Elektryczne wojny samochodowe

Elektryczne wojny samochodowe

Brief.pl / Aktualności

Walka o zdobycie rynku elektrycznych samochodów trwa. Przez dłuższy czas liderem w wyścigu o klientów zainteresowanych tego rodzaju pojazdem była założona przez Elona Muska firma Tesla. Wkrótce sytuacja może jednak ulec zmianie - do boju stanęły bowiem takie marki, jak Porsche i Apple.

-

Kilka tygodni temu Elon Musk ogłosił na Twitterze, że sprzedaż Modelu 3, czyli pierwszego samochodu elektrycznego marki Tesla, skierowanego na rynek masowego odbiorcy, rozpocznie się w 2017 roku. I choć ten ruch sprawił, że firma Muska umocniła swoją pozycję lidera w wyścigu o klientów, najnowsze wieści od Porsche i Apple’a mogą sprawić, że rywalizacja o konsumenta nabierze rozpędu.

Niemiecka firma znana przede wszystkim z flagowych samochodów sportowych, takich, jak Carrera czy 911 ogłosiła, że pracuje nad czteroosobowym pojazdem elektrycznym, który rozpędza się szybciej niż 911 i którego naładować można w zaledwie 15 minut. Co więcej, zgodnie z założeniami, Mission E będzie mógł przebyć ponad 500 km po jednym ładowaniu baterii. Dla porównania, Model S Tesli potrzebuje ok. 30 minut, by ponownie naładować jego baterię, a jej zakres wytrzymałości to ok. 270 km. Zgodnie z zapowiedziami, elektryczny model Porsche trafi na rynek w przeciągu następnych pięciu lat. Prawdopodobnie jednak jego cena sprawi, że będzie on skierowany do najbogatszej grupy odbiorców, co w obliczu wieści o Modelu 3 daje Tesli przewagę konkurencyjną wśród tych mniej zamożnych.

Co ciekawe jednak, kolejnym poważnym rywalem w wyścigu o zdobycie rynku elektrycznych samochodów może być firma Apple. Zgodnie z informacją opublikowaną na portalu The Wall Street Journal, koncern planuje zaprezentować swoją wersję elektrycznego pojazdu w 2019 roku. Źródła podają, że nad projektem o nazwie Titan ma teraz pracować ok. 1,8 tys. osób, czyli trzy razy więcej, niż dotychczas. I chociaż marka od dawna wykazuje zainteresowanie samoprowadzącymi się samochodami, wydaje się, że pierwszy model elektrycznego auta Apple’a nie będzie w pełni zautomatyzowany. Nie powiedzane jest również, że w 2019 roku samochody sygnowane jabłkiem trafią na rynek - jest to raczej orientacyjna data zakończenia prac konstruktorskich. 

Oczywiście na razie zarówno Porsche, jak i Apple, mówią o swoich samochodach elektrycznych raczej w kontekście długoterminowych planów. Warto jednak przyglądać się ich wysiłkom - również dlatego, że mogą one być znakiem, iż rynek motorniczy może ulec znaczącej zmianie.

::

Fot. Fotolia.com/Michael Flippo

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.