Elektryczne wojny samochodowe

Elektryczne wojny samochodowe

Brief.pl / Aktualności

Walka o zdobycie rynku elektrycznych samochodów trwa. Przez dłuższy czas liderem w wyścigu o klientów zainteresowanych tego rodzaju pojazdem była założona przez Elona Muska firma Tesla. Wkrótce sytuacja może jednak ulec zmianie - do boju stanęły bowiem takie marki, jak Porsche i Apple.

-

Kilka tygodni temu Elon Musk ogłosił na Twitterze, że sprzedaż Modelu 3, czyli pierwszego samochodu elektrycznego marki Tesla, skierowanego na rynek masowego odbiorcy, rozpocznie się w 2017 roku. I choć ten ruch sprawił, że firma Muska umocniła swoją pozycję lidera w wyścigu o klientów, najnowsze wieści od Porsche i Apple’a mogą sprawić, że rywalizacja o konsumenta nabierze rozpędu.

Niemiecka firma znana przede wszystkim z flagowych samochodów sportowych, takich, jak Carrera czy 911 ogłosiła, że pracuje nad czteroosobowym pojazdem elektrycznym, który rozpędza się szybciej niż 911 i którego naładować można w zaledwie 15 minut. Co więcej, zgodnie z założeniami, Mission E będzie mógł przebyć ponad 500 km po jednym ładowaniu baterii. Dla porównania, Model S Tesli potrzebuje ok. 30 minut, by ponownie naładować jego baterię, a jej zakres wytrzymałości to ok. 270 km. Zgodnie z zapowiedziami, elektryczny model Porsche trafi na rynek w przeciągu następnych pięciu lat. Prawdopodobnie jednak jego cena sprawi, że będzie on skierowany do najbogatszej grupy odbiorców, co w obliczu wieści o Modelu 3 daje Tesli przewagę konkurencyjną wśród tych mniej zamożnych.

Co ciekawe jednak, kolejnym poważnym rywalem w wyścigu o zdobycie rynku elektrycznych samochodów może być firma Apple. Zgodnie z informacją opublikowaną na portalu The Wall Street Journal, koncern planuje zaprezentować swoją wersję elektrycznego pojazdu w 2019 roku. Źródła podają, że nad projektem o nazwie Titan ma teraz pracować ok. 1,8 tys. osób, czyli trzy razy więcej, niż dotychczas. I chociaż marka od dawna wykazuje zainteresowanie samoprowadzącymi się samochodami, wydaje się, że pierwszy model elektrycznego auta Apple’a nie będzie w pełni zautomatyzowany. Nie powiedzane jest również, że w 2019 roku samochody sygnowane jabłkiem trafią na rynek - jest to raczej orientacyjna data zakończenia prac konstruktorskich. 

Oczywiście na razie zarówno Porsche, jak i Apple, mówią o swoich samochodach elektrycznych raczej w kontekście długoterminowych planów. Warto jednak przyglądać się ich wysiłkom - również dlatego, że mogą one być znakiem, iż rynek motorniczy może ulec znaczącej zmianie.

::

Fot. Fotolia.com/Michael Flippo

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.