Elektryczne wojny samochodowe

Elektryczne wojny samochodowe

Brief.pl / Aktualności

Walka o zdobycie rynku elektrycznych samochodów trwa. Przez dłuższy czas liderem w wyścigu o klientów zainteresowanych tego rodzaju pojazdem była założona przez Elona Muska firma Tesla. Wkrótce sytuacja może jednak ulec zmianie - do boju stanęły bowiem takie marki, jak Porsche i Apple.

-

Kilka tygodni temu Elon Musk ogłosił na Twitterze, że sprzedaż Modelu 3, czyli pierwszego samochodu elektrycznego marki Tesla, skierowanego na rynek masowego odbiorcy, rozpocznie się w 2017 roku. I choć ten ruch sprawił, że firma Muska umocniła swoją pozycję lidera w wyścigu o klientów, najnowsze wieści od Porsche i Apple’a mogą sprawić, że rywalizacja o konsumenta nabierze rozpędu.

Niemiecka firma znana przede wszystkim z flagowych samochodów sportowych, takich, jak Carrera czy 911 ogłosiła, że pracuje nad czteroosobowym pojazdem elektrycznym, który rozpędza się szybciej niż 911 i którego naładować można w zaledwie 15 minut. Co więcej, zgodnie z założeniami, Mission E będzie mógł przebyć ponad 500 km po jednym ładowaniu baterii. Dla porównania, Model S Tesli potrzebuje ok. 30 minut, by ponownie naładować jego baterię, a jej zakres wytrzymałości to ok. 270 km. Zgodnie z zapowiedziami, elektryczny model Porsche trafi na rynek w przeciągu następnych pięciu lat. Prawdopodobnie jednak jego cena sprawi, że będzie on skierowany do najbogatszej grupy odbiorców, co w obliczu wieści o Modelu 3 daje Tesli przewagę konkurencyjną wśród tych mniej zamożnych.

Co ciekawe jednak, kolejnym poważnym rywalem w wyścigu o zdobycie rynku elektrycznych samochodów może być firma Apple. Zgodnie z informacją opublikowaną na portalu The Wall Street Journal, koncern planuje zaprezentować swoją wersję elektrycznego pojazdu w 2019 roku. Źródła podają, że nad projektem o nazwie Titan ma teraz pracować ok. 1,8 tys. osób, czyli trzy razy więcej, niż dotychczas. I chociaż marka od dawna wykazuje zainteresowanie samoprowadzącymi się samochodami, wydaje się, że pierwszy model elektrycznego auta Apple’a nie będzie w pełni zautomatyzowany. Nie powiedzane jest również, że w 2019 roku samochody sygnowane jabłkiem trafią na rynek - jest to raczej orientacyjna data zakończenia prac konstruktorskich. 

Oczywiście na razie zarówno Porsche, jak i Apple, mówią o swoich samochodach elektrycznych raczej w kontekście długoterminowych planów. Warto jednak przyglądać się ich wysiłkom - również dlatego, że mogą one być znakiem, iż rynek motorniczy może ulec znaczącej zmianie.

::

Fot. Fotolia.com/Michael Flippo

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Brief.pl / Aktualności

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?
E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Idziemy w mobile. Mobile są reklamy, gry, interakcje, a współcześni nastolatkowie nie wyobrażają już sobie życia bez aplikacji. Oczywiście w pełni mobilnych. Informacja o tym, że po raz pierwszy ruch w internecie ze smartfonów przekroczył wielkość ruchu z desktopu oficjalnie rozpoczęła długo wyczekiwaną erę mobile. W tej nowej rzeczywistości e-commerce powinien pokochać technologie mobilne, bo mogą one wnieść wiele wartościowego do jego życia.