Premiera kolekcji Burberry na Snapchacie

Premiera kolekcji Burberry na Snapchacie

Brief.pl / Aktualności

Snapchat od jakiegoś czasu przestał pełnić funkcję li tylko aplikacji służącej do wysyłania do znajomych znikających po kilku sekundach wiadomości - obrazów i wideo. Coraz więcej marek dostrzega potencjał marketingowy tego narzędzia, i, co ciekawe, nie są to wyłącznie te firmy, które postrzegane są jako „młodzieżowe”, ale również marki funkcjonujące w świadomości konsumentów jako luksowe. Dowodem na to są niedawne wieści od marki Burberry.

-

Brytyjski dom mody ogłosił w piątek, że premierowy pokaz najnowszej kolekcji odbędzie się właśnie w założonym przez Evana Spiegela medium, w niedzielę, 20 września br, o godzinie 19 i zniknie  z kanału marki po 24 godzinach. Co ciekawe, owa prezentacja wyprzedziła o kilkanaście godzin pokaz kolekcji Wiosna/Lato 2016, który rozpoczął się dziś o godzinie 13 w Kensington Garden w ramach London Fashion Week. Warto dodać, że marka zdecydowała się także na częściowy live-streaming tego, co dzieje się podczas pokazu.

burberry snapchat

Jak zauważył Christopher Bailey, szef Burberry: - „Zakładając Snapchata Evan Spiegiel stworzył fenomenalną platformę, która pozwala uchwycić ducha chwili. Jesteśmy podekscytowani współpracą z nim przy uruchomieniu Burberry Snapchat Show, który pozwoli na unikalną, odbywającą się w czasie rzeczywistym prezentację tego, jak wygląda kreacja naszego pokazu. W ramach prezentacji zawierać się będzie również bezprecedensowa premiera naszej kolekcji na kilka godzin przed tym, nim ta trafi na wybieg.”

Premiera kolekcji na Snapchacie w wykonaniu Burberry to pierwszy przykład tego typu wykorzystania medium, które jeszcze do niedawna kojarzyło się tylko z przesyłaniem kontrowersyjnych zdjęć lub tzw. „selfie”. Nie oznacza to jednak, że inne marki luksusowe nie eksplorują możliwości związanych z tym narzędziem. Jedną z najbardziej aktywnych firm modowych w medium Evana Spiegela jest Michael Kors. To nie powinno dziwić, zważywszy na to, że marka jest szczególnie popularna wśród młodszych konsumentów - czyli głównej grupy docelowej Snapchata. Wydaje się jednak, że ruch Burberry, oprócz tego, że nowatorski, może być również przemyślaną, długofalową strategią docierania do tych odbiorców, którzy, choć jeszcze nie będący najważniejszymi klientami marki, wkrótce takimi mogą się stać.

We wrześniowym numerze magazynu „Brief” ukaże się artykuł o tym, jak marki mogą wykorzystać potencjał nowych kanałów, w tym m.in. Snapchata, Vine’a i Tindera. Zapraszamy do lektury!

::

Fot. Burberry

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?