Adblockery podbijają App Store

Adblockery podbijają App Store

Brief.pl / Aktualności

Apple w iOS 9 wprowadził możliwość blokowania reklam. Developerzy aplikacji mobilnych postanowili to wykorzystać i zaoferowali użytkownikom spory wybór aplikacji typu adblocker. A oni ciepło je przyjęli.

-

Aplikacje typu adblocker zdobyły ogromną popularność wśród użytkowników. Najpopularniejsza z nich jest jednocześnie najpopularniejszą płatną aplikacją na iOS zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce.

Co ciekawe, w polskim top 5 znalazły się aż dwie tego typu aplikacje. W USA w top 15 znajdują się cztery adblockery.

Popularność adblockerów mobilnych to bardzo ciekawe zjawisko, ponieważ okazuje się, że użytkownicy chcą płacić za to, żeby nie widzieć reklam. Bardzo interesujące byłyby wyniki badań pokazujące ilu z nich płaci bądź jest gotowa by płacić za dostęp do treści wydawców, których pozbawiają przychodów z tytułu blokowanych reklam?

Boom na płatne adblockery na iOS pokazuje też to, że smartfony to naprawdę nasze najintymniejsze urządzenia. Oprogramowanie do blokowania reklam w przeglądarkach desktopowych jest zazwyczaj darmowe, m. in. dlatego, że użytkownicy nie są skłonni za nie płacić. Na iOS sytuacja wygląda zgoła odmiennie - ludzie płacą za swoją wygodę (w ich rozumieniu). Choć należy pamiętać, że z reguły właściciele iPhone’ów chętniej płacą za korzystanie z aplikacji niż posiadacze urządzeń z innymi mobilnymi systemami operacyjnymi.

Na koniec, prognoza wzrostu wydatków na różne formy reklamy w Stanach Zjednoczonych.

Ciekawe, jak będzie ona wyglądać za pół roku?

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.