Adblockery podbijają App Store

Adblockery podbijają App Store

Brief.pl / Aktualności

Apple w iOS 9 wprowadził możliwość blokowania reklam. Developerzy aplikacji mobilnych postanowili to wykorzystać i zaoferowali użytkownikom spory wybór aplikacji typu adblocker. A oni ciepło je przyjęli.

-

Aplikacje typu adblocker zdobyły ogromną popularność wśród użytkowników. Najpopularniejsza z nich jest jednocześnie najpopularniejszą płatną aplikacją na iOS zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce.

Co ciekawe, w polskim top 5 znalazły się aż dwie tego typu aplikacje. W USA w top 15 znajdują się cztery adblockery.

Popularność adblockerów mobilnych to bardzo ciekawe zjawisko, ponieważ okazuje się, że użytkownicy chcą płacić za to, żeby nie widzieć reklam. Bardzo interesujące byłyby wyniki badań pokazujące ilu z nich płaci bądź jest gotowa by płacić za dostęp do treści wydawców, których pozbawiają przychodów z tytułu blokowanych reklam?

Boom na płatne adblockery na iOS pokazuje też to, że smartfony to naprawdę nasze najintymniejsze urządzenia. Oprogramowanie do blokowania reklam w przeglądarkach desktopowych jest zazwyczaj darmowe, m. in. dlatego, że użytkownicy nie są skłonni za nie płacić. Na iOS sytuacja wygląda zgoła odmiennie - ludzie płacą za swoją wygodę (w ich rozumieniu). Choć należy pamiętać, że z reguły właściciele iPhone’ów chętniej płacą za korzystanie z aplikacji niż posiadacze urządzeń z innymi mobilnymi systemami operacyjnymi.

Na koniec, prognoza wzrostu wydatków na różne formy reklamy w Stanach Zjednoczonych.

Ciekawe, jak będzie ona wyglądać za pół roku?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.