5 narzędzi do skutecznej agregacji treści

5 narzędzi do skutecznej agregacji treści

Brief.pl / Technologie

Coraz więcej mówi się o roli jaką pełni kurator contentu. Jego zadaniem jest opieka nad treścią – porządkuje on informacje i przekazuje je czytelnikom w bardziej zorganizowany sposób. Wszystko po to, aby do ostatecznego odbiorcy docierała tylko najbardziej interesująca część wszystkich treści tworzonych na dany temat. Rolę tę mogą spełniać marki czy blogerzy, ale także my sami. A pomogą nam w tym aplikacje.

-

Pocket

Kilkanaście milionów pobrań z internetowych sklepów mówi samo za siebie. To aplikacja, która pozwala zapisywać wszystkie interesujące nas treści, które znajdziemy w sieci, aby wrócić do nich w późniejszym terminie, nawet będąc offline. Aplikacja umożliwia także udostępnianie interesujących treści w serwisach społecznościowych czy przesyłanie ich za pomocą poczty e-mail. Dodatkowo w wersji premium aplikacja pozwala także na wyszukiwanie treści po temacie, tagu czy autorze, oraz umożliwia tworzenie trwałej biblioteki tekstów.

 

Flyne

To typowy agregator treści, który pozwala nam nie tylko przechowywać treści wyszukane przez nas „ręcznie”, ale równiż automatycznie flitruje te dotyczące konkretnych kategorii. To na jaki temat chcemy otrzymywać teksty decydujemy sami. Oprócz darmowych, dostępnych w aplikacji źródeł, artykuły zasysane są także z tablic obserwowanych przez nas osób na Twitterze. Flyne pozwala także przechowywać dane treści na później, które można odczytywać również offline. Jednak są one dostępne tylko na pewien czas – który sami określamy.

 

Flipboard

Dzięki tej aplikacji możemy czytać treści z całego świata, tworzone przez profesjonalne portale i blogi oraz agregować je w formie spersonalizowanego magazynu. W tej aplikacji również wybieramy źródła prezentujące najbardziej interesujące nas tematy. Dodatkowo obserwować można także inne konta i ludzi, przeglądając stworzone przez nich magazyny tematyczne.

 

Storify

Narzędzie niezwykle przydatne dziennikarzom, blogerom, ale też reporterom społecznym. Dzięki niemu mogą oni przeszukiwać wpisy z mediów społecznościowych w jednym miejscu, filtrując informacje tematycznie. Ale to nie wszystko. Znalezione elementy można dodawać do tworzonej przez siebie historii – mogą to być np. komentarze do ważnego wydarzenia, filmy czy zdjęcia. Na koniec całość można udostępnić niemal na każdej stronie internetowej.

Feedly

Feedly to bodaj najpopularniejszy czytnik RSS, w tej chwili. Jest dostępny na Androidzie, iOS, ale także na e-czytnikach Amazona - Kindle - oraz poprzez przeglądarkę. Z poziomu Feedly można też udostępniać treści do innych aplikacji agregujących treści, np. do Pocketa.

::

Fot. Fotolia/cacaroot

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.