Wpływ konsumentów na działanie marek [RAPORT]

Wpływ konsumentów na działanie marek [RAPORT]

Brief.pl / Wiedza

Lawinowy wzrost liczby aktywnych użytkowników smartfonów i idący za nim dużo szybszy i łatwiejszy dostęp do sieci sprawił, że konsumenci zaczęli traktować internet oraz media społecznościowe jako jedno z najważniejszych źródeł informacji o markach i oferowanych przez nich produktach. Najnowszy raport "Sharing Information - the rise of consumer influence", stworzony przez firmę Ericsson, podejmuje temat dzielenia się informacjami w sieci przez użytkowników smartfonów, pokazując wpływ, jaki ta praktyka może mieć na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

-

Jak wynika z raportu, 12 proc. użytkowników smartfonów regularnie pisze o markach w sieci. I chociaż nie jest to jeszcze bardzo duża liczba, nie oznacza to, że ich głos nie ma znaczenia. Warto również zwrócić uwagę na to, że 38 proc. ankietowanych zadeklarowało, iż regularnie publikuje lub dzieli się recenzjami danych produktów, które kupili lub usług, z których skorzystali. Dodatkowo, 50 proc. badanych twierdzi, że wyświetla opinie i recenzje innych. Co ważniejsze jednak, wspomniane recenzje mogą mieć wpływ na funkcjonowanie firm.

34 proc. ankietowanych, którzy mieli złe doświadczenia z konkretną firmą, związane z wadliwym produktem lub złą obsługą, dzieli się swoimi przeżyciami w internecie prawie zawsze, kiedy to ma miejsce. Jak można się domyślać, badanie wskazuje na to, że owe opisy doświadczeń są zauważane przez innych użytkowników. 29 proc. ankietowanych twierdzi, że w ciągu tygodnia spotyka się w sieci z podobnymi treściami, a 27 proc. badanych zdarza się przekazywać dalej znajomym przeczytane negatywne opinie i reklamacje.

Media społecznościowe i internet są więc orężem w rękach niezadowolonych konsumentów. Średnio 50 proc. ankietowanych uważa, że dzielenie się opiniami na temat marek w sieci spowodowało wzrost znaczenia głosu konsumentów. Co ciekawe, 32 proc. badanych wierzy, że publikowanie reklamacji lub negatywnych opinii na profilu społecznościowym danej marki jest najlepszym sposobem wpłynięcia na zachowanie owej, jeśli to im nie odpowiada.

Raport Ericsson „Sharing Information - the rise of consumer influence” został oparty o badanie konsumenckie przeprowadzone wśród ponad 5 tys. użytkowników smartfonów, w wieku od 15 do 69 lat, zamieszkujących takie miasta, jak Berlin, Chicago, Johannesbur, Londyn, Mexico City, Moska, Nowy Jork, Sao Paulo, Sydney oraz Tokio.

::

Fot. Fotolia.com/Elenabsi

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?