Marko, nie marnuj potencjału istniejących już akcji społecznych w swojej strategii CSR

Marko, nie marnuj potencjału istniejących już akcji społecznych w swojej strategii CSR

Brief.pl / CSR

Działania z zakresu CSR nie zawsze muszą być budowane od zera. Równie wartościowe są takie, dzięki którym nowy wymiar otrzyma akcja, od dawna próbująca zmieniać rzeczywistość.

-

Wsparcie dla programów społecznych, organizacji pożytku publicznego, czy organizacji pozarządowych może stanowić dla firm istotny punkt wyjścia, jeśli te chcą przyjąć strategię CSR.

Jeśli temat poruszany przez zewnętrzną organizację jest bliski danej marce, poprzez dzielenie tych samych wartości czy zauważanie obszarów niezbędnych do poprawy, włączenie się w tego rodzaju działania może przynieść obu stronom wiele korzyści. Działania marki mogą w ten sposób zostać zauważone szybciej przez otoczenie, jej wkład może mieć większe znaczenie, a organizacja może zyskać dzięki takiej współpracy zarówno doraźne, jak i długotrwałe efekty, nie tylko materialne. 

Przykładem takiej współpracy jest rozpoczęta we wrześniu kooperacja Whirlpool i Polskich Banków Żywności. Celem akcji jest wspólna edukacja, która ma na celu zmniejszenie zjawiska marnowania żywności i jej nieprawidłowego przechowywania.

W Polsce, każdego roku marnuje się około 9 ton żywności. Liczba ta robi ogromne wrażenie, zaś jeszcze lepiej obrazuje to niechlubne zjawisko kwota ok. 2000 zł, które co miesiąc do kosza, wraz z zepsutym jedzenie, wyrzuca czteroosobowa rodzina. By temu zapobiec Federacja Polskich Banków Żywności od 1997 roku m.in. edukuje i promuje postawy przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Nowym etapem tych działań było wejście w kooperację z producentem sprzętów AGD. Whirpool w ramach swojej Akademii Kulinarnej przeprowadził kilkudniowe warsztaty, których celem było podniesienie kompetencji trenerskich dla Kadry Banków Żywności. W ten sposób mogli oni poszerzyć swoją wiedzę w zakresie ekonomicznego gotowania i planowania zakupów, a właśnie to w rezultacie przekłada się na niemarnowanie żywności i utrzymywanie na dłużej jej wartości odżywczych.

::

Jak nie marnować żywności?

Dodatkowo marka wypracowała wraz z organizacją podręcznik, w którym zawarte są porady pozwalające Polakom lepiej planować konsumpcję i zakupy. Oto kilka rad, które wypracowane zostały w ramach wspólnej akcji, a które mogą przydać się każdemu z nas:

1. Zanim zrobisz zakupy przyszykuj menu dla swojej rodziny na kilka nadchodzących dni. Uwzględnij wszystkie posiłki, które jecie oraz dokładnie się nad nimi zastanów np. ile ziemniaków potrzebujesz na obiad dla trzyosobowej rodziny?

2. Przed zrobieniem listy zakupów zajrzyj do lodówki – czy przygotowane przez Ciebie menu da się zmodyfikować tak, aby użyć jak największej liczby produktów, które się w niej znajdują? Sprawdź datę przydatności do spożycia jedzenia, które masz w lodówce i którego planujesz użyć.

3. Zrób bardzo dokładną listę zakupów – jeżeli kupujesz w małych sklepach zrób zakupy na dwa-trzy dni, jeśli w dużych to na pięć lub cały tydzień.

4. Przed wyjściem do sklepu koniecznie coś zjedz! Będąc głodnym podświadomie kupujemy nawet 20% produktów więcej niż planowaliśmy przed wyjściem z domu.

5. W sklepie staraj się nie korzystać z promocji takich jak „Dwa w cenie jednej” – to złudna oszczędność. Chyba, że oferta dotyczy produktów z długim terminem ważności.

6. Koniecznie zawsze sprawdzaj jaki termin ważności ma produkt, który chcesz zakupić.

::

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak Twoja firma może wprowadzać strategię CSR, nie posiadając przy tym dużych budżetów, przyjdź na konferencję organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

Fot. Fotolia/ weerapat1003 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.