płaszczyznach. Odpowiedzialność za produkt, wobec pracowników czy środowiska nie oznacza rezygnacji z bycia firmą zaangażowaną społecznie, współpracującą ze studentami i społecznością lokalną. Działaniom stałym prowadzonym przez firmę mogą towarzyszyć zarówno akcje czasowe o zasięgu globalnym, jak i lokalnym, np. wsparcie ogólnopolskiej walki z rakiem, jak i pikniku naukowego w lokalnej szkole.

Świętuj z innymi

Prowadząc firmę spotykamy na swojej drodze różne wyzwania, ale i osiągamy sukcesy. Celebrowanie ich stanowi istotną kwestię i pozwala na wykazanie się odrobiną fantazji. Interesującym pomysłem był PolRun - bieg charytatywny pracowników Polpharmy. Firma m.in. w ten sposób obchodziła swój jubileusz 80 lat istnienia. Pracownicy z oddziałów całej Polski wystartowali w jednym biegu, pokonując róże odcinki trasy. Udział w biegu oznaczał pomoc w zorganizowaniu wakacji dla dzieci z domów dziecka. Ponadto w Starogardzie Gdańskim odbyły się uroczyste obchody jubileuszu, otwarte nie tylko dla pracowników, ale  i mieszkańców miasta.

Pomaganie jednoczy

Ludzie pomagają ludziom razem. W pomoc innym mogą zaangażować się wszyscy pracownicy firmy. Rodzajów ich aktywności może być kilka, np. wolontariat pracowniczy czy udział w organizowanym projekcie.  Wspólna praca dla innych nie tylko jest elementem działań CSR, ale sprzyja też procesowi identyfikacji pracowników z firmą, budowaniu pozytywnych relacji, i co najważniejsze, daje satysfakcję.

W planowaniu działania CSR ważne jest posiadanie określonych celów, długofalowa strategia, spójność z profilem firmy i bycie otwartym na pomysły.

::

Jeśli chcesz wziąć udział w konferencji CSR - strategia bez wielkich budżetów, organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

fot. Fotolia/patpitchaya

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.