Premiera kolekcji Burberry na Snapchacie

Premiera kolekcji Burberry na Snapchacie

Brief.pl / Aktualności

Snapchat od jakiegoś czasu przestał pełnić funkcję li tylko aplikacji służącej do wysyłania do znajomych znikających po kilku sekundach wiadomości - obrazów i wideo. Coraz więcej marek dostrzega potencjał marketingowy tego narzędzia, i, co ciekawe, nie są to wyłącznie te firmy, które postrzegane są jako „młodzieżowe”, ale również marki funkcjonujące w świadomości konsumentów jako luksowe. Dowodem na to są niedawne wieści od marki Burberry.

-

Brytyjski dom mody ogłosił w piątek, że premierowy pokaz najnowszej kolekcji odbędzie się właśnie w założonym przez Evana Spiegela medium, w niedzielę, 20 września br, o godzinie 19 i zniknie  z kanału marki po 24 godzinach. Co ciekawe, owa prezentacja wyprzedziła o kilkanaście godzin pokaz kolekcji Wiosna/Lato 2016, który rozpoczął się dziś o godzinie 13 w Kensington Garden w ramach London Fashion Week. Warto dodać, że marka zdecydowała się także na częściowy live-streaming tego, co dzieje się podczas pokazu.

burberry snapchat

Jak zauważył Christopher Bailey, szef Burberry: - „Zakładając Snapchata Evan Spiegiel stworzył fenomenalną platformę, która pozwala uchwycić ducha chwili. Jesteśmy podekscytowani współpracą z nim przy uruchomieniu Burberry Snapchat Show, który pozwoli na unikalną, odbywającą się w czasie rzeczywistym prezentację tego, jak wygląda kreacja naszego pokazu. W ramach prezentacji zawierać się będzie również bezprecedensowa premiera naszej kolekcji na kilka godzin przed tym, nim ta trafi na wybieg.”

Premiera kolekcji na Snapchacie w wykonaniu Burberry to pierwszy przykład tego typu wykorzystania medium, które jeszcze do niedawna kojarzyło się tylko z przesyłaniem kontrowersyjnych zdjęć lub tzw. „selfie”. Nie oznacza to jednak, że inne marki luksusowe nie eksplorują możliwości związanych z tym narzędziem. Jedną z najbardziej aktywnych firm modowych w medium Evana Spiegela jest Michael Kors. To nie powinno dziwić, zważywszy na to, że marka jest szczególnie popularna wśród młodszych konsumentów - czyli głównej grupy docelowej Snapchata. Wydaje się jednak, że ruch Burberry, oprócz tego, że nowatorski, może być również przemyślaną, długofalową strategią docierania do tych odbiorców, którzy, choć jeszcze nie będący najważniejszymi klientami marki, wkrótce takimi mogą się stać.

We wrześniowym numerze magazynu „Brief” ukaże się artykuł o tym, jak marki mogą wykorzystać potencjał nowych kanałów, w tym m.in. Snapchata, Vine’a i Tindera. Zapraszamy do lektury!

::

Fot. Burberry

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.