Przepis na udany CSR nie musi być trudny - wystarczy kilka zasad

Przepis na udany CSR nie musi być trudny - wystarczy kilka zasad

Brief.pl / CSR

Dobra strategia CSR, która zyska uznanie interesariuszy, pracowników czy rankingów branżowych nie musi być wcale skomplikowana. Proste rozwiązania mogą okazać się najbardziej skuteczne. Przepis na jedne z najlepszych działań CSR wśród polskich firm odkryła Polpharma, zdobywca 3 miejsca w Rankingu Odpowiedzialnych Firm z 2015 r.

-

Postaw na to, co ważne

W strategię zarządzania firmą zostały wpisane działania odpowiedzialne społecznie.  Polpharmie przyświeca motto, o którym często zapominamy - "Ludzie pomagają Ludziom".   Nie chodzi tu tylko o produkcje leków czy wsparcie finansowe. W tym przypadku pomoc innym ma charakter wielowymiarowy i zaangażowani są w nią pracownicy z różnych działów firmy.

CSR może być różnorodny

Prowadząc działania CSR nie musimy wybierać tylko jednej z popularnych kategorii. Można działać na kilku płaszczyznach. Odpowiedzialność za produkt, wobec pracowników czy środowiska nie oznacza rezygnacji z bycia firmą zaangażowaną społecznie, współpracującą ze studentami i społecznością lokalną. Działaniom stałym prowadzonym przez firmę mogą towarzyszyć zarówno akcje czasowe o zasięgu globalnym, jak i lokalnym, np. wsparcie ogólnopolskiej walki z rakiem, jak i pikniku naukowego w lokalnej szkole.

Świętuj z innymi

Prowadząc firmę spotykamy na swojej drodze różne wyzwania, ale i osiągamy sukcesy. Celebrowanie ich stanowi istotną kwestię i pozwala na wykazanie się odrobiną fantazji. Interesującym pomysłem był PolRun - bieg charytatywny pracowników Polpharmy. Firma m.in. w ten sposób obchodziła swój jubileusz 80 lat istnienia. Pracownicy z oddziałów całej Polski wystartowali w jednym biegu, pokonując róże odcinki trasy. Udział w biegu oznaczał pomoc w zorganizowaniu wakacji dla dzieci z domów dziecka. Ponadto w Starogardzie Gdańskim odbyły się uroczyste obchody jubileuszu, otwarte nie tylko dla pracowników, ale  i mieszkańców miasta.

Pomaganie jednoczy

Ludzie pomagają ludziom razem. W pomoc innym mogą zaangażować się wszyscy pracownicy firmy. Rodzajów ich aktywności może być kilka, np. wolontariat pracowniczy czy udział w organizowanym projekcie.  Wspólna praca dla innych nie tylko jest elementem działań CSR, ale sprzyja też procesowi identyfikacji pracowników z firmą, budowaniu pozytywnych relacji, i co najważniejsze, daje satysfakcję.

W planowaniu działania CSR ważne jest posiadanie określonych celów, długofalowa strategia, spójność z profilem firmy i bycie otwartym na pomysły.

::

Jeśli chcesz wziąć udział w konferencji CSR - strategia bez wielkich budżetów, organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

fot. Fotolia/patpitchaya

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.