Adblockery podbijają App Store

Adblockery podbijają App Store

Brief.pl / Aktualności

Apple w iOS 9 wprowadził możliwość blokowania reklam. Developerzy aplikacji mobilnych postanowili to wykorzystać i zaoferowali użytkownikom spory wybór aplikacji typu adblocker. A oni ciepło je przyjęli.

-

Aplikacje typu adblocker zdobyły ogromną popularność wśród użytkowników. Najpopularniejsza z nich jest jednocześnie najpopularniejszą płatną aplikacją na iOS zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce.

Co ciekawe, w polskim top 5 znalazły się aż dwie tego typu aplikacje. W USA w top 15 znajdują się cztery adblockery.

Popularność adblockerów mobilnych to bardzo ciekawe zjawisko, ponieważ okazuje się, że użytkownicy chcą płacić za to, żeby nie widzieć reklam. Bardzo interesujące byłyby wyniki badań pokazujące ilu z nich płaci bądź jest gotowa by płacić za dostęp do treści wydawców, których pozbawiają przychodów z tytułu blokowanych reklam?

Boom na płatne adblockery na iOS pokazuje też to, że smartfony to naprawdę nasze najintymniejsze urządzenia. Oprogramowanie do blokowania reklam w przeglądarkach desktopowych jest zazwyczaj darmowe, m. in. dlatego, że użytkownicy nie są skłonni za nie płacić. Na iOS sytuacja wygląda zgoła odmiennie - ludzie płacą za swoją wygodę (w ich rozumieniu). Choć należy pamiętać, że z reguły właściciele iPhone’ów chętniej płacą za korzystanie z aplikacji niż posiadacze urządzeń z innymi mobilnymi systemami operacyjnymi.

Na koniec, prognoza wzrostu wydatków na różne formy reklamy w Stanach Zjednoczonych.

Ciekawe, jak będzie ona wyglądać za pół roku?

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.