Wpływ konsumentów na działanie marek [RAPORT]

Wpływ konsumentów na działanie marek [RAPORT]

Brief.pl / Wiedza

Lawinowy wzrost liczby aktywnych użytkowników smartfonów i idący za nim dużo szybszy i łatwiejszy dostęp do sieci sprawił, że konsumenci zaczęli traktować internet oraz media społecznościowe jako jedno z najważniejszych źródeł informacji o markach i oferowanych przez nich produktach. Najnowszy raport "Sharing Information - the rise of consumer influence", stworzony przez firmę Ericsson, podejmuje temat dzielenia się informacjami w sieci przez użytkowników smartfonów, pokazując wpływ, jaki ta praktyka może mieć na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

-

Jak wynika z raportu, 12 proc. użytkowników smartfonów regularnie pisze o markach w sieci. I chociaż nie jest to jeszcze bardzo duża liczba, nie oznacza to, że ich głos nie ma znaczenia. Warto również zwrócić uwagę na to, że 38 proc. ankietowanych zadeklarowało, iż regularnie publikuje lub dzieli się recenzjami danych produktów, które kupili lub usług, z których skorzystali. Dodatkowo, 50 proc. badanych twierdzi, że wyświetla opinie i recenzje innych. Co ważniejsze jednak, wspomniane recenzje mogą mieć wpływ na funkcjonowanie firm.

34 proc. ankietowanych, którzy mieli złe doświadczenia z konkretną firmą, związane z wadliwym produktem lub złą obsługą, dzieli się swoimi przeżyciami w internecie prawie zawsze, kiedy to ma miejsce. Jak można się domyślać, badanie wskazuje na to, że owe opisy doświadczeń są zauważane przez innych użytkowników. 29 proc. ankietowanych twierdzi, że w ciągu tygodnia spotyka się w sieci z podobnymi treściami, a 27 proc. badanych zdarza się przekazywać dalej znajomym przeczytane negatywne opinie i reklamacje.

Media społecznościowe i internet są więc orężem w rękach niezadowolonych konsumentów. Średnio 50 proc. ankietowanych uważa, że dzielenie się opiniami na temat marek w sieci spowodowało wzrost znaczenia głosu konsumentów. Co ciekawe, 32 proc. badanych wierzy, że publikowanie reklamacji lub negatywnych opinii na profilu społecznościowym danej marki jest najlepszym sposobem wpłynięcia na zachowanie owej, jeśli to im nie odpowiada.

Raport Ericsson „Sharing Information - the rise of consumer influence” został oparty o badanie konsumenckie przeprowadzone wśród ponad 5 tys. użytkowników smartfonów, w wieku od 15 do 69 lat, zamieszkujących takie miasta, jak Berlin, Chicago, Johannesbur, Londyn, Mexico City, Moska, Nowy Jork, Sao Paulo, Sydney oraz Tokio.

::

Fot. Fotolia.com/Elenabsi

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.